Talkooviikonloppu vävypojille appivanhempien mökillä "mikäli meinaavat olla perheessä"
Muiden suvuissa ja mökeillä tällaisia vävyviikonloppuja talkoon merkeissä?
"Saamme olla vaimon kanssa tarpeeksi kahdestaan, joten seura on yleensä tervetullutta. Meillä on kerran pari vuodessa talkooviikonloppu, johon vävyt ovat käytännössä velvoitettuja tulemaan, jos meinaavat olla perheessä. Se on ikään kuin perinne. Muulloin ei vieraiden aikana töitä tehdä, ellei se ole erikseen sovittu teema. Silloinkin homman pitää olla letkeän mukavaa."
Kommentit (88)
Tuskin talkoista laistavat kehtaavat pyytää mökkiä käyttöönsä ilmaiseksi. Hävettää se niin lujaa.
Vierailija kirjoitti:
Talkoot, joihin on puolipakko osallistua? :D
Vain itseriittoiset buumerit voivat keksiä jotain noin älytöntä.
Diapereilta ei viitsi edes kysyä, kun te ette osaa mitään ja olette ihan neuvottomia ilman sitä älypuhelintanne ja äitin kokkaamia ruokia. Pahin rangaistus olisi jos lapsi toisi näytille jonkun boomeria vinkuvan tissiposken.
Vävyt osallistuvat korjaushommiin ja mahdolliset miniät laittavat ruokaa sekä muutoin palvelevat miehiä.
On meillä talkooviikonloppuja, mutta en minä miestä sinne pakota vaan menen itse (ja otan hyödyllisen ikäiset lapset mukaan), koska minä sitä mökkeilyä toivonkin (ja lapset), ja mies lähtee mökille usein mukaan vaan mun mieliksi. Ja joskus talkooviikonloppuinakin, mutta ei aina. Jos kuulisin vanhempieni siitä jotain ulisevan, niin voisi meidän mökkeilyt ja talkoilut vähentyä.
Harvempaan hommaan kuitenkaan tarvitaan penistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diapereilta ei viitsi edes kysyä, kun te ette osaa mitään ja olette ihan neuvottomia ilman sitä älypuhelintanne ja äitin kokkaamia ruokia. Pahin rangaistus olisi jos lapsi toisi näytille jonkun boomeria vinkuvan tissiposken.
Voi miten buumerilla meni tunteisiin. Ei tosiaan osaava vävy hänen kuivan maan mökillään paljon viitsisikään käydä. Ei ole ainoa mökki maailmassa.
Kummasti kyllä sitten usein käy myöhemmin niin, että buumerit ovat vanhoilla päivillään niin kovasti kutsumassa kyläilemään ja olemaan surkeilla mökeillään, että itsekin pääsisivät. Mutta sori vaan: pariskunnat hommaavat miuluummin omat mökit sen sijaan, että alistuvat buumeridespootin mielivallan alle. Ja kun ne on hommattu, niin ette saa kirveelläkään lapsianne ja lapsenlapsianne lääviinne edes kylään saatikka maaorjiksenne.
Suomi on täynnä hylättyjä mökkejä. Arvaatko miksi?
Vierailija kirjoitti:
Tuskin talkoista laistavat kehtaavat pyytää mökkiä käyttöönsä ilmaiseksi. Hävettää se niin lujaa.
Vois luoja kun olet nolo, lokki ei edes mieti kehtaako, nämä nykynuoret ja aikuiset on niin saakelin itsekeskeisiä ja laiskoja ettei mitään rajaa. Kuten tästäkin ketjusta näkee. Heti ulistaan kun jotain pitää tehdä.
Ei tartte, mutta sillon pitää myös pysyä poissa. Niin yksinkertaista se on.
Minun sisko on helvetin kateellinen kun meillä on kesäisin käytössä vanhempien mökki, harvoin itse enää siellä ovat ja jos ovat, sanovat aina, että ovat vierasaitassa yötä, eli me saamme koko mökin käyttöömme. Sisar perheineen ei koskaan osallistu laiturin laskemiseen ja nostoon, ei kevät- ja syyssiivouksiin, ei pihanhoitoon ei yhtään mihinkään, mutta mökkiä pitäisi saada käyttää vähintään kolme viikkoa kesässä. Faija on sanonut, että vuosi pitää osallistua talkoisiin sitten aletaan miettimään vuoroja. Eipä ole kiinnostanut. Me on vaimon kanssa käyty seurusteluaikoina apuna, siitäpä hyvästä meillä on aina mökki käytössä yhden Suomen tavoitellumman mökkijärven rannalla, iso tontti, liki 90 neliön mökki, kaikki mukavuudet, eikä tarvitse maksaa muuta kuin osallistua sähkölaskun maksuun ja tietysti kuluvat jutut, grillihiilet jne., ostamme myös puuta liiteriin, koska se on meistä reilua.
Olenkin toivonut, että saan ostaa mökin suoraan vanhemmilta, ettei mene perinnönjakoon.
Ihmiset ovat aina jossain yhteisössä kiinni.Ennen oltiin suvussa, tänä päivänä monesta harrastuksesta on tullut puolipakollinen ja näennäishauska yhteisö josta ei voi olla ulkona jos varsinkin lapsi on harrastaja... Lähdempä tästä lanaamaan pituushyppypaikkaa tuonne helteeseen raskaan työpäivän jälkeen, paikkaan ensin Buranan naamaan.
Luonnonlaki: mitä surkeampi mökki, sitä enemmän sillä koitetaan vaivata sukulaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vois luoja kun olet nolo, lokki ei edes mieti kehtaako, nämä nykynuoret ja aikuiset on niin saakelin itsekeskeisiä ja laiskoja ettei mitään rajaa. Kuten tästäkin ketjusta näkee. Heti ulistaan kun jotain pitää tehdä.
Ei tartte, mutta sillon pitää myös pysyä poissa. Niin yksinkertaista se on.
Minun sisko on helvetin kateellinen kun meillä on kesäisin käytössä vanhempien mökki, harvoin itse enää siellä ovat ja jos ovat, sanovat aina, että ovat vierasaitassa yötä, eli me saamme koko mökin käyttöömme. Sisar perheineen ei koskaan osallistu laiturin laskemiseen ja nostoon, ei kevät- ja syyssiivouksiin, ei pihanhoitoon ei yhtään mihinkään, mutta mökkiä pitäisi saada käyttää vähintään kolme viikkoa kesässä. Faija on sanonut, että vuosi pitää osallistua talkoisiin sitten aletaan miettimään vuoroja. Eipä ole kiinnostanut. Me on vaimon kanssa käyty seurusteluaikoina apuna, siitäpä hyvästä meillä on aina mökki käytössä yhden Suomen tavoitellumman mökkijärven rannalla, iso tontti, liki 90 neliön mökki, kaikki mukavuudet, eikä tarvitse maksaa muuta kuin osallistua sähkölaskun maksuun ja tietysti kuluvat jutut, grillihiilet jne., ostamme myös puuta liiteriin, koska se on meistä reilua.
Olenkin toivonut, että saan ostaa mökin suoraan vanhemmilta, ettei mene perinnönjakoon.
Minulla on sama tilanne, ja lopulta ostimme mökin ERITTÄIN edullisesti vanhemmilta kun eivät jaksaneet enää hoitaa, saivat kyllä käydä mökillä kun halusivat.
Veljeni, joka on ollut lokki aina, yritti perinnönjaossa sanoa, että ollen saanut liian halvalla mökin, ei mennyt läpi.
Sekin naurattaa kun veli ei harvoin kävi vanhemmilla, jos kävi niin hätäisesti kahvit joi, sillä ei ole mitään käsitystä kuinka paljon tavaraa todella arvokasta tavaraa vanhemmat lahjoittivat minulle, pois perinnönjaosta. Ja kuinka paljon sain käteistä rahaa heiltä. Perittäväksi jäi vain normi-irtaimisto ja tietysti talo joka myytiin ja rahat jaettiin.
Broidi ei tiedä, että menetti monta kymmentä tuhatta olemalla itsekäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi miten buumerilla meni tunteisiin. Ei tosiaan osaava vävy hänen kuivan maan mökillään paljon viitsisikään käydä. Ei ole ainoa mökki maailmassa.
Kummasti kyllä sitten usein käy myöhemmin niin, että buumerit ovat vanhoilla päivillään niin kovasti kutsumassa kyläilemään ja olemaan surkeilla mökeillään, että itsekin pääsisivät. Mutta sori vaan: pariskunnat hommaavat miuluummin omat mökit sen sijaan, että alistuvat buumeridespootin mielivallan alle. Ja kun ne on hommattu, niin ette saa kirveelläkään lapsianne ja lapsenlapsianne lääviinne edes kylään saatikka maaorjiksenne.
Sori Diaper, sossurahoilla ei osteta mökkejä, mutta voimafantasiat ovat ilmaisia.
Koskee siis vain miehiä? Mielenkiintoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori Diaper, sossurahoilla ei osteta mökkejä, mutta voimafantasiat ovat ilmaisia.
No no buumeri. Itsehän siellä fantasioit vävystä laittamassa maakuoppaasi asuttavaan kuntoon. Ei tule kauppoja. Ketään osaavaa et semmoiseen saa muissa kuin pesänjakofantasioissasi. Harjoittelevia tumpeloita kyllä. He siellä innoissaan raijaavat laituria edes takaisin olemattomilla lihaksillaan, kun sinä olet niin saita, ettet saa ostettua laituria, joka kestää jäät, ja tyhjentelevät yäysin ala-arvoista ulkohuussia jätöksistäsi.
Mulla on asiasta omakohtaista kokemusta. Anoppila koitti nimeomaan saada minusta heidän mökkiorjaansa. Ei paljon kiinnostanut, kun on omassa suvussa paljon parempitasoinen paikka, jota olin hoitanut omanani päältä kymmenen vuotta ja saattanut sen semmoiseen kuntoon, ettei tarvitse viettää juuri aikaa muulien hommissa.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa papitar haluta nähdä nuoria miespyllyjä mökillään. Nykyään se on helppoa, kun netistä voi tilata helposti piilokameroita vaikka joka huoneeseen.
Olen mökin omistava leskimummo. 3 lasten perhettä. Pidetään yhdessä mökkikous, jossa päätetään milloin kukin on mökillä. Juhlapyhät vuorotellaan, korjsaksista, puista, sähköstä ym. Sovitaan. Kaikki tyttö monistaa jokaiselle. 7v.on toiminut hyvin. Olen aika napakka muori tässä. Mökki on laadukas kaikilla mausteilla. Olen itse usein siellä kun muita ei ole. Ilman sääntöjä joita kaikki on mukana laatimassa ei homma toimisi.
Vierailija kirjoitti:
Tiedäthän sinä, ettei naisista ole juuri puu- tai rakennushommiin. Muutama harva poikkeus vahvistaa säännön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedäthän sinä, ettei naisista ole juuri puu- tai rakennushommiin. Muutama harva poikkeus vahvistaa säännön.
Piden klppihommissa, panelonnissa, lattiarempassa ym. Olen mukana, näihin ei välttämättä munia tarvitsi, ja meitä tälläisia Mökki naisia on paljon. Kaikista miehistäkään ei ole. 🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuhommissa myönnän, että meillä sen itse puun kaatamisen tekee usein miespuolinen mökkeilijä, mutta jos siellä ei olisi naispuolisia peräänkatsojia ja ensiaputaitoisia, niin niitä miespuolisia olisi nykyään pari vähemmän. Ja kaikissa muissa prosessin vaiheissa meillä on kyllä akkavalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piden klppihommissa, panelonnissa, lattiarempassa ym. Olen mukana, näihin ei välttämättä munia tarvitsi, ja meitä tälläisia Mökki naisia on paljon. Kaikista miehistäkään ei ole. 🤣🤣🤣🤣🤣
Vai paljon...
Itsestään liikoja luulevia naisia on juu paljon. Yksikään heistä ei halo kirveellä tai kiilalla edes halkaisijaltaan puolimetrisiä koivupöllejä sellaisella tahdilla, että hommassa olisi jotain mieltä. Mites maan kääntäminen? Kauan menee aarissa? Ja montako neitoa tarvitaan vetämään edes se pieni mökkilaituri veteen?
Varhaisteinipoikien ja naisten hommiin sopivat kyllä. Toki pärjäilevät omalla tavallaan muussakin, mutta työteho on olematonta. Poikkeuksia on, mutta väittäisin, että yksi tuhannesta.
Tuossa varmaan on tilanne, että ne nuoret haluaa mökkiä myös käyttää. Usein on niin, että nuoret ilmoittavat, että mekin tullaan mökille, mutta kukaan ei haluasi tehdä niitä ylläpitojuttuja. Eli jos et halua osallistua talkoisiin, et mene myöskään mökille, helppo homma. Minunkin sisaruksista on pari näitä lokkeja, jotka ovat mielestään aina saamapuolella.
Isä kyllä laittaa ne kuriin nopsaan, jos mökkiä käyttää, osallistuu hommiin myös. Jos ei osallistu pysyy poissa. Nämä samat sisarukset on myös niitä, jotka tulevat joka vuosi syys-, joulu-, talvi- ja pääsiäislomalle lapsuudenkotiimme kahta kättä heilutellen ja odottavat, että varsinkin äiti passaa. Yhdellä on aina matkalaukussa märät vaatteet kun on niin saamaton, ettei saa lasten vaatteita pestyä päivää aikaisemmin. Sitten niitä levittelee kuivumaan pitkin huushollia. Mitään eivät tee, nousevat ruokapöydästä ja häipyvät jos minä en satu paikalle ja karjaise takaisin. Minä olen niitten penskatkin opettanut laittamaan astiat koneeseen, kotona ei kuulema tartte, minä sanoin, että mummilassa tarttee.