Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko S-pankki hyvä?

Vierailija
16.08.2022 |

Osuuspankki nosti jälleen palvelumaksujaan ja olen harkinnut vaihtoa S-pankkiin. Siellä ei tarvitsisi maksella turhista palvelumaksuja, eli tavallisesta käytöstä. En tarvitse pankilta mitään erityistä. Valitin Osuuspankille että taas nostitte palvelumaksua niin kehoittivat siirtymään omistaja-asiakkaaksi, joka maksaisi 100€. Ihan hullua! Eikö tuo ala olla pankilta pelkkää ahneutta. Eli nyt kokemuksia S-pankista, kiitos. Oikeita ja todellisia.

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S-pankin Visa debit/credit -kortti on maksuton.

Juu, kortti on maksuton, mutta kortin credit-puolen käytöstä peritään maksu.

Mulla ei ainakaan peritä siitä senttiäkään.

En tiedä onko hinnasto sitten muuttunut. Siitä on jo yli 10 vuotta kun S-Pankki teki uudistuksen jossa visa-kortin käytöstä alettiin veloittaa laskutuslisän nimellä aina kun sitä on käytetty. Siis myös silloin kun maksaa kaiken heti pois. Minulla ei ole kokemusta asiasta, koska lopetin S-Visan käytön siihen.

Olen ollut 10 vuotta s-pankin asiakkaana ja jossain välissä oli visassa laskutuslisä. Eli jos lasku ehti tulla, niin meni joku parin euron maksu meni. Jos verkkopankissa tai silloin jo olemassa olleessa mobiiliappissa maksoi laskun vaan ennen sitä laskutuspäivä, niin tuota maksua ei tullut. Nyt viime vuosina on se maksu poistunut, eli lasku ei maksa mitään, vaan korko jos maksaa osissa.

En ole enää aikoihin käyttänyt s pankin creditiä. Aikaisemmin piti maksaa velat pois ennen kuin pankki muodosti laskun. Silloin ei mennyt sitä 2 euroa. Tämä pvm on selvästi aikaisempi kuin eräpäivä. Onko nyt siis muuttunut niin, että kahta euroa ei mene, jos maksaa eräpäivänä?

Joo. Ensin tätä maksua ei ollut, sitten tuli justiinsa noi,että jos lasku lähetettiin, niin tuli se pari euroa. Nyttemmin pari vuotta ollut sekin taas poissa, eli ei mitään maksuja jos maksaa eräpäivänä.

Vierailija
42/78 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen syy miksi siirryin op:sta s-pankkiin, oli se että ne laittoi kaikki palvelupisteet kiinni. Yksi jäi ja sinne ei pääse koskaan. S-pankkiin pääsee aina ja ilman ajanvarausta.

Kuitenkin välillä tulee asioita joiden kanssa on mentävä tiskille. Täysi-ikäistyvät lapset, jumiin menneet avainlukulistat, laina-asiat jne. Harvoin, mutta silloin kun tarvitsee, alkaa ottaa hermoon jos ei pääse hoitamaan asioita.

Käyttääkö joku vielä 2022 avainlukulistoja🧐

Miten on, jos on vain tietokone, mutta ei älykännykkää? Itse usein maksan laskuja tietokoneella, mutta käytän kännykän appia tunnistautumiseen. Joitakin yksinkertaisia maksuja toki teen kännykällä tai tabletilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa huono puoli on näin pienessä taajamassa syrjässä asuessa, että jos joutuu asioimaankonttorissa, sinne on matkaa, mutta harvinaistahan tuo on.

Vierailija
44/78 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen syy miksi siirryin op:sta s-pankkiin, oli se että ne laittoi kaikki palvelupisteet kiinni. Yksi jäi ja sinne ei pääse koskaan. S-pankkiin pääsee aina ja ilman ajanvarausta.

Kuitenkin välillä tulee asioita joiden kanssa on mentävä tiskille. Täysi-ikäistyvät lapset, jumiin menneet avainlukulistat, laina-asiat jne. Harvoin, mutta silloin kun tarvitsee, alkaa ottaa hermoon jos ei pääse hoitamaan asioita.

Miten on, jos on vain tietokone, mutta ei älykännykkää? Itse usein maksan laskuja tietokoneella, mutta käytän kännykän appia tunnistautumiseen. Joitakin yksinkertaisia maksuja toki teen kännykällä tai tabletilla.

Edelleen ollaan vuodessa 2022 ja onko tämä nimeonomaan S-Pankin ongelma tämäkään?

Vierailija
45/78 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on ihan fyysinen lasku, niin puhelimella saa helposti luettua sen viivakoodin, eikä tartte näppäillä.

Vierailija
46/78 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on edelleen avainlukulista tallessa kaiken varalta. Saatanhan vaikka hukata puhelimeni enkä pääsisi sitten lainkaan verkkopankkiin. 🤷

Vierailija
47/78 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on edelleen avainlukulista tallessa kaiken varalta. Saatanhan vaikka hukata puhelimeni enkä pääsisi sitten lainkaan verkkopankkiin. 🤷

Juuri näin. Puhelimen vaihdossa on tarvinnut myös.

Vierailija
48/78 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Puhelimen vaihdossa on tarvinnut myös.

Vaihdoin kesäkuussa puhelinta. En joutunut käyttämään tunnuslukutaulukkoa. Samsungin sovelluksella kopioin vanhan LG puhelimen koko sisällön uuteen.

Mulla on tallella sekä S Pankin että DB:n tunnuslukulaput koska käskettiin säilyttää. Vuosiin en ole niitä käyttänyt.

Vierailija
49/78 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin tänään kouvolan s pankissa,, jonotin 5 tuntia,,asiassa meni 5 minuuttia,, onko kohtuullista??

Vierailija
50/78 |
08.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-pankin virkailijoilla ei ole minkään näköistä asiantuntemusta pankkiasioissa. Jos on pankkiasioita pitää varata aika pankkiin jos ei halua tuntitolkulla odottaa. 

en suosittele koko pankkia. 

mobiili on todella monimutkainen käyttää. 

ainoastaan s-kortti on hyvä jos jotai positiivista voi sanoa. 

Vierailija
51/78 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita mielipiteitä?

Vierailija
52/78 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tyytyväinen S-Pankkiin. Peruspalvelut ovat maksuttomia. 

Vierailija
53/78 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuusmaksun saa S-pankista takaisin, kun lähtee siitä. Osuuspankista saa kalenterivuoden kuluttua. Jos lopetat OP:n osakkuuden 31.12.2024, saat rahasi 2.1.2026. Jos 2.1.2025, saat ne 2.1.2027.

Vierailija
54/78 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-pankki on syvältä. Ollut meillä jo vuosia. Olen tehnyt virallisia valituksia myös heille, ja kirjoittanut someen useasti. Tässä nyt muutama esimerkki. 

*En saa otettua s-mobiilia uudelleen käyttöön koska heidän tiedoissaan on mun väärä puh.numero. Oli siis aiemmin käytössä. Pitäisi käydä "konttorissa" mutta ajokortti ei kelpaa henkkarina. Eivät vaihda puhelinnumeroa puhelimessa. Samassa puhelussa mulle tarjottiin kuitenkin LUOTTOA! Siis olisin saanut luotollisen kortin vaikkei ole edes luottotietoja!

*Voin nostaa rahaa tavallisella s-kortilla tililtäni esim. 20 euroa. En voi kuitenkaan laittaa 10 euroa tililleni ilman henkkaria.

Voisin jatkaa loputtomiin...

Vierailija
55/78 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-Pankki on S-Paras.

Vierailija
56/78 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran on s-pankista mennyt joku 0,7€ maksu, en tiedä mikä se oli. Käytämme tiliä taloustilinä ja sieltä maksetaan joskus laskujakin, eikä mitään maksuja mene, toisin kuin toisen pankin tililtä nyysitään kymppi joka kk.

S-pankki on todellakin hyvä, jos ei olisi laina toisessa pankissa, siirtyisin käyttämään vain S-pankkia, säästäisi 120€ vuodessa, se on aika iso raha.

Vierailija
57/78 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kävin tänään kouvolan s pankissa,, jonotin 5 tuntia,,asiassa meni 5 minuuttia,, onko kohtuullista??

No, mulla ei ole koskaan kestänyt noin kauan, max puoli tuntia. En ymmärrä miten voi kestää noin kauan. Jos on noin ruuhkainen paikka, kannattaa varata aika etukäteen.

Vierailija
58/78 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-pankki on syvältä. Ollut meillä jo vuosia. Olen tehnyt virallisia valituksia myös heille, ja kirjoittanut someen useasti. Tässä nyt muutama esimerkki. 

*En saa otettua s-mobiilia uudelleen käyttöön koska heidän tiedoissaan on mun väärä puh.numero. Oli siis aiemmin käytössä. Pitäisi käydä "konttorissa" mutta ajokortti ei kelpaa henkkarina. Eivät vaihda puhelinnumeroa puhelimessa. Samassa puhelussa mulle tarjottiin kuitenkin LUOTTOA! Siis olisin saanut luotollisen kortin vaikkei ole edes luottotietoja!

*Voin nostaa rahaa tavallisella s-kortilla tililtäni esim. 20 euroa. En voi kuitenkaan laittaa 10 euroa tililleni ilman henkkaria.

Voisin jatkaa loputtomiin...

Kyllä ihmisellä pitää olla kunnon henkkarit, eli passi tai henkilökortti, ja se pätee ihan jokaiseen pankkiin. Se on laki. Turhaan siitä mitään S-pankkia syytät. EIkä sulle varmaankaan tarjottu luottoa siinä puhelussa, vaan kysyttiin haluaisitko, se oli vain mainontaa joka sanotaan kaikille jotka soittaa. Kukaan ei saa luottokorttia mistään jos ei ole luottotiedot kunnossa.

Vierailija
59/78 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Riihimäellä samat muikkelit palvelivat normi kassalla, sitten info-pisteellä ja s-pankin pisteessä kun vaan työvuoroltaan ehtivät. Väheksymättä kenenkään ammattitaitoa.

Vierailija
60/78 |
25.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-mobiili kertoo että tulossa katkos taas. Sunnuntaina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi