Voiko ihminen / voisitko sinä, OIKEASTI elää hyvän elämän jos ei/et koskaan seurustelisi?
Ja nyt tarkoitan todella ettei koskaan ole seurustellut, ei siksi että valintaa on liikaa/ kukaan ei kelpaa, vaan että oikeasti kukaan ei halua olla sinun kanssasi?
Ja neitsyenä menee hautaan.
Voiko ihminen elää hyvän ja miellyttävän elämän jos kukaan ei valinnut häntä, aina saa olla yksin, katsoa vierestä kuin kaikki muut löytää rakkauden (moni useampaankin kertaan).
Ja pliis ei nyt mitään lässytystä että yksin parempi kuin huonossa suhteessa tai muita kliseitä, millä ei ole mitään pohjaa.
Kommentit (68)
Kyllä voi. Jos oikeasti näkee mitä jotkut ovat sisimmässä tai sisällöltään, niin ei monen kanssa seukkaa. Sopiva on joko on tai ei ole. Mutta rahaa moni tarvitsisi ettei kidu.
Riippuu siitä, onko hänellä elämässään muista mielekkäitä ihmissuhteita ja kokeeko hän tulevansa hyväksytyksi ja rakastetuksi muissa yhteyksissä. Elämän ei tarvitse olla täydellistä ollakseen hyvää ja mielekästä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuohon ole mitään yksiselitteistä vastausta. Minä vierasta sellaista, että vaaditaan kaikille ja kaikkiin tilanteisiin sopiva YKSI VASTAUS. Mutta ap varmaan etsii sellaista, koska hän ei edes hyväksy ajatusta, että yksin on parempi kuin huonossa suhteessa.
Jos kaipaa suhdetta, niin silloin ei todennäköisesti ole onnellinen yksin. Voi olla, ettei tuollainen ihminen ole onnellinen suhteessakaan, mutta hänen pitää päästä kokemaan se itse.
Siinähän se vitsi juuri onkin, moni puhkeaisi aivan varmasti kukkaan, jos vaain saisi mahdollisuuden aitoon, rakastavaan suhteeseen.
Ne, joiden kanssa olisin halunnut seurustella, eivät olleet minusta kiinnostuneita sillä tavalla - itse taas en ollut kiinnostunut naisista, jotka olisivat saattaneet olla kiinnostuneita minusta sillä tavalla. Tällä mennään. Tämä oli tällainen elämä.
Oletteko nähneet leffan 40 vuotias neitsyt(mies). - Siis leffan,ndy Stitzer on 40-vuotias, joka on mielestään tyytyväinen tähänastiseen elämäänsä. Hänellä on hyvä työpaikka kodinkoneliikkeessä ja hänellä on suuri kokoelma sarjakuvia ja toimintafiguureja. Mutta jokin Andyn elämässä vaivaa hänen ystäviään, Andy on edelleen neitsyt. Andy ei pidä sitä kummoisena asiana, mutta ystävät kylläkin. He päättävät auttaa Andyä tässä asiassa...
Mutta nyt stoppaan juonen esittelyn ja kysyn kenelle se oikeastaan on ongelma, ettei ole koskaan seurustellut tai ollut parisuhteessa? - Itse huomaan aika paljon samaistivani tuohon Andyyn, vaikka erojakin meissä on.
Itse en ole toistaiseksi koskaan ollut ja elänyt parisuhteessa. - Välillä tuntuu sille kuin olisin myös satuolento tai jonkunkirouksen alla koska vaikuttaa monesti sille, että itsestä huoltapitävä ja läheisistään välittävä normaalit sosiaaliset köytöstavat omaava ilman erityistä uskonnollsita tai muuta vakaumusta oleva, omillaan toimeentuleva heteromies, joka ei miellä itseään aseksuaaliksi on vielä -koputtaa putta- niin henkisesti kuin fyysisesti hyvässä kunnossa on satuolento tai täsyin epäuskottava.
Sen olen oppinut, ettei ikisinkkuus ja vailla kokemusta parisuhteesta ole asia, jota kannattaisi itsessä kovasti korostaa. - Luultavasti olisin päässyt vähemmällä, jos olisin jättänyt kertomatta rehellisesti oman kokemattomuuteni. - En ole kumpi on ollut hämmetävämpi kokemus kuulla minun rehellinen vastaukseni siitä kuinka monta kwrtaa olen ollut parisuhteessa (=0) tai, joka ei ole harrasatnaut seksiä kumppanin kanssa kertaakaan.
- Vai minun nähdä ja huomata vastareaktiot vastaukseeni. - Toki suurin osa on ottanut vastaukseni ainakin ulkoisesti kohtuu rauhallisesti. - Ehkä jotkut vähän punaistuen ellei peräti vähän nolostuen, kun ovat yhtä äkkiä kernties itsekin yllättyneet siitä, etteivät ole olleet oikein varmoja miten heidän tulisi jatkaa keskustelua. Ja on saattanut muodostua toisinaan vähän kiusallinen hiljaisuus.
Tosille kokemattomuuteni on saanut aikaan aika viiltäviäkin ja piikikkäitä vsta kommentteja tyyliin: olenko mahd. pedofiili tai kuitenkin (kaappi) homo? - Tai onko minua mahd. lapsena käytetty hyväksi....
En minä ikinä ole suunnitellut, että olsin aina ja ikuisesti "täysin kokematon" mutta kai minä sitten jollain tavoinviihdyn ja nautin elostani, kun en osaa, enkä ole osannut aktiivisesti ja tietosiesti etsiä itselleni kumppania, enkä myöskään ole koskaan vetoa yhden yön juttuihin; saati, että olsin yrittänyt ostaa seksiä itselleni.
Ehkä olen vain sinisilmäien ja hölmö, kun kuviteten ja toivon, että Se oma rakas ja erityinen tulee osaksi elämääni, jos niin on tarkoitettu. Ellei niin jatkansinkkuan, siitähän minulla on jo hyvää kokemusta. Mutta onneksi elämässäni muutoin rakkaita monin tavoin merkittäviä ihmissuhteita, koska en ole erakko.
Paljon sitä tulisi paineita kumppanillekin elää ja olla rinnallani, jos kokisin elämäni paljossa arvottomaksi siski, että olen aina ollut sinkku. Sekä parisuhteessa että sinkkuna olsossa onkin varmasti omat niin hyvät kuin huomot puolensa. Siihen se loppuelämä menisiksin jos kovin vertailisin kumpi olsi parempi. Siksi lupaan yrittää keskittyä siihen joka kulloinkin on parhaiten ja luontevimmin mahdollista.
Voi ja voin. Olen 7 vuotta omasta tahdostani ollut seurustelematta. En ole halunnut tavata yhtäkään naista. Viihdyn paremmin yksin ja mun elämä ei voisi olla onnellisempi eikä parempi :)
Minä en ole koskaan hakenut seuraa, enkä ehostaudu kaikkien miesten huomiota herättääkseni.
Parisuhteeseen ryhdyn jos vastaan sattuu tulemaan joku jonka kanssa synkkaa. Eli aika harvoin, mutta kumppani ei ole minulle mikään välttämättömyys joten en sitä pakolla etsi.