Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kaikkien kodit ovat nykyään pelkkää Marimekkoa?

Vierailija
16.08.2022 |

Miksi ihmeessä nykyään suurimmalla osalla ihmisistä koti on pelkkää Marimekkoa? Mukeja on joka ikisessä värissä ja kuosissa. Jokainen tyynynpäällinen on Marimerkon. Unohtamatta tietenkään urna maljakkoa, Marimekon pyyhkeitä, purkkeja ja purnukoita, sekä nykyään mielellään myös tapetteja. Unohtumatta mustaa Marimerkon grathalaukkua, joka roikkuu joka toisen olalla.

Sama ihmiset haluavat muumimukeistaan eroon, koska ovat niin vanhanaikaisia ja itse hamstraavat joka ikisen Marimekon kupin, koska ihq söpö uutuus Marimekolta.

Kommentit (165)

Vierailija
141/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin joskus noin 15 vuotta sitten lahjaksi kaksi marimekon kylpypyyhettä, mutta muuta ei taida olla. Itse en ole ostanut mitään, koska ei ole minun juttu.

Vierailija
142/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuttavapiirissä ei juuri kelläkään ole marimekko-tavaroita. Mietin onko minullakaan mitään jossain kaapin nurkassa tai varastossa. Voi olla, mutta ei tule mieleen.

Nykyisten marimekko-vaatteiden materiaali on muuten huonompaa kuin ennen. Kirpputoreilla olen ko. vaatteita nähnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo gratha laukku se jonka hihnassa lukee Marimekko? Se näyttää älyttömän näppärältä, mutta se omaan makuun ja tyyliin se tekstihihna ei kertakaikkiaan sovi. En ostaisi myöskään sitä raitapaitaa jonka rinnuksissa lukee marimekko. Vaikka muuten tykkään raitapaidoista ja monista Marimekon kuoseista kyllä, en vaan halua mitään tavaraa jossa lukee kissankokoisilla kirjaimilla merkki.

Vierailija
144/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vanha sinivalkoinen jokapoika-paita opiskeluajoilta 1990-luvun lopulla. Se on miesten isoa kokoa, ja pidän sitä tunikana valkoisten housujen ja leveän valkoisen 1960-luvun tyylisen vyön kanssa. Kun vielä asustan esim toppaliivillä tai kapteeninlippiksellä ja purjehduskengillä niin saan kivan kaupunkiasun : )

Muuta marimekkoa en omista!

Vierailija
145/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole mitään marimekkoa kodissa eikä vaatteissa.

Vierailija
146/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt seinäjokisia mustatukkaisia marimekkomammoja nyppii, kun heidän elämänsä kulmakiveä mollataan... vaivalla on hankittu vähän kerrallaan Räsymattokappa tupaan, Adidaksen unikkoverkkaritakki ja unikkotunika ja vielä kudottu itse unikkovillasukkia puikot kilisten ja täällä kaikki teilataan. Oi voi...

Vierailija
147/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marimekko on ihana! Yhtään tuotetta en omista, mutta osakkeita omistan. Joten voin sanoa että minulla on Marimekkoa.

Mullakin on Marimekon osakkeita.

Mullakin on.

Kun en keksinyt mitä tavaraa niiltä ostaisin, ostinkin sitten osakkeita.

Vierailija
148/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekon kannattaisi valmistuttaa vaatteet ja tavarat Suomessa tai edes Virossa.

Ostaisin sitten mieluummin. Nytkin ostan Pentikiltä vain Suomessa tehtyjä juttuja.

Vierailija
149/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joudun työssäni myymään martsumekkoa ja kieltämättä huvittaa se kiihko millä mammat metsästävät JUURI OIKEANLAISTA väriyhdistelmää ja tiettyä kangasta vaikka kiven navasta. Eikä yhtään tihkaise, vaikka hinta hipoo pilviä. Jotenkin säälittävää. Halvemmalla saisi paljon kauniimpia tavaroita ja kankaita, mutta kun se MARIMEKKO, NIIH.

Vierailija
150/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä omistanut yhtäkään Marimekko-tuotetta.

Hirveän ruma brändi.

Unikko on kyllä ihana. Lisäksi Marimekko on laatua.

Vierailija
151/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne vaikka tykkää siitä.

Minulla ei ole Marimekkoa, mutta ei se minua haittaa, jos joku tykkää.

Kummitätini on ikänsä ollut Marimekkofani. Kun olin lapsi, hän osti minulle "Mari-paidan". Kotikylälläni asui yksi minua hiukan vanhempi tyttö nimeltä Mari. Luulin, että paita on tämän Marin vanha. Mari ei ollut yhtään kiva.

Mutta on minulla oikeitakin syitä, miksi en tykkää Marimekon tuotteista.

Vierailija
152/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tätä ongelmaa ole miesten sinkkutalouksissa,m ei minulla ainakaan. Finlaysonia ostin, mut Tom of Finland lopetti senkin suuntauksen.

Vierailija
153/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nyt seinäjokisia mustatukkaisia marimekkomammoja nyppii, kun heidän elämänsä kulmakiveä mollataan... vaivalla on hankittu vähän kerrallaan Räsymattokappa tupaan, Adidaksen unikkoverkkaritakki ja unikkotunika ja vielä kudottu itse unikkovillasukkia puikot kilisten ja täällä kaikki teilataan. Oi voi...

Haloo nyt vähän, Tiedän että täällä moni niin köyhä ettei ole edes varaa Marimekon tuotteisiin. Luuletko että teidän mollaus merkitsee yhtään mitään.

Itselläni kaksi rantapyyhettä. Iso unikko sateenvarjo. Näitä tuotteita ei saa enää mistään.

Samoin avaimenperä nahkakukkarolla.

Tasaraita pussilakanaa.ja tyynynpäällisiä.

En luovu näistä koskaan. Mieleisiä ja laadukkaita ovat.

Vierailija
154/165 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Marimekko ole edes kallis. En nyt koko valikoimaa ole käynyt läpi, mutta tyynynpäällinen maksaa alle 50e, käsipyyhkeet maksaa sen jotain 17e jne. Se käsilaukku maksaa 270e jne. Eli on lähestulkoon jokaisen suomalaisen saavutettavasti.

Mä olen hoitovapaalla, mies ihan tehdasduunari ja meillä on neljä lasta iältään. 6, 3, 2 ja 1. Asutaan vuokralla ja meillä on varmaan ainakin 30 marimekon tyynynpäällistä. Kaikki ei ole tietenkään kerralla käytössä. Tällä hetkellä on itseasiassa joka huoneessaa marimekon verhot, paitsi yhdessä lastenhuoneessa. Löytyy urna ja umpu maljakot ja astioita about 100kpl. Grathan sain mieheltäni joululahjaksi. Pyyhkeitä on useita jne.

Löytyy myös muuten Artekin julisteet, mustavalkoinen asko-matto, artekin tyynynpäällinen, artekin mehiläispesä. Kai ollaan sitten tylsiä ja mauttomia. Mä viihdyn.

Vierailija
155/165 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taisi Marimekkomammoihin iskeä, kun marimekkoa pidetäänkin ihan työväenluokan brändinä. Yrittävät nyt sitten tulla tänne selittämään, miten kaikilla ei ole varaa marimekkoon ja miten kallis se on. Sitähän te haette sillä. Luulette, että joku 30e tyynynpäällinen tai joku 270e laukku tekee teistä jollain tavalla spesiaaleja. Alle 1000e laukku nyt on miltei jokaisen saavutettavissa oleva asia.

Olen ollut sairaseläkkeellä siitä asti, kun täytin 24v. Mies kyllä käy töissä. Meillä on Marimekkoa jonkun verran. Ja kyllä, Marimekko on kaunista kyllä monien kuosien osalta.

Veikkaanpa, että varakkaalle väestölle marimekko on ihan tavallinen edullinen/keskihintainen brändi.

Vierailija
156/165 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö jokainen voi kotinsa sisustaa kuten haluaa? Keneltä se on pois?

Omassa kodissani ei ole Marimekkoa. Astioista löytyy Arabiaa ja Iittalaa yms.

Vierailija
157/165 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole yhtään marimekkoa. No, yksi lahjaksi saatu laukku, jota en ole ikinä käyttänyt, ja se on vaatehuoneessa.

Vierailija
158/165 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekko boikotissa minulla. Ostivat turkistarhan ulkomailla. Vieläkö on ihana, vilpitön, söpö ja kotimainen brändi ? Kettu-kuvia tuotteissan ym. Kannattaa katsoa netistä turkistarhojen kärsimyksiä. Vieläkö on ihana vilpitön söpö ja kotimainen brändi ? Hävettää niiden puolesta kun eivät tiedä näistä asioista.

Vierailija
159/165 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole kyllä koskaan kuullut kenenkään pitävän Marimekkoa kalliina. Vaikka eihän se nyt varsinaisesti halpakaan ole.

Vierailija
160/165 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän Marimekko ole edes kallis. En nyt koko valikoimaa ole käynyt läpi, mutta tyynynpäällinen maksaa alle 50e, käsipyyhkeet maksaa sen jotain 17e jne. Se käsilaukku maksaa 270e jne. Eli on lähestulkoon jokaisen suomalaisen saavutettavasti.

Mä olen hoitovapaalla, mies ihan tehdasduunari ja meillä on neljä lasta iältään. 6, 3, 2 ja 1. Asutaan vuokralla ja meillä on varmaan ainakin 30 marimekon tyynynpäällistä. Kaikki ei ole tietenkään kerralla käytössä. Tällä hetkellä on itseasiassa joka huoneessaa marimekon verhot, paitsi yhdessä lastenhuoneessa. Löytyy urna ja umpu maljakot ja astioita about 100kpl. Grathan sain mieheltäni joululahjaksi. Pyyhkeitä on useita jne.

Löytyy myös muuten Artekin julisteet, mustavalkoinen asko-matto, artekin tyynynpäällinen, artekin mehiläispesä. Kai ollaan sitten tylsiä ja mauttomia. Mä viihdyn.

Toiset käyttää rahansa esim oman asunnon käsirahaan, toiset taas kalliisiin design-lamppuihin ja muuhun sisustukseen. Valintojahan nämä on.