Miksi OP:n asiakkaaksi on lähes mahdoton päästä?
Halusin avata tilin OP:hen. Sitä ei voi tehdä muuten kuin ajanvarauksella, ja ensimmäiset vapaat ajat koko pk-seudulla on vasta syyskuun lopussa. Saan työvuorolistat 2 viikkoa etukäteen enkä voi vaikuttaa niihin juurikaan, joten luovutin suosisti, koska tuskin kuitenkaan pääsisin paikalle sovittuna aikana. Ja sitten täytyisi taas odottaa seuraavaa mahdollisuutta yli kuukauden ajan...
Yksi kaverini kertoi, että hänellä oli vielä huonompia kokemuksia. Hän oli vaihtanut muutama vuosi sitten OP:sta toiseen pankkiin halvempien hintojen perässä, mutta halusi alkuvuonna vaihtaa takaisin OP:hen. Sepä ei onnistunut lainkaan, vaikka kaveri oli aina hoitanut kaikki raha-asiansa moitteettomasti. OP:lla kun on sellainen linjaus, että jos on kerran luopunut sen asiakkuudesta, takaisin ei enää ole tulemista.
Mikä ihme siinä on, että OP:n asiakkaaksi on niin vaikea päästä?
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monen pankin palvelu on kyllä nykyään ihan syvältä. Nordean konttoriin ei pääse edes sisään ellei ole aikaa varattuna. Aikaa ei myöskään voi varata paikan päällä. Ovella vartija käännytti tylysti äitini pois ja käski varata ajan soittamalla asiakaspalveluun vaikka äiti selitti, ettei pysty huonokuuloisena hoitamaan asiaa puhelimessa. Äiti on yli 80 v eikä osaa käyttää tietokonetta tai ällypuhelinta, eikä hänellä siis myöskään ole verkkopankkitunnuksia.
Siinä meni pankki vaihtoon, myös minulta ja siskoiltani. Nykyään ollaan tyytyväisiä S-Pankin asiakkaita.
Nordea tekee loistotulosta, tuskin jäivät mutsias kaipaamaan.
Ja sen huomaa. Asiakkaista viis ja asiakaspalvelusta...
Vierailija kirjoitti:
OP on sellainen eliittipankki, ettei sinne ihan tosta vaan tulla kuin hollitupaan. Pitää olla classy ja muutenkin sopiva asiakkaaksi.
Maalaisten pankkina tunnettu.
Köyhä, rikollinen tai luottotiedoton. Pankit tarkastavat asiakkaansa. OP hoitaa sen oikein.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen Ålandsbankenia.
Täällä myös tyytyväinen Ålandsbankenin asiakas. Olen suomen kielinen ja en erityisen varakas, mutta aina saa apua ja hyvää huolta pidetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monen pankin palvelu on kyllä nykyään ihan syvältä. Nordean konttoriin ei pääse edes sisään ellei ole aikaa varattuna. Aikaa ei myöskään voi varata paikan päällä. Ovella vartija käännytti tylysti äitini pois ja käski varata ajan soittamalla asiakaspalveluun vaikka äiti selitti, ettei pysty huonokuuloisena hoitamaan asiaa puhelimessa. Äiti on yli 80 v eikä osaa käyttää tietokonetta tai ällypuhelinta, eikä hänellä siis myöskään ole verkkopankkitunnuksia.
Siinä meni pankki vaihtoon, myös minulta ja siskoiltani. Nykyään ollaan tyytyväisiä S-Pankin asiakkaita.
Nordea tekee loistotulosta, tuskin jäivät mutsias kaipaamaan.
Epäilemättä tekevät, kun eihän sieltä saa ihmiset edes rahojaan ulos "IT-ongelmien" vuoksi. Ja eikös ollut joku mafian rahanpesukeissikin tässä joku vuosi sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S-pankki, tuo pankkien karvalakkiversio ja Lada. Jopa maksun maksamisesta ollaan saatu tehtyä tarpeettoman vaikeaa verrattuna kaikkiin muihin pankkeihin.
Mitä vaikeaa on S-Pankin laskunmaksussa? Tänäänkin olen maksanut monta, ja samoin Nordeassakin eikä mitään ongelmaa kummankaan sovelluksen käyttämisessä. Ehkä teillä päin järjestetään työväenopistossa jotain kännykänkäyttökursseja? Ilmoittaudu ihmeessä.
1. saajan tili
2. maksun tiedot
3. vahvistaminen.
MIKSI tuo pitää olla 3 vaiheinen. Muualla vain syötät yhdessä vaiheessa tiedot ja painat maksa ja samalla tulee automaattisesti vahvistaminene.
Miksi se pitää pilkkoa kolmeen erilliseen vaiheeseen? järjen köyhyyttä.
Juuri liityin OP:n asiakkaaksi pari viikkoa sitten. Helpoin liittyminen ikinä, olen avannut tilin varmaan 7-8 pankissa tätä ennen. Tunnistautuminen netissä toisen pankin tunnuksilla, nettikaavakkeen täyttö. Pari arkipäivää ja tuli viesti, että olen asiakas. Kotiin tuli postissa tunnusluvut noin viikossa ja nyt on tili käytössä. Ei tarvinnut käydä missään. Ja olen ollut OP:n asiakas aiemmin joskus 15v sitten, irtisanoin sopimuksen joskus viis vuotta sitten.
Koska Oopeellä on matoja persauksissa.
Minä olen yrittänyt päästä Nordean asiakaspalveluun nyt reilun viikon. Ei pääse, ei voi jättää soittopyyntöä, chatissa eivät osaa/saa auttaa. Paikalliseen konttoriin pitää varata aika samasta numerosta, siis siitä johon ei ole viikkoon päässyt.
Ylimielistä toimintaa, ihmisten kyykyttämistä ja rahastusta.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen yrittänyt päästä Nordean asiakaspalveluun nyt reilun viikon. Ei pääse, ei voi jättää soittopyyntöä, chatissa eivät osaa/saa auttaa. Paikalliseen konttoriin pitää varata aika samasta numerosta, siis siitä johon ei ole viikkoon päässyt.
Ylimielistä toimintaa, ihmisten kyykyttämistä ja rahastusta.
Kumma juttu, minä pääsen aina halutessani asiakaspalveluun puhelimella alle 2 minuutin. Kannattaa kantaa muutakin kuin hiekkaa pankkisalin lattialle niin saa palveluakin.
Op:n asiakkaaksi voi liittyä ihan op.fin kautta, eipä tuota juuri helpommaksi ole tehty. Eli ihan turhaan ap varailet aikaa konttorille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylimielistä toimintaa, ihmisten kyykyttämistä ja rahastusta.Kumma juttu, minä pääsen aina halutessani asiakaspalveluun puhelimella alle 2 minuutin. Kannattaa kantaa muutakin kuin hiekkaa pankkisalin lattialle niin saa palveluakin.
Mitä suosittelet kantamaan pankkisalin lattialle?
Huonoin pankki on Nordea.Palvelua on huonoa ja maksut korkeat. S-pankki paras.
Vierailija kirjoitti:
minulla ainakin nordean peruspankkipalvelut 0 €/kk. Paljonko S-pankki on halvempi? ja S-pankista ei edes saa kaikkia pankkipalveluita.
Vierailija kirjoitti:
Nordean hinnoittelu on sentään avointa. OP:lla on epämääräiset bonukset, jotka tekee hintojen vertailusta hankalaa ja saa monet kuvittelemaan että niiden ylihintaiset palvelumaksut on halpoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/tule-opn-asiakkaaksi
onnistuu verkossa ilman konttorikäyntiä, ainakin tuon mukaan. Eri asia jos on luottotiedoton tai muuta häikkää.
Ei onnistu myöskään niiltä, joilla ei ole toisen suomalaisen pankin verkkopankkitunnuksia.
Eikö muka mobiilivarmenteella pysty tunnistautumaan, kuten kaikkialla mualla pystyy!
Ei pysty. Voit kokeilla itse jos et usko.
Vierailija kirjoitti:
ennemmin kysyisin KUKA edes haluaisi OP:n asiakkaaksi. En keksi yhtään syytä. Ja ei, ne boonukset ei ole syy. Asiakas ne maksaa ylikalliina palvelumaksuina, joihin niitä muka voi käyttää.
Bonuksista olen samaa mieltä, mutta ainakin meille tarjottiin nimenomaan OP:sta paras pankkilaina meidän tarpeisiimme. Joten siksi valitsimme OP:n. Muualla ASP-laina olisi ollut edullisempi, mutta me olisimme joutuneet ottamaan isomman lisälainan ASP-lainaan, mitä ASP:n maksimimäärä olisi ollut ja lisälainalle ei suostuttu missään antamaan mitään turvaa. Liian iso riski 25-vuoden pankkilainalle.
Ei taida Suomesta löytyä hyvää pankkia köyhälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nordean hinnoittelu on sentään avointa. OP:lla on epämääräiset bonukset, jotka tekee hintojen vertailusta hankalaa ja saa monet kuvittelemaan että niiden ylihintaiset palvelumaksut on halpoja.
Nordeassa oli kyllä avoimen sikahintaista, kun lainatarjousta pyysimme. Edullisin tarjous sen hetkisen maailmantilanteen puolesta olisi ollut S-pankissa.
Meillä taas niin luokattoman huonoja kokemuksia s-pankista tänä vuonna, että ei ikinä enää asiakkaaksi. Mitään oikeita pankkiasioita et pystynyt hoitamaan kuin viesteillä ja niidenkin hoitaminen oli niin ja näin. Piti tarkasti pitää huolta, että viesti sisälsi vain yhden kysymyksen kerrallaan kun ilmeisesti s-pankin virkailijat eivät pystyneet vastaamaan kuin yhteen kysymykseen per viesti. Koitettiin hoitaa siis perikunnan asioita. S-kortin tilaaminen kyllä hoitui nopeasti Prisman pisteellä mutta kun se ei aina pankkiasioissa riitä...