Miksi OP:n asiakkaaksi on lähes mahdoton päästä?
Halusin avata tilin OP:hen. Sitä ei voi tehdä muuten kuin ajanvarauksella, ja ensimmäiset vapaat ajat koko pk-seudulla on vasta syyskuun lopussa. Saan työvuorolistat 2 viikkoa etukäteen enkä voi vaikuttaa niihin juurikaan, joten luovutin suosisti, koska tuskin kuitenkaan pääsisin paikalle sovittuna aikana. Ja sitten täytyisi taas odottaa seuraavaa mahdollisuutta yli kuukauden ajan...
Yksi kaverini kertoi, että hänellä oli vielä huonompia kokemuksia. Hän oli vaihtanut muutama vuosi sitten OP:sta toiseen pankkiin halvempien hintojen perässä, mutta halusi alkuvuonna vaihtaa takaisin OP:hen. Sepä ei onnistunut lainkaan, vaikka kaveri oli aina hoitanut kaikki raha-asiansa moitteettomasti. OP:lla kun on sellainen linjaus, että jos on kerran luopunut sen asiakkuudesta, takaisin ei enää ole tulemista.
Mikä ihme siinä on, että OP:n asiakkaaksi on niin vaikea päästä?
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan haluaa Op:n asiakkaaksi? Suomen surkein pankki.
Asuntolainaa hankkiessa on yksinkertaista kilpailluttaa pankit. Mitä toimia muuten pankilta kaipaa, että pankin tekemisessä tulisi jotain eroa?
Toi ajanvarausongelma liittyy enemmän pankin kokoon. Olen paikallisen pienehkön OP:n asiakas, ja aikoja on saanut vaikka seuraavalle päivällä (pisimmillään on mennyt viikko eteenpäin).
Eivät suostuneet myöntämään mulle valtion takaamaa opintolainaa. Luottotiedot on kunnossa, ja tili ollut lapsesta lähtien OP:ssa. Käyttötili toisessa pankissa.
Ehtona olisi ollut, että siirrän kaikki pankkipalveluni heille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonoin pankki on Nordea.Palvelua on huonoa ja maksut korkeat. S-pankki paras.
Nordean hinnoittelu on sentään avointa. OP:lla on epämääräiset bonukset, jotka tekee hintojen vertailusta hankalaa ja saa monet kuvittelemaan että niiden ylihintaiset palvelumaksut on halpoja.
Ei meillä ihmeitä maksuja mene. Ehkä yli 100 000:- yhteissäästöt vaikuttavat. -Minulla on sellainen tatsi, että SOK. luopuu pankkitoiminnastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka EI ole op:n asiakas jo vauvasta.
En mä ainakaan ollut, vaan eliitin pankin KOP:n ja siitä sitten Nordean. Sittemmin otin asiakkuuden OP:stä, palvelee (sijoitus)laina-asiakkaita Nordeaa paremmin.
En minäkään ollut. Olin ensin Sampon ja sittemmin Danske Bankin asiakas. Toistaiseksi ei ole tullut suurempaa syytä vaihtaa pois Danskelta.
Kyllä OP vielä asiakkaan omia pankkiasioita hoitaa ihan hyvin. Odottakaapa, kun olette omaisenne edunvalvoja tai omaisenne kuolee ja olette kuolinpesän osakas. Vainajan tili jäi pantiksi, kun OP epäilee, että edunvalvoja tai ainoa perillinen saattaisivat kupata tilin tyhjäksi. Digi- ja valvontavirasto antoi lausunnon, että OP on pankki, joka haluaa hallinnoida näitä kuolinpesän tilejä vaikka perunkirjoituskin jo tehty. Edunvalvoja tekee vuosittain selvityksen tilinkäytöstä ja jos ilmenee jotain laittomuuksia - ko. henkilö vastaa laittomista tilinsiirroista käräjäoikeudessa. Epäillään jo etukäteen, että tuo ihminen se kuitenkin varastaa omaiseltaan. Pankilla ei pitäisi olla mitään syytä valvoa ja pantata kuolinpesän varoja. Muitakin kummallisuuksia tuli eteen: perinnönjaossa perintöjä saaneiden omaisten puolisoilta vaadittiin virkatodistuksia, vaikka he eivät olleet perimässä mitään. Tätä kummasteli jopa perinnönjaon tehnyt lakimies. Mutta alamainen eli pankin asiakas on aina väärässä
Miksi kukaan haluaisi pankkiin, jossa asiat on tehty noin vaikeiksi? S-pankissa sen kun kävelee Prisman yhteydessä olevalle palvelupisteelle niin asiat hoituu joko täysin jonottamatta tai hyvin pienellä jonotusajalla. Aukioloaika ainakin täällä 8-20, joten sekään ei ole ongelma.
Kyllä minut toivotettiin tervetulleeksi ja suositeltiin Private-asiakkuutta. M51
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/tule-opn-asiakkaaksi
onnistuu verkossa ilman konttorikäyntiä, ainakin tuon mukaan. Eri asia jos on luottotiedoton tai muuta häikkää.
Ei onnistu myöskään niiltä, joilla ei ole toisen suomalaisen pankin verkkopankkitunnuksia.
Eikö muka mobiilivarmenteella pysty tunnistautumaan, kuten kaikkialla mualla pystyy!
Ohis, mutta olin aikeissa hankkia henkilökohtaiseen tunnistautumiseen mobiilivarmenteen, mutta en ottanut, koska siitä täytyy maksaa kuukausimaksua. Siis wtf?! Hankin sitten henkkariksi henkilökortin. Maksoi sekin, mutta vain yhden ainoan kerran.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan haluaisi pankkiin, jossa asiat on tehty noin vaikeiksi? S-pankissa sen kun kävelee Prisman yhteydessä olevalle palvelupisteelle niin asiat hoituu joko täysin jonottamatta tai hyvin pienellä jonotusajalla. Aukioloaika ainakin täällä 8-20, joten sekään ei ole ongelma.
Ei tuo aiemmin linkattu netin kautta hoidettava asiakkuuden avaaminen minusta kovin vaikealta tunnu. Ei tarvitse edes kävellä minnekään ja voi hoitaa 24/7.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa erikoista, että sinne ei pääse takaisin.
Ihan höpö höpöä 😄
No niin on. tilin voi avata ihan kassapalveluissa - ei tarvita mitään ajanvarausta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo aiemmin linkattu netin kautta hoidettava asiakkuuden avaaminen minusta kovin vaikealta tunnu. Ei tarvitse edes kävellä minnekään ja voi hoitaa 24/7.
Ap taisi kertoa, että se ei hänellä onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Turun Länsikeskuksen Prismassa on auki kuuteen, mutta ottavat vissiin jonotussysteemin pois käytöstä jo puoli kuudelta. Ainakin näin kävi mulle kerran. Tulin paikalle 17.40 eikä jonoon enää päässyt. Onneksi jonottamassa oli ystävällinen nainen, jolla oli kaksi jonotusnumeroa ja hän antoi toisen niistä mulle, joten pääsin hoitamaan asiani eikä tarvinnut tulla seuraavana päivänä uudestaan.
Onko ollut OP:ssä uuden asiakkuuden ja tilin avaamisessa sellaista ongelmaa, ettei tule tekstiviestiä?
Jos vaikuttaa, niin tutulla on DNA:n puhelinliittymä eli 045-alkuinen numero. Hän tunnistautui ihan normaalisti toisen pankin tunnistuksella, mutta sitten hän ei saanut useasta yrityksestä huolimatta OP:n asiakkuuden luomisessa tarvittavaa varmistustekstiviestiä (viisinumeroinen koodi pitäisi saada). Yritti viime perjantaina, lauantaina ja myös eilen maanantaina. Pääsi maanantaina OP:n chattiin, mutta sen mukaan siellä ei ole ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen yrittänyt päästä Nordean asiakaspalveluun nyt reilun viikon. Ei pääse, ei voi jättää soittopyyntöä, chatissa eivät osaa/saa auttaa. Paikalliseen konttoriin pitää varata aika samasta numerosta, siis siitä johon ei ole viikkoon päässyt.
Ylimielistä toimintaa, ihmisten kyykyttämistä ja rahastusta.
Kumma juttu, minä pääsen aina halutessani asiakaspalveluun puhelimella alle 2 minuutin. Kannattaa kantaa muutakin kuin hiekkaa pankkisalin lattialle niin saa palveluakin.
Mitä suosittelet kantamaan pankkisalin lattialle?
Osuuspankin lattialle multaa ja sahanpuruja niin palvelu toimii!
En mä ainakaan ollut, vaan eliitin pankin KOP:n ja siitä sitten Nordean. Sittemmin otin asiakkuuden OP:stä, palvelee (sijoitus)laina-asiakkaita Nordeaa paremmin.