Ihanimmat gourmee keitot?
Mikä on teidän suosikkikeitto jota voisin tehdä kotona? Olen jo tehnyt bouillabassea, maa-artisokkakeittoa, kurpitsakeittoa, tuorehernekeittoa, minestronea ja borssikeittoa. Mitä voisin kokeilla seuraavaksi. Soseet miellyttävät erityisesti ja alkupalakeitot.
Kommentit (18)
Joo, purjo- perunakeitto on paras. Ja gourmet- keiton siitä saa, kun sitä kutsuu ranskalaisella nimellä creme vichyssoise.
https://www.soppa365.fi/reseptit/helsingin-sanomat/kala-ja-ayriaisruuat…
Jokin tän tyyppinen, on siis tomaattinen kasviskeitto, ja kuha on paistettuna päällä.
Purjo-perunaa olisin itsekin ehdottanut :D valkoviiniä sekaan niin on todella hyvää.
Mustatorvisienikeitto, kanttarellikeitto, itse haudutettu hernekeitto lihattomana, juustokeitto. Erityisesti nuo juustokeitot voivat olla todella ylellisiä, vaikka niihin yleensä kannattaa käyttää jääkaappiin jääneet, vielä kuitenkin syömäkelpoiset juustojen jämäkannikat. Ohjeita löytyy etsimällä monia.
Vierailija kirjoitti:
Biscotti
Ei kysytty nyt keksejä.
Sipulikeitto. Sellainen ihan pitkän kaavan kautta tehty.
Hyvin tehty borssi on mahtavaa, Ja smetanaa siihen.
Toinen herkku on tietysti lohikeitto. Kalakeittoahan syötiin ennen useinkin, pakasteseitistä tehtyä. Tekeeköhän enää kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Sipulikeitto. Sellainen ihan pitkän kaavan kautta tehty.
Päälle vielä juustolla kuorrutettu leipäsiivu, joka imee sitä lientä. Aah.
-Juustokeitot vinkannut
Kermainen lohikeitto, pistoukeitto, sipulikeitto, linssikeitto
Vierailija kirjoitti:
Biscotti
Bisque
Kantarellikeitto, tai mikä tahansa sienikeitto
Tom Yam
Mustajuurikeitto savuporomoussella.
Minä en välitä sosekeitoistaa, mutta purjo-perunakeitto on parasta. Samoin borssikeitto, kalakeitot, tomaattikeitto, kaalikeitto, lihakeitto, hernekeitto, maissikeitto, parsakaali-juustokeitto, lukemattomat erilaiset nuudelikeitot, kana-tortillakeitto, perunakeitto jne.