Onko S-pankki hyvä?
Osuuspankki nosti jälleen palvelumaksujaan ja olen harkinnut vaihtoa S-pankkiin. Siellä ei tarvitsisi maksella turhista palvelumaksuja, eli tavallisesta käytöstä. En tarvitse pankilta mitään erityistä. Valitin Osuuspankille että taas nostitte palvelumaksua niin kehoittivat siirtymään omistaja-asiakkaaksi, joka maksaisi 100€. Ihan hullua! Eikö tuo ala olla pankilta pelkkää ahneutta. Eli nyt kokemuksia S-pankista, kiitos. Oikeita ja todellisia.
Kommentit (78)
Viime kädessä pankki tarvitsee aktiivisesti niin vähän, etten osaa tehdä eroa hyvän tai huonon palvelun kesken. Asuntolainaa ottaessa kilpailutin eri pankkeja ja nyt asuntolainan myötä en maksa mitään palvelumaksuja normaalipankkitoimistani. Pari tiliä, nettipankki ja luottokortti ovat minun normaalit pankkitoimeni. Olen tyytyväinen pankkini sovellukseen.
S-pankissa on myös tili, mutten sitä juuri mihinkään käytä. Tuntuu toimivan samankaltaitaisesti kuin käyttämäni pankin palvelut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S-pankin Visa debit/credit -kortti on maksuton.
Juu, kortti on maksuton, mutta kortin credit-puolen käytöstä peritään maksu.
Mulla ei ainakaan peritä siitä senttiäkään.
En tiedä onko hinnasto sitten muuttunut. Siitä on jo yli 10 vuotta kun S-Pankki teki uudistuksen jossa visa-kortin käytöstä alettiin veloittaa laskutuslisän nimellä aina kun sitä on käytetty. Siis myös silloin kun maksaa kaiken heti pois. Minulla ei ole kokemusta asiasta, koska lopetin S-Visan käytön siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko hinnasto sitten muuttunut. Siitä on jo yli 10 vuotta kun S-Pankki teki uudistuksen jossa visa-kortin käytöstä alettiin veloittaa laskutuslisän nimellä aina kun sitä on käytetty. Siis myös silloin kun maksaa kaiken heti pois. Minulla ei ole kokemusta asiasta, koska lopetin S-Visan käytön siihen.
Olet ymmärtänyt asian väärin.
Visasta meni aiemmin 2 eur kuussa, jos oli credit-tapahtumia, mutta tästä on jo vuosia. Nykyisin ei maksa mitään.
On hyvä. Toivottavasti pysyykin sellaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullaki ollu S-Pankin luottokortti yli kymmenen vuotta, eikä koskaan ole peritty mitään laskutuslisää.
Kerran jos S pankkiin maksat 100€,ei enää maksa pankin käyttö mitään.Entisessä pankissani tuo meni vuodessa palvelumaksuihin,siellä maksoi jopa oman mobiilisovelluksen vilkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut 10 vuotta s-pankin asiakkaana ja jossain välissä oli visassa laskutuslisä. Eli jos lasku ehti tulla, niin meni joku parin euron maksu meni. Jos verkkopankissa tai silloin jo olemassa olleessa mobiiliappissa maksoi laskun vaan ennen sitä laskutuspäivä, niin tuota maksua ei tullut. Nyt viime vuosina on se maksu poistunut, eli lasku ei maksa mitään, vaan korko jos maksaa osissa.
Vierailija kirjoitti:
Käteinen on paras
Kas kun ei oravannahat,enpä ole käteistä käyttänyt vuosiin.
Vierailija kirjoitti:
Kerran jos S pankkiin maksat 100€,ei enää maksa pankin käyttö mitään.Entisessä pankissani tuo meni vuodessa palvelumaksuihin,siellä maksoi jopa oman mobiilisovelluksen vilkaisu.
Sama. Mulla satanen ei riittänyt edes lähellekään vuodeksi vaikka olin omistaja-asiakas.
Itse olen myös aikeissa vaihtaa OP:sta juurikin S-Pankkiin, jossa minulla on ollut (käyttämätön) tili jo vuosia. Siitä ei mene mitään maksuja ja jokusen kerran kun olen käyttänyt sitä tiliä johonkin, on kaikki toiminut oikein hyvin. Ja näyttää mobiilisovelluskin toimivan, tsekkasin nyt ettei tule sitten yllätyksenä.
Päätin siis että nyt riittää, OP on tosi kallis pankki, enkä koe saavani siitä mitään hyötyjä. Siirrän kaikki pankkiasiani S-Pankkiin ja lopetan koko OP:n tilin.
Ennen oli hyvä pankki mutta on nykyään liian ahneeksi tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullaki ollu S-Pankin luottokortti yli kymmenen vuotta, eikä koskaan ole peritty mitään laskutuslisää.
Jossain vaiheessa oli muutaman vuoden, että jos Visasta lähti lasku, tuli alle kahden euron laskutuslisä. Sen pystyi kiertämään maksamalla visan pois ennen laskun lähetyspäivää. Joten jos oli tapana maksaa se visa vaikka palkkapäivänä, ei tuota muutosta edes huomannut. Useampi vuosi sitten poistunut se maksu.
Vierailija kirjoitti:
Ennen oli hyvä pankki mutta on nykyään liian ahneeksi tullut.
Miten ?!
Kuinka huonosti raha-asiat voivat olla jos 100€ on liian iso summa maksaa omistaja-asiakkuudesta? Sen rahan saa takaisin jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut 10 vuotta s-pankin asiakkaana ja jossain välissä oli visassa laskutuslisä. Eli jos lasku ehti tulla, niin meni joku parin euron maksu meni. Jos verkkopankissa tai silloin jo olemassa olleessa mobiiliappissa maksoi laskun vaan ennen sitä laskutuspäivä, niin tuota maksua ei tullut. Nyt viime vuosina on se maksu poistunut, eli lasku ei maksa mitään, vaan korko jos maksaa osissa.
En ole enää aikoihin käyttänyt s pankin creditiä. Aikaisemmin piti maksaa velat pois ennen kuin pankki muodosti laskun. Silloin ei mennyt sitä 2 euroa. Tämä pvm on selvästi aikaisempi kuin eräpäivä. Onko nyt siis muuttunut niin, että kahta euroa ei mene, jos maksaa eräpäivänä?
Vierailija kirjoitti:
Toinen syy miksi siirryin op:sta s-pankkiin, oli se että ne laittoi kaikki palvelupisteet kiinni. Yksi jäi ja sinne ei pääse koskaan. S-pankkiin pääsee aina ja ilman ajanvarausta.
Kuitenkin välillä tulee asioita joiden kanssa on mentävä tiskille. Täysi-ikäistyvät lapset, jumiin menneet avainlukulistat, laina-asiat jne. Harvoin, mutta silloin kun tarvitsee, alkaa ottaa hermoon jos ei pääse hoitamaan asioita.
Käyttääkö joku vielä 2022 avainlukulistoja🧐
Vierailija kirjoitti:
Kuinka huonosti raha-asiat voivat olla jos 100€ on liian iso summa maksaa omistaja-asiakkuudesta? Sen rahan saa takaisin jos haluaa.
Jos oikein muistan, niin ei tarvinnut koko satasta maksaa heti, vaan lopun saattoi maksaa kertyvillä bonuksilla.
Ei ole isompia lainoja, eikä muutenkaan asiaa pankkiin lähes ikinä,niin minusta s-pankki on ollut tosi hyvä.
Ei mitään maksuja, jos s-etukortti on jo olemassa. Jos ei ole,niin tulee se osuuskunnan liittymismaksu. Saiskos senkin takaisin vai miten meni? En muista.
Visa toimii kaikkialla kuten kuuluukin. Ei kk tai vuosimaksuja, lähdin edellisestä pankista kun oli joku 40euron vuosimaksu luottokorttiin.
Verkkopankkitunnukset ei maksa.
Appi toimii hyvin, ei isompia valituksia. Maksun kopiointi puuttui aiemmin, mutta sekin lisätty (dansken appista taitaa edelleen puuttua). Tilinumerot yms saa kopioitua esim tekstariin. Bonustiedot ja etusetelit näkyy myös appissa samalla.
Menojen seuranta toimii ok, mutta siitä puuttuu luottokorttimaksut. Eli ne pitää seurata omalla tavalla. En tiedä miten muissa pankeissa.
Sijoituspalvelut olen käyttänyt, ei valittamista. Sijoitukset näkyy verkkopankissa ja appissa ja on helppo ottaa tarvittaessa pois ja laittaa lisää.
Lainoja ei ole ollut, luottokortin lisäksi siis.
Plussaa siitä, että konttoreita on lähes joka prismalla ja vähän muuallakin. En itse ole tarvinnut kuin verkkopankkitunnusten uusintaan (sai silloin konttorista,eikä tarvinnut odottaa postia) ja kolikoiden talletukseen, mutta oli kiva, kun oli lähellä ja hyvin auki. Kerran taisin jotain muuta asiaa joutua hoitamaan ja hyvin sujui.
Toinen syy miksi siirryin op:sta s-pankkiin, oli se että ne laittoi kaikki palvelupisteet kiinni. Yksi jäi ja sinne ei pääse koskaan. S-pankkiin pääsee aina ja ilman ajanvarausta.
Kuitenkin välillä tulee asioita joiden kanssa on mentävä tiskille. Täysi-ikäistyvät lapset, jumiin menneet avainlukulistat, laina-asiat jne. Harvoin, mutta silloin kun tarvitsee, alkaa ottaa hermoon jos ei pääse hoitamaan asioita.