Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ekaa kertaa luin, ettei punaista saa laittaa häihin

Vierailija
16.08.2022 |

Mustan ja valkoisen tiedän ettei saa, mutta punainen...ei oikein jää kuin ruskea, sininen, vihreä ja keltainen.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä, koska häistä on tullut tällainen pahan mielen juhla. Kyylätään, onko joku mokannut laittamalla punaista päälle, manataan hääleikit ja tarjoilut systemaattisesti alimpaan helvettiin.

Minusta häihin on aina ollut kiva mennä. Olen otettu, että minut kutsutaan niin tärkeään päivään.

Vietä aikaa muuallakin kuin täällä niin huomaat, että kokolailla kukaan palstan ulkopuolella ei tuollaisia mieti. 

Olet varmaan täysin oikeassa.

T. Edellinen

Vierailija
42/52 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään liian räikeää väriä, mitä punainen on. Keltainen myös vaarallinen, jos tosi vaaleankeltainen, näyttää kuvissa valkoiselta. Toki voi olla tarkoituksena näyttää 🖕 morsiamelle. Ks. Kate Meghanin häissä ja Camilla Dianan häissä.

Ei ole totta enää, pitää Kate vetää jo tähänkin mukaan ;D Nyt on ihon alla tulevan kuninkaan puoliso! Mutta mukavaa vaihtelua, että Martina on saanut tällä kertaa synninpäästön ;D

Katen asu näytti keltaiselta Meghanin häissä. Ja käyttää sellaisia takkijakkuja, ettei niitä voi edes miksikään hameiksi mieltää. Kyllä sai morsian ihan rauhassa esittää teeskentelyään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punainen hääasu = on maannu sulhasen kanssa, ok.

Entä jos hääpari edustaa naisia, niin minkä sulhasen kanssa.

Tai jos 2 miestä menee naimisiin niin kumman sulhasen kanssa sitten.

Entä jos heteroparin häissä joku mies vieras pukeutuu punaiseen.

No joo... höpö höpö, saa pukeutua häissä punaiseen kuka vaan jos tahtoo.

Vierailija
44/52 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häihin ei täysin valkeaa asua kuin enintään morsiamella. Täysmusta on surun väri, joten sitäkään ei. Kaikki muut värit käy. Uskokaa nyt, että siisti, ei liian paljastava asu riittää.

Vierailija
45/52 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin varmaan pullossa kasvanut kun menin ystäväni häihin valkoisissa, en oikeasti ollut koskaan kuullut ettei sitä suositella eikä käynyt mielessäkään, ettei niin voi tehdä..myöhemmin sitten jostain luin asiasta🙈

Vierailija
46/52 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin heittäisin häistäni ulos punaiseen pukeutuneen, ihan sama kuka on ja vaikka tiedän ettei ole paneskellut, mutta kun tämä pukeutumisasia kuuluu ihan perussivistykseen.

Mutta sitten valkoiseen saa pukeutua, koska itse en valkoista kolttua päälleni laita.

Niin varmasti heittäisit joo. Mehän nähtäisiin vasta siinä vaiheessa, kun kävelet kirkon käytävää pitkin. Ja sua kiinnostaisi ihan v****i mitä mulla on päälläni.

Vierailija
47/52 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ainakin on hyvin tuttu tuo punaiseen liittyvä uskomus, sillä tykkään harrastaa kansanperinnettä. Punainen väri on muutenkin liittynyt entisaikaan ns. huonoihin naisiin.

Sitten taas 1960-70-luvuilla radikaalit kohahduttivat tarkoituksella. Saarikosken Pentin viimeinen vaimo pukeutui kirkkaanpunaiseen miehensä hautajaisiin.

Miksi ihmeessä niin moni tässä ketjussa alapeukuttaa ja yrittää väittää faktoja vastaan? Miksette ennemmin ottaisi asiaa huumorilla? Ei näitä nykyään monikaan noudata, mutta hauskaa knoppitietoa kuitenkin.

Oma kaverini sai kutsun exänsä häihin ja pukeutui ihan tarkoituksella punaisiin. Yhdessä tälle asialle naureskelimme. Tästä aikaa siis jo 20 vuotta.

Laitapa lähde sinne kansanperinteeseen, jota tykkäät harrastaa.

Vierailija
48/52 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Punainen on liitetty siihen, että on paneskellut sulhasen kanssa. 

Ikinä kuullutkaan moisesta. Entä jos sulhasen äiti epähuomiossa laittaa punaista?

Mä olen ollut häissä joissa morsiamen mummolla oli punaista päällään😂. En ole kyllä ikinä tälläisestä säännöstä kuullut ja tuskin on kovin moni muukaan.

Kyllä siitä on monikin kuullut ;) Jo oma yleissivistys ei riitä, niin en kehtaisi kuvitella ettei muillakaan riitä. Mutta kai tuo on sitä nykyhommaa, että jos MINÄ en tiedä, niin ei tiedä kukaan muukaan :D

Vierailija
49/52 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta valkoinen on ainoa kielletty väri.

Vierailija
50/52 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu ihminen ei laita kokomustaa, kokopunaista tai kokovalkoista vieraana häihin. Jos on epävarma, kysy morsiusparilta ettet ole moukka vieras.

Vierailija
51/52 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ainakin on hyvin tuttu tuo punaiseen liittyvä uskomus, sillä tykkään harrastaa kansanperinnettä. Punainen väri on muutenkin liittynyt entisaikaan ns. huonoihin naisiin.

Sitten taas 1960-70-luvuilla radikaalit kohahduttivat tarkoituksella. Saarikosken Pentin viimeinen vaimo pukeutui kirkkaanpunaiseen miehensä hautajaisiin.

Miksi ihmeessä niin moni tässä ketjussa alapeukuttaa ja yrittää väittää faktoja vastaan? Miksette ennemmin ottaisi asiaa huumorilla? Ei näitä nykyään monikaan noudata, mutta hauskaa knoppitietoa kuitenkin.

Oma kaverini sai kutsun exänsä häihin ja pukeutui ihan tarkoituksella punaisiin. Yhdessä tälle asialle naureskelimme. Tästä aikaa siis jo 20 vuotta.

Laitapa lähde sinne kansanperinteeseen, jota tykkäät harrastaa.

Lähde sinne kansanperinteeseen? Voi apua että olet nolo.

Vierailija
52/52 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin luin tuosta ennen häävieraaksi menoa. Menin silti punaisessa mekossa kun toinen vaihtoehto olisi ollut musta mekko. Muun värisiä en omista (enkä yhden päivän takia osta) joten punainen oli pienempi "paha". Minusta on typeriä nuo väreihin liittyvät kuvitelmat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän