Kuinka paljon sinulla menee kuukaudessa palkasta veroihin ja eläkemaksuihin? Eli kuinka paljon on brutto- ja nettopalkat erotus kuukaudessa?
Kuinka paljon sinulla on bruton ja neton erotus?
Halutessaan voi kertoa millaisessa työssä, mutta voi jättää sen hyvin pois.
Kommentit (50)
LIIKAA
Tää valtio on VARAS. Hyvä maa, PASKA VALTIO
Kuukausipalkka brutto 3520, netto 2400.
Sivutuloista annan suosiolla pidättää 60 %. Vaihtelevat kuukausittain bruttona 1350 eurosta 0 euroon.
Asun Arabiemiraateissa ja täällä ei ole tuloveroa.
Eli vastaus: erotus on 0.
TAJUATTEHAN KAIKKI; että eläkemaksuihin menee oikeasti moninkertainen määrä siihen nähden, mikä näkyy palkkakuitissanne? Leijonanosa menee suoraan työnantajan tililtä ettekä näe siitä ikinä mitään tositetta, vaikka se on teidän palkkaanne liittyvä maksu, jonka saisitte omalle tilillenne jos eläkejärjestelmää ei olisi.
Tämä bluffi on laadittu siksi, että ihmiset eivät raivostuisi kun palkasta menee niin iso osuus noihin maksuihin joka kuukausi. Eli jos sinusta tuntuu jo muutenkin, että makuja menee tolkuttomasti, niin otapa selvää mikä on työnantajasi osuus eläkemaksusta. Itse putosin takapuolelleni kun tajusin miten tämä systeemi toimii.
Voi kun sais eläkeestä ees nauttia. Kun oon vanha eläkeikä on varmaan 70 (oikeesti) ja eläkepyramidihuijaus romahtanut. Ja nyt ne vielä koittaa saada yrittäjätkin maksamaan isoja pakkoeläkkeitä joita ne ei saa kumminkaan käyttää, no murto-osan vaan
Vierailija kirjoitti:
TAJUATTEHAN KAIKKI; että eläkemaksuihin menee oikeasti moninkertainen määrä siihen nähden, mikä näkyy palkkakuitissanne? Leijonanosa menee suoraan työnantajan tililtä ettekä näe siitä ikinä mitään tositetta, vaikka se on teidän palkkaanne liittyvä maksu, jonka saisitte omalle tilillenne jos eläkejärjestelmää ei olisi.
Tämä bluffi on laadittu siksi, että ihmiset eivät raivostuisi kun palkasta menee niin iso osuus noihin maksuihin joka kuukausi. Eli jos sinusta tuntuu jo muutenkin, että makuja menee tolkuttomasti, niin otapa selvää mikä on työnantajasi osuus eläkemaksusta. Itse putosin takapuolelleni kun tajusin miten tämä systeemi toimii.
Ei tätä ihmiset tajua. Lampaina vaan maksetaan ja odotellaan eläkeikää. Vaikka mistään eläkkeistä ei ole edes takeita.
Brutto 10830, netto 8300. Asun EU:n ulkopuolisessa alhaisen tuloverotuksen maassa.
Brutto n. 7150, netto noin 4200.