Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kaikkien kodit ovat nykyään pelkkää Marimekkoa?

Vierailija
16.08.2022 |

Miksi ihmeessä nykyään suurimmalla osalla ihmisistä koti on pelkkää Marimekkoa? Mukeja on joka ikisessä värissä ja kuosissa. Jokainen tyynynpäällinen on Marimerkon. Unohtamatta tietenkään urna maljakkoa, Marimekon pyyhkeitä, purkkeja ja purnukoita, sekä nykyään mielellään myös tapetteja. Unohtumatta mustaa Marimerkon grathalaukkua, joka roikkuu joka toisen olalla.

Sama ihmiset haluavat muumimukeistaan eroon, koska ovat niin vanhanaikaisia ja itse hamstraavat joka ikisen Marimekon kupin, koska ihq söpö uutuus Marimekolta.

Kommentit (165)

Vierailija
121/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ulkosuomalainen ja kodissani on paljon suomalaisia tuotteita. Marimekkoa, Pentikiä, Finlaysonia, Sinin siivousvälineitä, Orthexia, suomalaisia vaatteita (mm. North Outdoor), Suomessa painettuja kirjoja. Sen lisäksi paljon muuta ulkomailta, kalusteita Belgiasta, Ranskasta, Ruotsista, Unkarista, Saksasta. Näistä osa on antiikkia.

Mitä pahaa on Marimekossa tuossa kokonaisuudessa? Eikö niitä saisi ostaa koska muutkin ostavat? Samalla logiikalla kaljaa kittaavan miehen pitäisi jättää Karhu-tölkit kauppaan koska herranen aika, eihän niitä nyt voi ostaa koska muutkin ostavat. Voi miten noloa.

Minusta nuo Marimekon mukit ovat pieni juttu jos kodin sisustaa muuten monipuolisesti ja persoonallisesti. Ne tuovat kivan lisän kokonaisuuteen ja muistuttavat ainakin minua synnyinmaastani. Voisin kuvitella, että muutkin suomalaiset ostavat niitä tukeakseen suomalaisia yrityksiä, tietysti sen lisäksi että ne kuosit ovat usein tosi kivoja.

Voisit kenties itse hankkia lukutaidon? Ei aloittaja tässä nyt sanonut missään vaiheessa, että jokainen Marimekon kuosi/asia/esine olisi hirveä, vaan että Suomessa etenkin 20-45v naisilla on joka ikinen sisustusasia Marimekon. Suomesta tuskin löytyy kotia, jossa ei olisi mitään Marimekkoa. Satunnainen tyynynpäällinen on varmasti kaunis ja sopii monen sisustukseen, tai jos aidosti vaikkapa tykkää unikkokuosista tai jostain satunnaisesta astiasarjasta, niin mikäs siinä.

Luulen että aloittaja tarkoitti tässä sitä, että kaikki vuorataan Marimekolla ihan vain siksi, että se on Marimekkoa. Mullakin on tullut aivan ähky, kun kodit tosiaan tursuaa Marimekkoa joka puolelta. Enkä oikeasti usko, että kovin monen esteettistä silmää hivelee sarja eri värisiä ja eri kuosisia mukeja, mutta ne vain pitää saada, koska Marimekko.

Tuo Marimekon Gratha ei edes ole mikään kallis laukku. 275e, eli halvempi/samaa hintaa kuin vaikkapa Michael Kors.

Tuskin löytyy kotia jossa ei ole Marimekkoa? Täh? Meidän kodissa ei ole yhtään Marimekon tuotetta tai vaatetta eikä tule 😄 eikä varmana ole ainut tällainen koti.

Meillä on 3 mariskoolia, 2 pyyhettä ja 2 pussilakanasettiä. Kaikki on saatu lahjoiksi ihmisiltä, joilla täysin erilainen maku kuin meillä.

Pyyheet on huonoimmat, mitä olen ikinä käyttänyt. Aivan liian paksut ja pehmeät, eli hankalat käyttää, eivätkä ime vettä kunnolla. Lakanat on ihan ok laatuiset, tosin jalkopään ompeleet ratkesi tyyliin ekalla kertaa, kun laitettiin peittoa sisään, mutta niin ne tekee melkein kaikissa pussilakanoissa, paitsi Finlaysonin. Skooleja käytän joskus tarjoiluastiona, muuten ovat kaapissa omissa laatikoissaan.

Niin ja onhan mulla 2 Marimekon olkalaukkua! Nekin olen saanut lahjoiksi. Niitä olen kyllä käyttänytkin, koska ovat reilun kokoisia ja kestäviä.

En myöskään ymmärrä, miksi koti pitää täyttää jollain trendikkäällä merkillä/tyylillä. Eikö ihmisillä todella ole mitään omaa visiota, mennään vaan massan mukana ja uusitaan sisustus aina, kun muoti muuttuu. Parin vuoden päästä sitä marimekkokrääsää on Tori ja kirpparit väärällään, kun jokin ihan muu onkin in

Minulla on pari Marimekon pyyhettä jotka on ihan parhaat. En toki pese niitä huuhteluaineella, ehkä se johtuu siitä? Ihanan paksut ja hyvin kuivaa. Ovat toki jotain yli 15v vanhatkin, edelleen hyvässä kunnossa. Monet sen jälkeen ostetut pyyhkeet on mennyt jo huonoiksi mutta nuo vaan kestää ja kestää. Samasta syystä ei ole tarvinnut ostaa uusia.

Vierailija
122/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkin monet hehkuttaa kun on koti täynnä suomalaisia Marimekon kamoja 🤭 juu kotimaisiahan ne...

Aika harva on täysin alusta loppuun suomalainen. Mutta ainakin firma, suunnittelijat yms . Valmistuskin taitaa olla vähintäänkin Euroopassa.

Mun Marimekko-lakanat on Made in Singapore.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ulkosuomalainen ja kodissani on paljon suomalaisia tuotteita. Marimekkoa, Pentikiä, Finlaysonia, Sinin siivousvälineitä, Orthexia, suomalaisia vaatteita (mm. North Outdoor), Suomessa painettuja kirjoja. Sen lisäksi paljon muuta ulkomailta, kalusteita Belgiasta, Ranskasta, Ruotsista, Unkarista, Saksasta. Näistä osa on antiikkia.

Mitä pahaa on Marimekossa tuossa kokonaisuudessa? Eikö niitä saisi ostaa koska muutkin ostavat? Samalla logiikalla kaljaa kittaavan miehen pitäisi jättää Karhu-tölkit kauppaan koska herranen aika, eihän niitä nyt voi ostaa koska muutkin ostavat. Voi miten noloa.

Minusta nuo Marimekon mukit ovat pieni juttu jos kodin sisustaa muuten monipuolisesti ja persoonallisesti. Ne tuovat kivan lisän kokonaisuuteen ja muistuttavat ainakin minua synnyinmaastani. Voisin kuvitella, että muutkin suomalaiset ostavat niitä tukeakseen suomalaisia yrityksiä, tietysti sen lisäksi että ne kuosit ovat usein tosi kivoja.

Voisit kenties itse hankkia lukutaidon? Ei aloittaja tässä nyt sanonut missään vaiheessa, että jokainen Marimekon kuosi/asia/esine olisi hirveä, vaan että Suomessa etenkin 20-45v naisilla on joka ikinen sisustusasia Marimekon. Suomesta tuskin löytyy kotia, jossa ei olisi mitään Marimekkoa. Satunnainen tyynynpäällinen on varmasti kaunis ja sopii monen sisustukseen, tai jos aidosti vaikkapa tykkää unikkokuosista tai jostain satunnaisesta astiasarjasta, niin mikäs siinä.

Luulen että aloittaja tarkoitti tässä sitä, että kaikki vuorataan Marimekolla ihan vain siksi, että se on Marimekkoa. Mullakin on tullut aivan ähky, kun kodit tosiaan tursuaa Marimekkoa joka puolelta. Enkä oikeasti usko, että kovin monen esteettistä silmää hivelee sarja eri värisiä ja eri kuosisia mukeja, mutta ne vain pitää saada, koska Marimekko.

Tuo Marimekon Gratha ei edes ole mikään kallis laukku. 275e, eli halvempi/samaa hintaa kuin vaikkapa Michael Kors.

Tuskin löytyy kotia jossa ei ole Marimekkoa? Täh? Meidän kodissa ei ole yhtään Marimekon tuotetta tai vaatetta eikä tule 😄 eikä varmana ole ainut tällainen koti.

Meillä on 3 mariskoolia, 2 pyyhettä ja 2 pussilakanasettiä. Kaikki on saatu lahjoiksi ihmisiltä, joilla täysin erilainen maku kuin meillä.

Pyyheet on huonoimmat, mitä olen ikinä käyttänyt. Aivan liian paksut ja pehmeät, eli hankalat käyttää, eivätkä ime vettä kunnolla. Lakanat on ihan ok laatuiset, tosin jalkopään ompeleet ratkesi tyyliin ekalla kertaa, kun laitettiin peittoa sisään, mutta niin ne tekee melkein kaikissa pussilakanoissa, paitsi Finlaysonin. Skooleja käytän joskus tarjoiluastiona, muuten ovat kaapissa omissa laatikoissaan.

Niin ja onhan mulla 2 Marimekon olkalaukkua! Nekin olen saanut lahjoiksi. Niitä olen kyllä käyttänytkin, koska ovat reilun kokoisia ja kestäviä.

En myöskään ymmärrä, miksi koti pitää täyttää jollain trendikkäällä merkillä/tyylillä. Eikö ihmisillä todella ole mitään omaa visiota, mennään vaan massan mukana ja uusitaan sisustus aina, kun muoti muuttuu. Parin vuoden päästä sitä marimekkokrääsää on Tori ja kirpparit väärällään, kun jokin ihan muu onkin in

Minulla on pari Marimekon pyyhettä jotka on ihan parhaat. En toki pese niitä huuhteluaineella, ehkä se johtuu siitä? Ihanan paksut ja hyvin kuivaa. Ovat toki jotain yli 15v vanhatkin, edelleen hyvässä kunnossa. Monet sen jälkeen ostetut pyyhkeet on mennyt jo huonoiksi mutta nuo vaan kestää ja kestää. Samasta syystä ei ole tarvinnut ostaa uusia.

Ei johdu huuhteluaineesta. En pese sillä mitään. En ole ikinä ostanut huuhteluaineputelia, koska en ymmärrä, miksi hassaisin rahaa turhaan kemikaaliin. Pyyheet on olleet kuvailemani kaltaiset ihan uudesta asti, eivätkä ole edes käytön ja pesujen myötä karkeutuneet. Toki ne on vähän käytössä, koska ovat huonot.

Vierailija
124/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä laukussa muuten on niin hienoa? Onko se oikeasti jokin status symboli? Ylihintainen "kotimainen" laukku 😄 en oikeasti käsitä.. ja niitä näkee myös keski-ikäisten käytössä niin ei se voi olla teinien juttukaan.

Minä ihmettelin myös mikä tuossa "laukussa" on niin hienoa, kunnes töissä joku asiakas oli hetkeksi sen unohtaneen pöydälle ja vaikka asiakas oli muutaman metrin päässä.

Pyörittelin laukkua käsissäni ja tajusin miten hieno muotoilu ja materiaali laukussa on ja olin myyty ja haluan samanlaisen. Ja se on todella hieno ja hintansa arvoinen.

Vierailija
125/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaan yksi pyyhe ja senkin ostin kun halvalla sai. Pyyhin sillä lattian.

Vierailija
126/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauhean rumia, kuten Finlaysoninkin kuosit, jotka on jämähtänyt jonnekin 70 luvulle väriensäkin puolesta.

70-luvun väri- ja tyylimaailma onkin palannut muotiin viime aikoina. Välillä se on ollut poissa. Näinhän se vähän menee, aina ammennetaan menneiltä vuosikymmeniltä jotain.

Tulispa 80-luku takaisin pastelleineen. Olen molemmat luvut elänyt, ja 70-luku räävittömänräikeine väreineen oli kyllä jotain tolkuttoman mautonta. Mimunkin lapsuudenkotini keittiössä oli kirkkaanvihreät seinät ja oranssiksi maalatut keittiönkaapit ja eteinen lohenpunainen, molemmissa tummanvihreän ja -ruskean sekoituksen väristä muovimattoa. Olohuoneessa oli yksi seinä tummanpunaista kuviotapettia, toiset vaaleanhailakkaa, ja lattialla tietysti ruskeankirjavaa kokolattiamattoa. Nuo olivat tallella 90-luvun lopulle saakka, jolloin isä remontoi vähän maltillisempaa värimaailmaa ja poisti kokolattiamaton.

Mutta Marimekon verhoja meillä ei sentään koskaan ollut. Ihan hyvä, koska niistä olisi tullut mieleen vain erilaiset sairaalat ja muut sairaudenhoitopaikat, joissa järjestään Marimekko oli ikkunoissa päivän trendi.

Vierailija
127/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on paljon Marimekkoa, koska arvostan suomalaista designia ja Marimekko yhtiö on harvoja yrityksiä, jossa näkyy suunnittelijan työ ja arvot. .

Minusta Marimekko on suomalainen kansallisaarre ja liittyy suomalaisuuteen, siinä missä Fiskars sakset, Rukan sadetakki, Kalevala koru, Hai-kumisaappaat, Aallon huonekalut tai Aino Aalto juomalasit. Ne on kotimaani kansallisaarteet, jota ylpeydellä esittelen ulkomaisille ystäville ja vieraille ja ostan lahjaksi ja ne ovat osa kotini sisusta ja mielenlaatuani ja kauneutta.

Vierailija
128/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on jonkinlainen Marimekko-buumi. Käyttäkööt ihmiset jos tykkää. Muutama kuosi menettelee, suurin osa ei. Tosin kilpailusta voittamani marimekon meikkipussi on kyllä käytössä, siihen se kuosi sopii.  

Vierailija
129/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on paljon Marimekkoa, koska arvostan suomalaista designia ja Marimekko yhtiö on harvoja yrityksiä, jossa näkyy suunnittelijan työ ja arvot. .

Minusta Marimekko on suomalainen kansallisaarre ja liittyy suomalaisuuteen, siinä missä Fiskars sakset, Rukan sadetakki, Kalevala koru, Hai-kumisaappaat, Aallon huonekalut tai Aino Aalto juomalasit. Ne on kotimaani kansallisaarteet, jota ylpeydellä esittelen ulkomaisille ystäville ja vieraille ja ostan lahjaksi ja ne ovat osa kotini sisusta ja mielenlaatuani ja kauneutta.

Se vaan on pelkkä design, muuten ei ole enää suomalainen, paitsi kai omistajien pääporras. Mä koetan löytää sellaisia tuotteita, joissa sekä design että valmistus on Suomessa ja näitä tuntuu nyt jatkuvasti lisääntyvän. Eniten on lapsille, mutta onneksi on tullut muitakin.  

Vierailija
130/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Marimekko, Finlayson ja Vallilan kuosit ovat värikkyydessään infantiilejä ja moukkamaisia. Artek on halpiskamaa arkkitehtiopiskelijoille.

Oma sisustusmakuni suosii 1950-1960 lukujen tanskalaista ja ruotsalaista designia: tiikkiä ja tammea, klassisia mukavia sohvia löhöilyyn, Svenskt tenniä, ruotsalaista antiikkia ja thaimaalaisia kankaita (silkkiä ja puuvillaa) ja kaakkoisaasialaisia koriste-esineitä.

Kotini on klassinen, harmoninen ja rauhallinen.

N31

Vierailija
131/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimainen ja värikäs.

Itse en välitä Marimekon kuoseista, mutta aika hankala löytää mitään muuta kuin harmaata tai tilata jotain kiinakrääsää.

Vierailija
132/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin Marimekon verhot 40 eurolla. Myyntihinta nyt on 150 euroa. Saan!

Vierailija
133/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole kuin muutama laukku vaan.

Suomalaisena mulla luonnollisestikin on marimekon, pentikin, aarikan, nanson yms. tuotteita. En näe siinä mitään vikaa.

Vierailija
134/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sä ole kaikkien, edes melkein kaikkien koteja edes nähnyt, joten väitteesi on aika hataralla pohjalla. Minun kotiani et ole nähnyt, eivätkä he, jotka ovat, ole nähneet täällä ensimmäistäkään marimekkotuotetta. Kannattaisi varoa yleistämistä mutu-pohjalta.

Vierailija
135/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa typerä aloitus taas.

Ja kunnon hässäkkä luvassa.

Kunnon provo.

Vierailija
136/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marimekko on ihana! Yhtään tuotetta en omista, mutta osakkeita omistan. Joten voin sanoa että minulla on Marimekkoa.

Mullakin on Marimekon osakkeita.

Vierailija
137/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä taida olla meidän kodissa ollenkaan.

Vierailija
138/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en ainakaan osta mitään, jos Marimekon arvopohjaan kuuluu viattoman miehen kiusaaminen Yeboyahin ja Vesalan kanssa. Törkeää.

Vierailija
139/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa typerä aloitus taas.

Ja kunnon hässäkkä luvassa.

Kunnon provo.

Ihan kiva aloitus .Ei provoceeraa mitenkään .Kiva jutella sisutuksesta .

140/165 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nyt enää tällä vuosikymmenellä. So last season.