Miksi OP:n asiakkaaksi on lähes mahdoton päästä?
Halusin avata tilin OP:hen. Sitä ei voi tehdä muuten kuin ajanvarauksella, ja ensimmäiset vapaat ajat koko pk-seudulla on vasta syyskuun lopussa. Saan työvuorolistat 2 viikkoa etukäteen enkä voi vaikuttaa niihin juurikaan, joten luovutin suosisti, koska tuskin kuitenkaan pääsisin paikalle sovittuna aikana. Ja sitten täytyisi taas odottaa seuraavaa mahdollisuutta yli kuukauden ajan...
Yksi kaverini kertoi, että hänellä oli vielä huonompia kokemuksia. Hän oli vaihtanut muutama vuosi sitten OP:sta toiseen pankkiin halvempien hintojen perässä, mutta halusi alkuvuonna vaihtaa takaisin OP:hen. Sepä ei onnistunut lainkaan, vaikka kaveri oli aina hoitanut kaikki raha-asiansa moitteettomasti. OP:lla kun on sellainen linjaus, että jos on kerran luopunut sen asiakkuudesta, takaisin ei enää ole tulemista.
Mikä ihme siinä on, että OP:n asiakkaaksi on niin vaikea päästä?
Kommentit (77)
Osuuspankista ei itselleni tarjottu edes asuntolainaa, vaikka kaikki muut pankit tuputtivat riemumielin. OP:sta sanottiin vain happamasti etteivät voi auttaa, kun tiedustelin selitystä. Mainittakoon, että tienaan vakituisessa työsuhteessa 7000 e/kk, puskuria löytyy tililtä enemmän kuin tarpeeksi eikä mitään maksuhäiriöitä tai muita velkoja ole ollut koskaan. En ollut tarpeeksi eliittiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/tule-opn-asiakkaaksi
onnistuu verkossa ilman konttorikäyntiä, ainakin tuon mukaan. Eri asia jos on luottotiedoton tai muuta häikkää.
Ei onnistu myöskään niiltä, joilla ei ole toisen suomalaisen pankin verkkopankkitunnuksia.
Ap on työssäkäyvä ihminen, oletin toki, että hänellä jonkun pankin tunnukset on käytössään.
Ei kannata olettaa liikoja.
Niin no mitä sä sit vingut?
Mikä ihmeen pyrky ap:lla on juuri OP:n asiakkaaksi. OP on kunnostautunut toimimattomilla järjestelmillään Nordean ohella. OP ja Nordea ovat sellaisia pankkeja, joista on syytä pysyä erossa.
Vierailija kirjoitti:
Osuuspankista ei itselleni tarjottu edes asuntolainaa, vaikka kaikki muut pankit tuputtivat riemumielin. OP:sta sanottiin vain happamasti etteivät voi auttaa, kun tiedustelin selitystä. Mainittakoon, että tienaan vakituisessa työsuhteessa 7000 e/kk, puskuria löytyy tililtä enemmän kuin tarpeeksi eikä mitään maksuhäiriöitä tai muita velkoja ole ollut koskaan. En ollut tarpeeksi eliittiä.
Ja se on ongelma sulle... miksi?
Mene sinne Nordeaan
Nalle Wahlrooskin (Nordea) paheksui aikoinaan asiakkaita, jotka toivat pankkisaleihin vain hiekkaa kengissään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se on ongelma sulle... miksi?
Mene sinne Nordeaan
Niin meninkin. Outoa bisnestä se silti pankille on hylkiä maksukykyisiä asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, onpa erikoista. Tienaan nettona noin 2500, mies jotain 1800 euroa kuukaudessa ja säästössä oli noin reilu 10 % omavastuuosuudesta, silti saatiin helposti laina OP:sta. Vaikka ei todellakaan sinun kertomukseesi verrattuna olla eliittiä.
Mullakin on huonoja kokemuksia OP:stä. Lompakkoni varastettiin keväällä, joten jouduin hakemaan käteistä konttorista. Menin jonoon n. klo 11.40 ja pääsin tiskille klo 12.40. Tiskillä sanottiin, ettei käteistä voi nostaa enää klo 12 jälkeen. Poikkeusta ei voitu tehdä, vaikka käteisen käsittely oli selvästi mahdollista: viereisellä tiskillä annettiin käteistä toiselle asiakkaalle, joka lopetti pankkitilinsä. Pankkivirkailija vetosi sääntöihin eikä osannut lainkaan selittää, mistä tällainen mystinen aikaraja oli repäisty. Jouduin menemään toiseen kaupunkiin käteisen perässä. Ihmeellistä kyykytystä, en voi muuta sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonoin pankki on Nordea.Palvelua on huonoa ja maksut korkeat. S-pankki paras.
minulla ainakin nordean peruspankkipalvelut 0 €/kk. Paljonko S-pankki on halvempi? ja S-pankista ei edes saa kaikkia pankkipalveluita.
Mulla kyllä Nordea veloitti pankkipalveluista joka kuukausi vähintään 5 euroa. S-pankissa on 0 euroa.
Näihän se persaukisilla tuppaa olemaan. Heille S-pankin karvalakkipalvelut riittänee, muttei oikeille asiakkaille.
Vierailija kirjoitti:
Nalle Wahlrooskin (Nordea) paheksui aikoinaan asiakkaita, jotka toivat pankkisaleihin vain hiekkaa kengissään...
No onneksi puhui vain kengistä.
En itse keksi ainuttakaan syytä miksi ikinä vaihtaisin takaisin OP:N asiakkaaksi.
Kuka EI ole op:n asiakas jo vauvasta.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on huonoja kokemuksia OP:stä. Lompakkoni varastettiin keväällä, joten jouduin hakemaan käteistä konttorista. Menin jonoon n. klo 11.40 ja pääsin tiskille klo 12.40. Tiskillä sanottiin, ettei käteistä voi nostaa enää klo 12 jälkeen. Poikkeusta ei voitu tehdä, vaikka käteisen käsittely oli selvästi mahdollista: viereisellä tiskillä annettiin käteistä toiselle asiakkaalle, joka lopetti pankkitilinsä. Pankkivirkailija vetosi sääntöihin eikä osannut lainkaan selittää, mistä tällainen mystinen aikaraja oli repäisty. Jouduin menemään toiseen kaupunkiin käteisen perässä. Ihmeellistä kyykytystä, en voi muuta sanoa.
Viereisellä tiskillä annettiin käteistä. Oliko samppanjatarjoilu. Kaikille muille. Itkuntihruisin silimin pois ja lähimpään taksiin.
OP on paskapankki, palvelu ihan surkeaa
Vierailija kirjoitti:
ennemmin kysyisin KUKA edes haluaisi OP:n asiakkaaksi. En keksi yhtään syytä. Ja ei, ne boonukset ei ole syy. Asiakas ne maksaa ylikalliina palvelumaksuina, joihin niitä muka voi käyttää.
Ei ole ylikalliita verrattuna muihin pankkeihin. Esim. Nordeassa minun vakuudellisen kulutusluottolainani kk-maksu oli 6€ OMASTA PUSSISTA, OP:ssä 2,50€, jota minun ei tarvitse maksaa. Saan bonuksia noin 500€ vuodessa, jolloin kotivakuutuksenikin on lähes ilmainen (se oli jo valmiiksi Pohjolassa, OP:n kumppanilla).
Muissa pankeissa sä maksat ne maksut tosiasiallisesti, OP:ssä et, jos on lainaa, rahastoja tai tilivaroja.
Vierailija kirjoitti:
Onpa erikoista, että sinne ei pääse takaisin.
Ei kuulosta uskottavalta ap väitteet.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen yrittänyt päästä Nordean asiakaspalveluun nyt reilun viikon. Ei pääse, ei voi jättää soittopyyntöä, chatissa eivät osaa/saa auttaa. Paikalliseen konttoriin pitää varata aika samasta numerosta, siis siitä johon ei ole viikkoon päässyt.
Ylimielistä toimintaa, ihmisten kyykyttämistä ja rahastusta.
Niinpä, tuttua Nordeasta. Mulla on OP:iin oman henkilökohtaisen pankkihenkilön kännykkänumero. Laitan siihen viestiä tai soitan, jos on asiaa ja hän palaa minulle ilman mitään välikäsiä. Lisäksi henkilö ei ole ainakaan näin vuoden sisällä vielä vaihtunut toiseen, toisin kuin Nordeassa oma pankkihenkilö vaihtui jatkuvasti. Vuoden olen ollut siis OP:n asiakas ja olen todella tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen yrittänyt päästä Nordean asiakaspalveluun nyt reilun viikon. Ei pääse, ei voi jättää soittopyyntöä, chatissa eivät osaa/saa auttaa. Paikalliseen konttoriin pitää varata aika samasta numerosta, siis siitä johon ei ole viikkoon päässyt.
Ylimielistä toimintaa, ihmisten kyykyttämistä ja rahastusta.Kumma juttu, minä pääsen aina halutessani asiakaspalveluun puhelimella alle 2 minuutin. Kannattaa kantaa muutakin kuin hiekkaa pankkisalin lattialle niin saa palveluakin.
Mitä suosittelet kantamaan pankkisalin lattialle?
seteleitä tai asunto-osakekirjoja
eri
Vierailija kirjoitti:
Taisivat varoa my-ongelmiesi kärjistymistä täysimittaiseksi psykoosiksi.
Mä sain OP:stä 230 000€ lainaa vaikka tuloja on vain jotain 4000€/kk.
Mulla kyllä Nordea veloitti pankkipalveluista joka kuukausi vähintään 5 euroa. S-pankissa on 0 euroa.