Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarvitseeko puolisolle kertoa omasta bi-seksuaalisuudesta?

Vierailija
16.08.2022 |

Yhdessä ollaan oltu 15 vuotta. Minä olen tiennyt murrosiässä lähtien, että pidän seksuaalisesti myös naisista, mutta en ole sitä koskaan kenellekään kertonut. Kotonamme vallitsi hyvin konservatiiviset arvot ja koin aina, että olen jotenkin vääränlainen, jopa paha, kun kehtasin ajatella jotain sellaista samasta sukupuolesta. Rukoilin, että nämä ajatukset lähtisivät pois. Eivät lähteneet...
Mieheni kanssa olen ollut jo pitkään ja tämä on ainoa salaisuus, jota en ole hänelle kertonut. Pelkään reaktiota. Tarvitseekohan edes kertoa, ehkä koskaan? Satuttaisinko ehkä kertomisella miestäni? Tai satutanko itseäni, jos kannan salaisuuden hautaan?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka valehtele kerran,valehtelee aina! Ei ole luotettava ihminen !Salailusi on sinun koko persoonan valehtelua miehellesi!

Vierailija
2/42 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kertoa. Biseksuaalisuudessa ei ole mitään väärää, eikä se tarkoita, että olisit uskoton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka valehtele kerran,valehtelee aina! Ei ole luotettava ihminen !Salailusi on sinun koko persoonan valehtelua miehellesi!

Onko jonkin asian kertomatta jättäminen valehtelua? 

Vierailija
4/42 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole valehdellut. En vain ole tätä puolta itsestäni kertonut eikä mies ole myöskään mitään kysynyt. Ap

Vierailija
5/42 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa että saat itsellesi mielenrauhan kun kerrot. Kaapissa kykkimisen aika on ohi.

Pakko ei tietenkään ole, kukaan ei voi sinua siihen pakottaa.

Vierailija
6/42 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu. Joillekin miehille se ei ole erityisen oleellinen asia, jollekin voi olla. Jos voisit olla parisuhteessa naisen kanssa ja rakastuneena, se on kai oleellisempi asia (ja/tai poly suuntaus), kuin se että ei ole menossa fyysisesti yhteen naisen kanssa koskaan (tai nyt) ja se on tavallaan muu suuntaus /ajattelu - jolla ei ole oleellista käytännön merkitystä. Jos mies riitelisi ja haukkuisi, sittenhän suhde päättyisi, et voisi jäädä sitä kuuntelemaan. Ahdistuminen taas voisi olla tavallinen reaktio (mieheltä tai naiselta) ja kysymykset, joihin kumppani etsii vastauksia. Ehkä ihmiset yrittävät hahmottaa toisen persoonan ja suuntaukset, siten ettei tule väärinkäsityksiä. Parempi olisi alussa tietää, kuin 20 vuoden jälkeen, jos asialla on merkitystä.

Vierailija
7/42 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kertoa epäsuorasti kutsumalla ystäväsi 'yökylään'.

Vierailija
8/42 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jonkin asian kertomatta jättäminen valehtelua? 

On. Jos tarkoituksellisesti jätät jonkin asian kertomatta varsinkin tietäen että siitä saattaisi aiheutua jollekin toiselle ihmiselle ikäviä tunteita tai teidän välille asioita joita pitäisi selvittää. Se on valehtelua. Turha väittää muutaa. Tällainen asia kun paljastuu, ja jos vielä paljastuu että on pimitetty vuosia tai pitkän aikaa, siitä seuraa vielä pahempi ihmetys, että miksi on pitänyt salata.

Vierailija
9/42 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy niiltä naisilta joiden mies onkin yllättäen myös miehiin päin? Mitä luulet saavasi vastaukseksi?

Vierailija
10/42 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit kertoa epäsuorasti kutsumalla ystäväsi 'yökylään'.

Olenko siis homo kun on ollut miespuolisia kavereita yökylässä? Tuttavia ympäri Suomea, käskenkö tästä lähtien hotelliin yöksi että säilyn heterona. Täysin heteroksi olen itseäni luullut.

Vierailija
11/42 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait sitä tarvi kertoa, jos et toteuta mitään tuon suuntaisia kuvioita puolisosi tietämättä ja hyväksymättä. Tuosta voisi kyllä tulla ihan kiva kolmen kimppa kivaa?

Vierailija
12/42 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, ite en oo vaivutunut asiasta kertomaan ellei tule jossain sivulauseessa/keskustelussa esille. En kylläkään näe itse asiassa mitään ihmeellistä niin sen takia asia ei edes tunnu minulle merkitykselliseltä. En mä missään kaapissa ole, mutta jos nyt vaikka seurustelen miehen kanssa niin miksi olisi miltään kannalta merkityksellistä avautua, että "Kuule Matti, jos ei seurusteltaisi voisin seurustella myös Maijan kanssa"? Sen miehen kanssahan minä silloin olisin. Enhän mä silloin katsele muitakaan miehiä sillä silmällä.

Ehkä oon vaan tosi hälläväliä tän asian kanssa.

Vierailija
13/42 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen tarvitse olla mikään iso osa identiteettiä. Mutta jos on, niin ehkäpä kertoisin, ihan siksi että voi olla kiva puolisoina tuntea toisensa hyvin.

Olen siis bi itsekin ja olen miehelle kertonut, koska se nyt tuli aika luontevasti esiin kun puhuttiin edellisistä suhteista yms. ja itse olen seurustellut myös naisen kanssa. Muuten en koe asian olevan itselleni kovinkaan tärkeä, on aika neutraali juttu omissa piireissäni muutenkin. Mutta tietysti erilaisella taustalla varmaan "salailukin" tuntuu isommalta asialta. Vaikka sinänsä teidän suhteen kannalta sinun kaikilla mahdollisilla seksuaalisilla mieltymyksilläsi ei ole merkitystä, niitä ei ole pakko jakaa. En minäkään kaikkia fantasioitani kerro, yksityisasioita saa olla myös.

Vierailija
14/42 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokaisella ole ajoittain jotain ajatuksia muista kuin omasta puolisostaan? Se ei vielä ole mitään pettämistä, ja ei jokaisesta ajatuksesta tarvi olla kertomassa puolisolleen.

Vierailija
15/42 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertoisi. Seksuaalisuuteni on henkilökohtainen asiani niiltä osin mitkä itsellläni haluan pitää. Mistä minäkään tiedän jos mies minut nyt jättäisi, jos vaikka rakastuisin naiseen seuraavaksi. 

Jos pettäminen ei ole ajatuksissa, eikä eroaminen toisen ihmisen vuoksi, tai vääjäämätön halua saada seksiä myös omalta sukupuolelta, niin mitähän väliä sillä olisi? Jos mies kertoisi minulle nyt 8 v jälkeen olevansa bi, niin ihmettelisin kyllä mistä nyt tuulee. Vai onko oletus että bi haluaa aina nussiskella sekä miehiä että naisia, vaikka olisi suhteessa? Ei kai sentään, ei ainakaan niillä billä jotka minä tunnen. 

Vierailija
16/42 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on oksettava, fistaava lepakko.

En kuitenkaan ihan niin oksettava kuin tällaisen kommentin kirjoittaja. Ap

Vierailija
17/42 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sen tarvitse olla mikään iso osa identiteettiä. Mutta jos on, niin ehkäpä kertoisin, ihan siksi että voi olla kiva puolisoina tuntea toisensa hyvin.

Olen siis bi itsekin ja olen miehelle kertonut, koska se nyt tuli aika luontevasti esiin kun puhuttiin edellisistä suhteista yms. ja itse olen seurustellut myös naisen kanssa. Muuten en koe asian olevan itselleni kovinkaan tärkeä, on aika neutraali juttu omissa piireissäni muutenkin. Mutta tietysti erilaisella taustalla varmaan "salailukin" tuntuu isommalta asialta. Vaikka sinänsä teidän suhteen kannalta sinun kaikilla mahdollisilla seksuaalisilla mieltymyksilläsi ei ole merkitystä, niitä ei ole pakko jakaa. En minäkään kaikkia fantasioitani kerro, yksityisasioita saa olla myös.

JA salailuahan ei ole se ettei kerro puolisolle kaikkea.

Vierailija
18/42 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle olisi se ja sama tuo biseksuaalisuus, mutta loukkaantuisin syvästi siitä, että asiaa on pimitetty 15 vuotta. Vaikuttaa siltä, ettet luota puolisoosi. 

Vierailija
19/42 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, että "biseksuaaleista" ja "panseksuaaleista" lähes kaikki päätyvät parisuhteeseen vastakkaista sukupuolta olevan kanssa. Liekö vain erikoisuudentavoittelua kertoa olevansa muuta kuin hetero, vaikka on heterosuhteessa. 

Vierailija
20/42 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm en ainakaan itse näe suurtakaan merkitystä sillä onko kumppanini bi vai täysin hetero, jos hän kuitenkin on uskollinen. Ilmeisesti tämä on sinullakin vain ajatuksen tasolla, et ole koskaan varsinaisesti ollut naisen kanssa? Koetko että asian kertominen vaikuttaisi jotenkin johonkin, vaikuttaako kertomatta jättäminen? En minä näe että olisi välttämättä mitenkään tarpeellista kertoa asiaa, mutta toisaalta miksi ei kertoisi. Riippuu miten keskustelette asioista ylipäätään: olisiko kyseessä joku suuri paljastus tyyliin "olen salannut sinulta jotain todella isoa" vai vaan heitto jossain välissä että kyllä voisin naisenkin kanssa mennä sänkyyn jos olisin sinkku ja synkkaisi.