Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ole kohta varaa elättää lemmikkiä

Vierailija
16.08.2022 |

Lemmikkini tarvitsisi kipeästi mm. isomman asumuksen. Sähkön kallistumisen myötä valaistus ja lämpötilojen vakaana pitäminen kesäisin/ talvisin mietityttää. Kasvisten hinta nousee talvea kohti, joten olen yrittänyt keräillä nyt kesällä ruokaa kokoon.

Silti mietin jo vakavissani, pitäisikö minun luopua lemmikistäni inflaation ja menoerien painaessa päälle joka puolelta. Ja mitä jos lemmikille ei löydy "rikkaampaa" kotia? Eläinsuojaanko vien?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko pakko hankkia jos ei elättämään pysty eläinsuojelukin pian puuttuu sinun eläin rääkkäykseen. näitä on paljon lampaita hevosia kaneja koiria. NAAPURIT ILMOITTAKAA.

Vierailija
2/23 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut sitä minä olen aina ihmetellyt, kun usein näissä vähävaraisille apua rymissä on sellaisia perheitä missä on 2 lasta, isä ja äiti sekä 5 lemmikkiä. Yleensä tyylii 2 kissaa, 2 iso kokoista koiraa ja joku jyrsijä. Ja auto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luopuisin vasta ihan pakon edessä jos mitään muuta keinoa ei ole, en missään nimessä varmuuden vuoksi tai valmistautumiseksi mahdollisiin huonompiin aikoihin. On ne kuitenkin perheenjäseniä, ja eläin itsekin on kiintynyt omaan porukkaan ja kodinvaihto on sille stressi. 

Mutta pakon edessä toki pitäisi etsiä uusi koti, joko itse jos onnistuu tai vaikka sitten tosiaan eläinsuojeluyhdistyksen kautta.

Vierailija
4/23 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen työtön ja mulla on 2 hevosta, iso koira ja kissa.

Vierailija
5/23 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen työtön ja mulla on 2 hevosta, iso koira ja kissa.

Sä oot varautunut ihan tosissaan siihen jos tulee nälkä niin on mitä syödä

Vierailija
6/23 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie eläinlääkäri viieselle piikille, kun viellä sinulla rahaa on.

Vierailija
7/23 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan että lemmikkisi on joku eksoottinen lisko tai maakonna? Noista lämmöistä ja kasviksista.

Luopuisin itse vasta pakon edessä, eläinsuojasta voit toki kysyä jo etukäteen että mitä jos siitä pitää luopua niin ottavatko he sen.

Vierailija
8/23 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole varaa pitää lemmikkiä, se viedään piikille tai annetaan jollekin. Yhteiskunnan tehtävä ei ole ruokkia mitään lemmikkejä. Ihmisissä on ihan tarpeeksi. Verovaroja hassataan aivan turhuuksiin muutenkin. Kyllä Suomesta on tullut omituinen paikka, itsestään selvää että on joku lemmikki. Ei ollut ennen näin, niillä oli lemmikki joilla oli varaa se ruokkia ja aikaa kouluttaa. Nyt kaiken maailman pissaliisat kävelyttää jotain koriste-elukkaa tuolla kaduilla. Todella omituista. Ihan kuin tämä elukka olisi asuste.

Vierailija
9/23 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on terve eikä ihan tosi vanha eläin, ei sitä tappamaan kannata alkaa. Se voi löytää uuden kodin ja elää vielä hyvää elämää, ja ilahduttaa uutta omistajaa/perhettäkin.

Vierailija
10/23 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tuo eläinlääkärin vika ole?

Vierailija
11/23 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tuo eläinlääkärin vika ole?

Joo ja mieti paljon se lopetus piikki maksaa. Ei ole varaa

Vierailija
12/23 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on terve eikä ihan tosi vanha eläin, ei sitä tappamaan kannata alkaa. Se voi löytää uuden kodin ja elää vielä hyvää elämää, ja ilahduttaa uutta omistajaa/perhettäkin.

Jotkut lääkärit eivät välttämättä edes suostu lopettamaan täysin tervettä eläintä.

Minulle tuli kissa kodinvaihtajana jota eläinlääkäri ei suostunut lopettamaan.

Vierailija
13/23 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyse jyrsijästä vai matelijasta? Sähän voit rakentaa omin käsin isomman kämpän. Katso YouTubesta ja kysy Facesta neuvoa. Puu materiaalia saa roskalava ryhmistä että Torista. Torissa näky pilkkahintaan ämpärillinen vihanneksia. Lidl/S-market antaa myös.

Vierailija
14/23 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmista ettei puuta ole käsitelty. Höylää sileäksi.

Vierailija
15/23 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissan nivelrappeuman röntgen oli e. 245:-  ( sen leikkaushoito  olisi sitten yli tonnin verran).+ se toipumiskuva röntgen sitten  tietystikin sen jälkeen . 

Vierailija
16/23 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oraville riittää siemnet

Vierailija
17/23 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissan nivelrappeuman röntgen oli e. 245:-  ( sen leikkaushoito  olisi sitten yli tonnin verran).+ se toipumiskuva röntgen sitten  tietystikin sen jälkeen . 

Pistä Viron eläinklinikoille viestiä. Hintataso huomattavasti alhaisempi. ELL taso vastaa Suomea.

Vierailija
18/23 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hevoset voit aina myydä tai ehkä vuokrata jonkun käyttöön. Kissa ja iso koira syö max sen 45e kuukaudessa. Lopeta tupakointi (säästyy yli 300e/kk) tai kaljanjuonti tai kalliin kahvin väsääminen, saa eläinparat pitää henkensä.

Vierailija
19/23 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hitsi. Sitten se pitää vaa lopettaa.

Vierailija
20/23 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hevoset voit aina myydä tai ehkä vuokrata jonkun käyttöön. Kissa ja iso koira syö max sen 45e kuukaudessa. Lopeta tupakointi (säästyy yli 300e/kk) tai kaljanjuonti tai kalliin kahvin väsääminen, saa eläinparat pitää henkensä.

Miksi mun pitäis luopua hevosista?

En ole kyllä ikinä polttanut tai juonut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi