Huonoin kirja minkä olet lukenut?
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Humisevan Harjun luin loppuun vain, koska on klassikko. En pitänyt siitä ollenkaan vaikka romantiikasta pidänkin.
Eihän se ole oikeastaan romanttinen kirja ollenkaan.
No ei totisesti. Jos olisi miehen kirjoittama, ei tulisi kenelläkään edes mieleen sanoa romantiikaksi. Siinähän on kuvattu (huom. juonipaljastuksia!!!) mielisairautta, pakkomiellettä, haudan häpäisyä ym. Ei totisesti mitään romantiikkaa vaan kirjailija tutkii ihmismielen synkimpiä syövereitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamattu.
Minusta Raamattu sisältää oikein hyviäkin tarinoita. Luin sen puhtaasti kertomuskirjana, koska en usko niihin asioihin millään tasolla.
Mikä on muuten suhteesi kristinuskoon?
Ei ole mitään suhdetta. Mielelläni luen kaikenlaisista asioista ilman aatteellista näkökulmaa.
Vierailija kirjoitti:
KAIKKI MANGA! N43
Mangat ovat sarjakuvalehtiä, tässä puhuttiin kirjoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KAIKKI MANGA! N43
On niitä kirjoinakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KAIKKI MANGA! N43
On niitä kirjoinakin.
Joo, voi sarjakuvalehden sitoa koviin kansiin. Mutta samaa tavaraa se edelleen on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KAIKKI MANGA! N43
On niitä kirjoinakin.
Joo, voi sarjakuvalehden sitoa koviin kansiin. Mutta samaa tavaraa se edelleen on.
Sinun kannattaa sivistää itseäsi ja tutustua käsitteeseen sarjakuvaromaani.
Sarjakuva on oma taidemuotonsa.
Tämä keskustelu käsittelee kaunokirjallisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KAIKKI MANGA! N43
On niitä kirjoinakin.
Tiedän mikä on sarjakuvaromaani, olen lukenut niitä paljon. Olen lukenut myös paljon mangaa. Sarjakuva on silti sarjakuva. Jos se ahdistaa, kannattaa lukea kirjoja. Se on paljon helpompaa kuin yrittää määritellä käsitteet uusiksi.
Vierailija kirjoitti:
Sarjakuva on oma taidemuotonsa.
Tämä keskustelu käsittelee kaunokirjallisuutta.
Ei käsittele, koska otsikossa tai aloituksessa ei rajata kirjoja mitenkään. Puhutaan vain kirjoista. Kirjoja on muitakin kuin kaunokirjalliset teokset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KAIKKI MANGA! N43
On niitä kirjoinakin.
No niin saa ruokaresptejäkin kirjoina. Tässä ei kuitenkaan arvostella reseptejä eikä sarjakuvia. Tai puhelinluetteloita, kuten tuo itseään hauskaksi luuleva tyyppi edellisellä sivulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KAIKKI MANGA! N43
On niitä kirjoinakin.
Tiedän mikä on sarjakuvaromaani, olen lukenut niitä paljon. Olen lukenut myös paljon mangaa. Sarjakuva on silti sarjakuva. Jos se ahdistaa, kannattaa lukea kirjoja. Se on paljon helpompaa kuin yrittää määritellä käsitteet uusiksi.
Mitä oikein sekoilet? Ei minua mikään ahdista. Mutta otsikossa kysyttiin huonointa kirjaa, jonka on lukenut. Sarjakuvaromaani on myös kirja, vaikka sinä et selkeästi sitä käsitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KAIKKI MANGA! N43
On niitä kirjoinakin.
No niin saa ruokaresptejäkin kirjoina. Tässä ei kuitenkaan arvostella reseptejä eikä sarjakuvia. Tai puhelinluetteloita, kuten tuo itseään hauskaksi luuleva tyyppi edellisellä sivulla.
Otsikossa ei määritellä, millaisista kirjoista puhutaan. Silloin vastaukseksi käy mikä tahansa kirja.
Siis, teidän kirjasnobien mukaan mangat ei ole kirjoja? :D No sitten en voi vastata AP:n kysymykseen, kun en ilmeisesti omista kirjoja...
*köh* 3000 euron edestä mangaa kirjahyllyssä *köh*
Ihan sama kuuluvatko sarjakuvaromaanit tähän ketjuun vai ei, kunhan lopetatte jankkaamisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KAIKKI MANGA! N43
On niitä kirjoinakin.
Mitä oikein sekoilet? Ei minua mikään ahdista. Mutta otsikossa kysyttiin huonointa kirjaa, jonka on lukenut. Sarjakuvaromaani on myös kirja, vaikka sinä et selkeästi sitä käsitäkään.
Kyllä tuntuu ahdistavan, kun spämmäät tuosta mangasta joka kirjallisuusketjuun.
Vierailija kirjoitti:
Siis, teidän kirjasnobien mukaan mangat ei ole kirjoja? :D No sitten en voi vastata AP:n kysymykseen, kun en ilmeisesti omista kirjoja...
*köh* 3000 euron edestä mangaa kirjahyllyssä *köh*
Olethan sinä jo spämmännyt monta viestiä tänne. Ne sarjispokkarit maksavat uutena melkein kympin kappale, joten jos saavutuksesi on vaivaiset 300 luettua pokkaria, ihmettelen että viitsit siitä leveillä.
En muista kirjan nimeä enkä tekijää, mutta omakustanne oli kyseessä. Teksti oli kuin yläasteen ainekirjoituksesta. Dialogi kömpelöä ja rutikuivaa, hahmot koomisen kliseisiä, kaikki tapahtumat täysin epäuskottavia. Siinä oli mielestäni objektiivisesti arvioiden huono kirja. Ei tuota olisi saatu julkaistua mitenkään muuten kuin omakustanteena. Ihme kun tekijällä ei ollut mitään itsekritiikkiä.
Lisäksi inhoan lapsellisia, miehille suunnattuja seikkailukirjoja kuten Ilkka Remeksen kirjat ja James Bondit.