Pappi oli niin kovassa humalassa, että hautajaiset jouduttiin perumaan
hirvee tilanne omaisille, järjestäneet hautajaiset ja vainahaa ei pysty siunaamaan
Kommentit (63)
kun nyt halutaan noita moderneja uskonnottomia pappeja ,niin tässä tulos.uskovia pappeja on meidän seurakunnassa erotettu ja savustettu pois vanhoillisen uskon takia.
Minulla loppui usko joulupukkiin, kun joulupukki oli kännissä ja haisi viinalta ollessani lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla loppui usko joulupukkiin, kun joulupukki oli kännissä ja haisi viinalta ollessani lapsi.
Olen pahoillani. Minulla on tehnyt tiukkaa siitä lähtien kun risujen toimittaminen ja lasten piiskaaminen jäivät pois joulun ohjelmasta 1900-luvun alkuvuosina. Alkoholisoiduin.
T: Joulupukki
Minä olisin nauranut jos isäni hautajaisissa olisi ollut känninen pappi :D mutta vakavasti eihän tuo ole yhtään ok, varmasti monille läheisille tosi kauheaa kun on tullut surullisena muistelemaan läheistä ihmistä.
Meilläkin oli sekavan oloinen pappi. Kieltämättä tämä vaihtoehtokin kävi mielessä, että on alkkis. Ei kuitenkaan selvinnyt, mistä sekoilu johtui. Toisaalta on ollut sellainenkin siunaaja, että kertoi vainajan armosta pääsevän Jeesuksen luo, kun huononpikin ihminen armosta pelastuu. Että ehkä sitten parempi kun ei puheesta löydy mitään punaista lankaa.
Lohtua ei papeilta omaisille löydy. En tiedä, miksi. Puheet ovat huonoja ja papit virkamiehiä. Kumminkin vainajan asioita hoitaessa moni muu ammattilainen on ihan aidosti osaaottava, vaikkei heiltä sitä kukaan vaadi.
Yleensä kännissä on osa hautajaisvieraista, nyt oli papin vuoro.
Mm. Hesarissa juttuun liittyvässä keskustelussa ihmetellään, mihin rikokseen humalainen pappi syyllistyi, miksi kutsuttiin poliisi paikalle (no, puhallutus todiste humalasta, tietysti yksi seikka jonka poliisi suorittaa), miksi tehtiin rikosilmoitus?
No, riittääkö syyksi yksinomaan se, että pappi oli virantoimituksessa (vaikkei tämä ao, pappi ko. seurakuntaan virkasuhteessa olekaan) humalassa? Pappisvirka ja papin virka. Mitä? Oli tulossa hoitamaan sakramenttitoimitusta humalassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei se pappi kyllä mikään ammattijuoppo ole. Sellainen ei vedä itseään niin tolkuttomaan kuntoon ettei töistään selviä. Kun on paljon harjoitellut niin tuntee kisakuntonsa.
Olisiko papille sattunut jotain tosi ikävää hiljakkoin, joka olisi saanut tottumattoman tarttumaan pulloon?
Voihan olla tuurijuoppo.
Vierailija kirjoitti:
Mihinpä sillä kuolleella kiire.
Omaisilla voi olla, jos vaikka tulleet kauempaa.
Vierailija kirjoitti:
Luin tänään Hesarista tuon jutun. Olin kummissani ja järkyttynyt siitä, kuinka paljon kommenttiosiossa puolusteltiin tuota humalaista pappia. (Kertooko se jotain meidän ei niin terveestä juomakulttuurista). Kukaan näistä ei osannut asettua omaisten asemaan.
Miettikää omalle kohdalle miltä teistä tuntuisi suuresti surevana omaisena tuollainen tilanne. Siinä ei anteeksi pyytelyt seurakunnalta, eikä tältä papilta auta, kun on noin pahasti loukattu ja osoitettu epäkunnioitusta.
Samoin mua järkytti typerät puolustelut.
Meidän paappa oli hautajaisissaan niin kännissä että hänen hautajaisensa jouduttiin perumaan. Myöhemmin tuli vielä muutama isyysjuttu samasta tilaisuudesta. Paapalle. Niistä yksi naispapin kanssa.
Tuliko papille putkareissu kesken viran toimituksen..
Papeilla on niin huono palkka että tarttuvat pulloon.amikset tienaa paljon enemmän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se pappi kyllä mikään ammattijuoppo ole. Sellainen ei vedä itseään niin tolkuttomaan kuntoon ettei töistään selviä. Kun on paljon harjoitellut niin tuntee kisakuntonsa.
Olisiko papille sattunut jotain tosi ikävää hiljakkoin, joka olisi saanut tottumattoman tarttumaan pulloon?
Voihan olla tuurijuoppo.
Tai jos oli vielä suht kokematon ja jännitti esiintymistä ja otti ns rohkaisuryyppyjä?
Näyttelijätkin ottavat joskus rohkaisuryypyn tai jotkut muut esiintyjät, kun pelkäävät jännittämistä.
Helle ja punaviini on arvaamaton yhdistelmä. Pienikin määrä kihahtaa kuumuudessa nuppiin ja Teneriffa-kohtaus voi yllättää.
Pastori Silli oli ottanut virvoketta.
Hautajaiset tulee aina suht lyhyellä varoitusajalla ja että saa sovittua kalenteriin voi vaatia järjestelyitä. Nyt tuli hautajaisvieraille harmia omiin aikatauluihin.
Luin tänään Hesarista tuon jutun. Olin kummissani ja järkyttynyt siitä, kuinka paljon kommenttiosiossa puolusteltiin tuota humalaista pappia. (Kertooko se jotain meidän ei niin terveestä juomakulttuurista). Kukaan näistä ei osannut asettua omaisten asemaan.
Miettikää omalle kohdalle miltä teistä tuntuisi suuresti surevana omaisena tuollainen tilanne. Siinä ei anteeksi pyytelyt seurakunnalta, eikä tältä papilta auta, kun on noin pahasti loukattu ja osoitettu epäkunnioitusta.