Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huolisitko puolisosi vanhan puhelimen/tietokoneen?

Vierailija
15.08.2022 |

Kysymys otsikossa. Ok, tiedän että on tavallista että perheenjäsenet kierrättävät laitteita, ja että usein esim. lapsi saa vanhempansa entisen työpuhelimen tms.

Mutta me olemme 2 aikuista (yli 40v), ja mun pitäisi ostaa uusi läppäri mun vanhan hajonneen tilalle. Puolisoni ehdotti että saisin hänen vanhan toimivan läppärin. Mutta haluan ostaa uuden, tavallisen peruslaitteen. Puolisoni väkisin haluisi antaa käyttööni vanhan.

Miksi en halua? Ekanakin haluan oman uuden, ja euroja on sen verran että tämä ei todellakaan heilauta mun taloutta yhtään. Koen nämä laitteet henkilökohtaisena. Hän on minua kyvykkäämpi laitteiden kanssa, ja on voinut asentaa ties mitä loggereita tms, mistä hän voi seurata mitä teen. Pitäkää vain vainoharhaisena :) mutta ajatus häiritsee.

Mitään pettämiskuvioita tms ei ole luvassa, mutta ei kiinnosta ajatus että hän seuraisi mitä teen koneella. Jo pelkästään tämä vauvapalstailun laajuus on sellainen asia mitä en halua puolisoni tietoon ;)

Ollaan nyt tästä tapeltu koko viikonloppu. Minä meinaan ostaa sen oman laitteen kaupasta, ja hän on vihainen kun en huoli hänen hyvää ja toimivaa laitetta. Miksi hän ei sitten vaikka myy sitä jos kerran näin on?

Miten te muut olette ratkaisseet tän?

Ja tosiaan ikää on 40+ eikä 18+ vaikka siltä kuulostaakin.

Sama keskustelu käytiin viime vuonna puhelinten kanssa. Kävin työpäiväni jälkeen ostamassa itselleni uuden luurin ja keskustelu loppui siihen. Puoliso mutisi jonkin aikaa ja antoi luurinsa isälleen lopulta.

En maininnut sukupuolia tarkoituksella, jottei tästä tehtäisi sukupuolikysymystä.

Ei kai hän halua kytätä minua siksi jopa että hänellä itsellään olisi jotain pettämis tms kuviota taustalla? Ei, en halua uskoa.

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ottaa, mutta jos nyt haluaisin uuden niin hommaisin uuden, ei siihen puolison mielipide vaikuttaisi.

Vierailija
2/83 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa luotto korkealla teidän suhteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei.jälleenmyynnillä ei välttämättä saa niin hyviä rahoja käytetystä.

Voithan ottaa koneen ja pyytää jotain ulkopuolista tarkistamaan onko siinä jotain "vakoiluohjelmia".

Muuten en tiedä. En osaisi olla niin vainoharhainen,jos ei ole mitään syytä.

Tai sitten vain ostat sen uuden ja sillä selvä.

Vierailija
4/83 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin ottaa, mutta jos nyt haluaisin uuden niin hommaisin uuden, ei siihen puolison mielipide vaikuttaisi.

Jos puoliso on tietoteknisesti huomattavasti etevämpi, en ottaisi. Juuri ap n mainitsemasta syystä. Mutta jos puoliso olisi yhtä urvelo kun mie, ottaisin. Ei sellainen osaa mitään seurantoja kytkeä koneelle.

Vierailija
5/83 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huolinut puolison kojeita, olen myös uutta ostanut. Hälle käy kumpikin. Nyt minulle on tulossa pojalta hyvä läppäri. Tietysti ap teet kuten itse haluat jos sulla on mahdollista ostaa uusi.

Vierailija
6/83 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun pitäisi ostaa uusi läppäri, niin  kyllähän mä sen ostaisin. Jos tarvitsee uutta läppäriä, niin aina osta uusi äläkä huoli vanhaa, vaikka se olisikin toimiva.

Vierailija
7/83 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huolisi. Puolisoni ostaakin minulle aina uudet laitteet, kun aika on.

Vierailija
8/83 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisten miesten kanssa te oikeen olette? Me tiedetään kyllä salasanat toistemme laitteisiin kun käytetään niitä molemmat eikä ole mitään syytä mennä toisen puhelinta tai läppäriä tutkimaan.

Onko kivaa elää vainoharhoissa ja epäluottamuksessa?

Vierailija
9/83 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos puoliso on tietoteknisesti huomattavasti etevämpi, en ottaisi. Juuri ap n mainitsemasta syystä. Mutta jos puoliso olisi yhtä urvelo kun mie, ottaisin. Ei sellainen osaa mitään seurantoja kytkeä koneelle.

Aika surullista että joutuu parisuhteessaan pelkäämään että toinen kyttää. Mun mies on huomattavasti parempi tietokoneissa kuin minä, mutta ei kyllä ole koskaan tullut mieleenkään pelätä että se asentaisi jotain vakoiluohjelmia, vaikka tietää salasanani läppäriini.

Vierailija
10/83 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kelpaa. Puoliso ostaa laatukoneita ja ostaa niitä usein, uudet hälle ja edelliset tulee mulle. Me ollaan tosin niin tylsä pariskunta, ettei tarvi toisiamme stalkkailla.

Vierailija
11/83 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso on joku it-stara ja mulla on ollut erinäisiäkin hänen vanhoja koneitaan. Tehdasasetukset ja eikun hommiin.

Vierailija
12/83 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin tänä kesänä ekan uuden puhelimen varmaan kymmeneen vuoteen, olen aina aikaisemmin ottanut miehen puhelimen kun on vaihtanut uuteen. Nyt en halunnut kun on niin iso, ostin sellaisen mini iphonen, on paljon näppärämmän kokoinen eikä ollut kovin kalliskaan.

Vierailija
13/83 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Formatoi kovalevy ja asenna käyttöjärjestelmä uudestaan.

Vierailija
14/83 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suhde olisin siinä jamassa, että pitäisi pelätä puolison asentavan vakoiluohjelmia käyttämälleni laitteelle, niin pakkaisin kimpsuni ja kampsuni ja lähtisin mahdollisimman nopeasti litomaan. Ei hyvässä parisuhteessa tarvitse miettiä tuollaista.

Vastauksena kysymykseen, niin toki huolisin puolison käytetyn laitteen, jos se on edelleen hyvässä kunnossa ja toimiva tarkoituksiini. Tietotekniikka on todella epäekologista valmistaa, joten pyrin muutenkin ostamaan laitteeni käytettynä, joten mielelläni ottaisin vastaan ihan ilmaisen, toimivan laitteen. Kaikki voittaa, kun ei tarvitse heittää toimivaa laitetta kaatopaikalle.

Vierailija
15/83 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keyloggerit paljastuu perustason virustorjunnoilla. Palauta BIOS tehdasasetuksiin ja asenna win uudestaan jos haluat olla varma.

2000 alussa laitoin keyloggerit pojan RuneScape pelikoneeseen ja kävin sen ukolla pelailee koulupäivien aikana. Oli hauskaa aina kun se tuli kotiin ja hahmo oli tehnyt tyhmyyksiä, esim tradennut rune fullit yhteen olueen yms!

Vierailija
16/83 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aattelen sen verran maailmaa ja luonnonvaroja, että käyttäisin vanhan loppuun.

Mulla on nytkin mieheni vanha opiskeluläppäri.

Vierailija
17/83 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika surullista että joutuu parisuhteessaan pelkäämään että toinen kyttää. Mun mies on huomattavasti parempi tietokoneissa kuin minä, mutta ei kyllä ole koskaan tullut mieleenkään pelätä että se asentaisi jotain vakoiluohjelmia, vaikka tietää salasanani läppäriini.

Mekin tiedetään ja puoliso ammatikseen tietokoneita käsittelevänä laittaa mulle koneet, oli uusi tai hänen entinen. En touhua mitään salaisia,petä tms ja kytätä ei häntäkään tarvitse.

Vierailija
18/83 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä aattelen sen verran maailmaa ja luonnonvaroja, että käyttäisin vanhan loppuun.

Mulla on nytkin mieheni vanha opiskeluläppäri.

Ei tolla mitään säästä. Metallit on helppo kierrättää. Osta uusi äläkä kysele ja vanha masuuniin.

Vierailija
19/83 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä kelpuuttaisin puolison vanhan laitteen. Mutta jos aloittaja haluaa omilla rahoillaan ostaa uuden niin sen kuin ostaa. Hänen puolisonsa on lapsellinen, kun mököttää asiasta. 

Vierailija
20/83 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oikein mielelläni huolinut itseäni etevämmän puolison vanhoja laitteita aina kun hän on hommannut itselleen uuden. Mutta hän ei takuuvarmasti niihin mitään seurantaohjelmia asentanut. Luotimme toisiimme täysin, ja luotto myös pelasi suhteen loppuun asti, ja pelaa yhä edelleenkin nyt kun olemme ystäviä.

Jos vähänkin tuntuisi epämääräiseltä tai hankalalta, ja etenkin jos kumppani tuputtaisi laitteita ja loukkaantuisi aikeistani hankkia oma uusi, niin en huolisi.