Kuuma on. Hikoilen täällä oikein kunnolla. Miten sinä voit?
Kommentit (72)
Täällä on tällä hetkellä 27,5 astetta lämmintä ja minulla on epämääräisen huono olo kolmatta päivää. Väsyttää, ihoni on kylmä ja nihkeä ja aavistuksen verran särkee päätä, yläselkää ja käsivarsia. Minulla on helteellä usein tällainen olo, sen syytä en tiedä. Tekisi mieli mennä kuumaan suihkuun, se auttaa vähäksi aikaa.
Hyvin. Hetki sitten kävin pihalla pesemässä yhden maton, siinä tuli kyllä kuuma. Just imuroin ja kohta olis tarkoitus luututa lattiat.
Istun sisällä (sisällä +27,6,ulkona +28,3 astetta) ja palstailen sekä katson yleisurheilua märkä pyyhe hartioilla.
Ihan tuskaa.
Nautin!
Aamulla olin jo 1,5h pellolla poimimassa vadelmia, sitten uimassa ja nyt olen ollut muun ajan (lounaan tekoa lukuunottamatta) pihahommissa. Illalla uudelleen uimaan.
28 astetta taivaallista lämpöä, vielä ei ole tänä kesänä tarvittu viilennystä
Ilmastointilaite päällä yötäpäivää. Pelottaa tuleva sähkölasku mutta ei voi mitään.
Huonosti, ei minkäänlaista lämmönsietoa.
Onneksi elokuu on jo näinkin pitkällä ja ihana syksy tulossa. Enää muutama päivä kärsittävää, sitten helpottaa.
Noh, minulla on vaihdevuodet, ja vettä valuu ajoittain jo ilman näitä lämpöjäkin.
Mutta ei tätä enää kauaa kestä, siis hellettä täällä pohjoisempana ainakaan.
Ja näistä kuumista aalloista ajattelen että varmaan hyvä talven tullessa, kun tuskin on varaa lämmittää enää.
Ilmalämpöpumppu ja mulla on varpaat jäässä. Ulkona 30.8 ja sisällä näyttää 23.0. Pumppu ei edes ole täysillä. Sitä pitää välillä laittaa pienemmälle.
Ulkona 26 astetta, minulle liikaa, mutta sisällä kotitoimistossa 23, koska ilmastointilaite. Oli hyvä investointi.
Vierailija kirjoitti:
Ulkona 26 astetta, minulle liikaa, mutta sisällä kotitoimistossa 23, koska ilmastointilaite. Oli hyvä investointi.
Kannattaa olla tarkkana ilmastointilaite kuluttaa paljon sähköä.
Siirrettävien, kylmäainetta hyödyntävien ilmastointilaitteiden sähkötehot vaihtelevat 0,5-1,5 kW välillä. Sähkönkulutus vuorokaudessa voi olla siis jopa noin 36 kWh.
Hikoilen toki, mutta ei tämä kuumuus siihen niin älyttömästi vaikuta sillä saatan hikoilla valtavasti vaikka olisi vain muutama aste lämmintä. Hikoilen myös vaatteeni märäksi aina, kun hiemankin liikun tai hengästyn. En siis ole käynyt julkisilla paikoilla lämpimillä keleillä vuosikymmeniin ja viileämpänäkin aikana vain, jos pääsen sinne autokyydillä ihan viereen. Muun ajan vietän kotonani, jossa pääsen suihkuun heti ja ei ole niin väliä, jos hikoilen.
En hikoile kun suuntasin viilennyslaitteen puhaltamaan itseäni kohti, mutta heti kun tekee jotain alkaa kamala hikoilu ja vaatteet liimautuu ihoon inhottavasti.
Hikoilen, mutta nyt kun huomautit, niin voin laittaa tuulettimen päälle.