Tarvitseeko puolisolle kertoa omasta bi-seksuaalisuudesta?
Yhdessä ollaan oltu 15 vuotta. Minä olen tiennyt murrosiässä lähtien, että pidän seksuaalisesti myös naisista, mutta en ole sitä koskaan kenellekään kertonut. Kotonamme vallitsi hyvin konservatiiviset arvot ja koin aina, että olen jotenkin vääränlainen, jopa paha, kun kehtasin ajatella jotain sellaista samasta sukupuolesta. Rukoilin, että nämä ajatukset lähtisivät pois. Eivät lähteneet...
Mieheni kanssa olen ollut jo pitkään ja tämä on ainoa salaisuus, jota en ole hänelle kertonut. Pelkään reaktiota. Tarvitseekohan edes kertoa, ehkä koskaan? Satuttaisinko ehkä kertomisella miestäni? Tai satutanko itseäni, jos kannan salaisuuden hautaan?
Kommentit (42)
Riippuu ehkä siitä onko mies myös samanlainen kuin perheesi/sukusi (ehkä uskovainen?) tai kovin mustasukkainen/epävarma tai muuten yleensä vakavamman puoleinen ihminen. Ja silläkin on väliä aiheuttaako sinun suuntautuminen mitään ns tekoja tai haluja. Moni mies voisi kuvitella ehkä, ettei riitä ja ei voi tarjota miehenä sinulle sitä mitä toinen nainen voi. Ja riippuu miehestä onko se hänelle ongelma vai sivuutettava asia. Jotkut saattaa pitää asiaa jopa hyvänä. Tosia ei juuri haittaa jos sillä ei teidän suhteeseen oo mitään isompaa vaikutusta kuin et olet rehellinen ja uskot hänelle salaisuutesi. Toki tuo vuosien jälkeen kerrottuna saattaa olla isompi juttu kuin vaikka ihan suhteen alussa. Itse kerroin ihan alussa lähinnä kun puhuimme mm. aikuisviihteen käytöstä. Kerroin sillon katsovani lähinnä naisia ja /tai lesbokontenttia. Hän sitten kysyi olenko Bi. Vastasin että ehkä kai, mutta se ei vaikuta mitenkään kiinnostukseeni häntä kohtaan tmsp. koska en ole kokenut ihastumisia muutenkaan usein. Sittemmin olen melko varma että olen pan tai mikä on se jolle persoona ja intiimimpi yhteys on se mikä merkitsee parisuhteen kannalta.
Sanoisin kuitenkin että kerro jos asia vaivaa ja uskot että sinulle tulee parempi olo eikä miehesi mene turhan shokkiin. Miehen reaktiostakin huolimatta, tässä kannattaa kuunnella omaa sydäntä ja oloasi.
Auts! Jos alkujaan markkinoit itsesi jännittävänä bissenä, niin voit joutua vielä joskus tukalaan paikkaan... Mut hei, ehkä voit opiskella sitä silmällä pitäen, esim. kansalaisopistot järjestää kaikenlaisia kursseja laidasta laitaan.