Paras eines mitä olet syönyt ja ostat usein?
Tykkään älyttömästi Mama kananmakuisista nuudeleista. Malesialaisia makuja, aina teen kulhoon näitä ja lisäät kuumaa vettä, sitten sinne voi kaataa sekaan vaikka paistettuja kasviksia ja kanaa, kalaa tai lihaa vaihtelevasti. Joskus leikkaan kananmunia myös joukkoon. Vähä semmonen suomalais-malesianainen versio Japanin rameneista. Ja parasta on että siinä on kaikki mitä keho tarttee.
Kommentit (661)
Grandiosan Grilled veggies-pakastepizzaa ostan usein, harmi kun sitä ei usein ole pienempien kauppojen valikoimissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaako joku riisipuuronkin valmiina? Olen ällistynyt jo siitä, että sitä myydään valmiina, ja joku jopa ostaa.
Kyllähän jokaisella on se pari tuntia aikaa keittää riisipuuroa & sitten keittää pesuaineen kanssa pohjaanpalanutta kattilaa. Nukkuu vain joka yö 3 tuntia vähemmän, niin aikaa löytyy. Ok, uuniriisipuuro on keksitty, mutta näillä sähkön hinnoilla sitä ei ehkä kannata joka aamu tehdä ainakaan 1-2 hengelle. Mun mummon porukat laittoi jossain vaiheessa myös mikrossa riisipuuroa kannellisessa lasiastiassa. Mielestäni ei ollut kattilasssa laitetun veroista.
Kun olin opiskelija ja luin tentteihin kotona, niin laitoin aina vähän väliä ohrasuurimopuuroa. Silloin ehti hämmentää. Minulla oli myös puuhella. Puita en kyllä kaatanut itse. Siitä saat taas sanomista.
Sinä tietysti keität puuron illalla ja laitat aromipesään, eikun siis heinälaatikkoon kypsymään. Riisit viljelet itse kylpyaammeessasi. Se vaatii vain vähän viitseliäisyyttä.
Ja tätähän varmaan ap kysyi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki nakit ja tietty HK:n sininen (kylmänä ja punaisella Turun sinapilla höystettynä)
Kaikki?
Nakeissa on eroja.
Todellakiin! Se HK:n perusnakki (kuorellinen) on paras.
Lidlin kilon valmislasagne. Maksaa alle 4€. Syön yksin yhdeltä istumalta ja sitten on maha kipeä, koska en pysty syömään paljon viljatuotteita.
Lidlin Dunalo Lihapullat on taivaallisen hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Finduksen Dagens ja Dagens Special mikroateriat pakasteesta. Vie voiton Kokkikartanostakin ja ovat vieläpä edullisempia useimmiten.
Ne lihapullat ovat tosi namnam, saisivat vaan ottaa sen puolukkahillon niiistä erillaan.
Vierailija kirjoitti:
Onkimiehen kalapihvit. Syön lähes päivittäin lime-majoneesin kanssa. Pakastan 2 kpl mini pusseihin ja syön iltapalaksi ihan sellaisenaan.
Maksalaatikko rusinoilla on myös herkkua. Rasvan määrä on tässä minulle pulma. Teen lautaselle vihannespedin ja vain 1/2 laatikollista maksalaatikkoa kerralla.
Mistä noita kalapihvjä saa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidlin Lasagne. Rasvaa vain 9,5%.
Mun mielestä tuo Lidlin valmislasagne on hirveää. Kerran ostin eikä maistunut edes lasagnelta, ehkä lähinnä vauvan purkkiruualta.
Hirveille valmisruoille on täällä oma ketjunsa, ei tarvitse tulla spämmäämään tänne.
Vierailija kirjoitti:
Saarioisen veriohukaiset.
Nam, puolukkahillon kanssa.
Pahus kun menivät lopettamaan se veriohukaisjauheet. Asun ulkomailla, ja ostin aina niitä mukaan kotiin. Valmiita lättyjä ei voi oikein niin. pitkää matkaa viedä, varsinkin kun näinä päivinä matkatavarat helposti jäävät matkan varrelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olon maa-artisokkakeitto on ihan ravintolakamaa.
Hyvä tietää! Maa-artisokka on niin hyvää mutta ei aina jaksa kuoria niitä pikku mukuloita.
Pestyinä uuniin kuorineen ja tulee hyvää. Jos et saata syödä kuorineen, keitä ne ensin ja kuori kypsinä ihan niin kuin kuoriperunatkin.
Teetkö siis keiton uunissa paahdetuista maa-artisokista?
Jopa senkin, lisäkkeenäkin ovat hyviä. Jos haluaa erittäin hyvää soppaa, sekaan kantsii laittaa muitakin juureksia. Ihan laiskuuttani tuon paahtamisen keksin ja hetikohta tulikin telkusta Meri-Tuulin ja Pipsan ohjelma, jossa vihjattiin sama juureskonsti.
Noita maa-artisokkia on vaan muhkuraisuuden takia hankalaa ja aikaavievää kuoria. Meillä viljellään tontilla niitä ja tietysti usein myös syödään.
Björk&co satay riisillä. Kerrankin einespaketissa on riisi hyvin keitettyä ja kuohkeaa, ja sataykastike autenttisen makuista. Olen ostanut useaan kertaan ja ostan jatkossakin.
Muuten en tykännyt saman merkin tuotteista yhtään. Tai ne kanadumplingit kyllä jotenkin menivät, mutta se wasabilohi oli ihan mautonta.
Apetit pinaattikeitto+kananmunat.
Perniön kebabrulla. Hot. Täydellinen keskikokoiseen nälkään tai isoksi välipalaksi.
Olen asunut vuodesta -95 omillani enkä ollut ns. koskaan syönyt eineksiä kunnes vasen käteni vammautui onnettomuudessa 2 vuotta sitten.
Nykyään olosuhteiden pakosta syön eineksiä ja leipää. Onnistuu toki yhdellä kädellä kokkaaminenkin ( en siis halua valittaa - lähinnä totean ), mutta useimmiten laiskuuden takia turvaudun eineksiin.
Ja mikä ihme siinäkin on, että itselle ei viitsi tehdä kunnon ateriaa, mutta parisuhteessa aina kokkailin innolla ( ei lapsia. Olen mies ) lähes kaikki ruoat.
Olen ollut 33 vuotta vegaani, joten tuo selittää osittain vähäistä intoani eineksiin -ei siis ollut v.89/90 kuin Saarioisen kasvispihvi, joka oli aika nopeasti nähty, soijanakki purkista ja pastakastike.
Oli siis pakko opetella 15 - v. ruoanlaitto alusta loppuun. Ei käynyt silloin, että olisin huutanut sohvalta pleikkarin ääreltä, että mutsi - mä oon vegaani, hae kaurajugurttia kaupasta.
Tällä hetkellä lempituote on KOmero, ateriakippo tofu. Siis ihan helvetin epäesteettistä vetää lusikalla jostain muoviämpäristä, mutta näin se vain nyt on.
Jääkaapista löytyy myös Vegan pasanda ja vegemakaroonilaatikko.
Ps. Näihin kaikkiin lisään puolikkaita muu - pyöryköitä tuomaan makua ja ( muka ) lisäproteiinia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkimiehen kalapihvit. Syön lähes päivittäin lime-majoneesin kanssa. Pakastan 2 kpl mini pusseihin ja syön iltapalaksi ihan sellaisenaan.
Maksalaatikko rusinoilla on myös herkkua. Rasvan määrä on tässä minulle pulma. Teen lautaselle vihannespedin ja vain 1/2 laatikollista maksalaatikkoa kerralla.Mistä noita kalapihvjä saa?
S- ja K-kaupoista jos kuuluvat valikoimiin
tässä on kuva niin helpompi hakea kun tietää mitä etsii
Pinaattiletut ja pinaattikeitto.
Vierailija kirjoitti:
Lidlin pinaattikeitto
Hyvää, käytä sitä kastikkeenakin:
Perunoita, keitettyjä kananmunia ja Lidlin pinaattikeittoa, nam.
Teen paljon ruokaa itse, mutta aina joskus arjessa tarvitaan valmista ja silloin ostamme:
- Pinaattilettuja
- Saarioisten maksalaatikkoa
- Mama nuudeleita (kana)
- Xtran kananuggetteja
- Apetit pinaattikeittoa
- Kivikylän Lindströmin pihvejä
- Dr Oetker Ristorante pollo pizza/mozzarella