Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5-vuotias pilaa narinallaan kaikki illat. Grr!

Vierailija
24.10.2006 |

Meidän ihanainen 5-vuotias sai taas äidin pahalle päälle ja illan pilalle narinallaan. Tällä kertaa taas ruuasta. Olin vääntänyt töistä tullessani keittoa, jota 5-vuotias sitten kovaäänisesti ja moneen otteeseen kritisoimaan. Pinna paloi. ilmoitin, että nyt riitti, pois pöydästä ja meillä ei tänään katsota lasten ohjelmia. Siihen lapsi, että no minä sitten syön. Otin lautasen pois ja ilmoitin, että on liian myöhäistä! Eli söi sitten tänään pienen palan leipää ja saa odottaa iltapuuroa maha tyhjänä.

Mitä mä teen? Tännä ei sitten tosiaankaan katsottu ruuan jälkeen lastenohjelmia, vaan 5-vuotias mökötti huoneessaan, ja oli vihainen. Ja niin olin minäkin. En jaksais aina sen kanssa tapella. mut jotain on alettava tekee, kun kakara narisee aina. Enpä tiedä viitsiskö huomenna kutsua ruokapöytään ollenkaan...?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittettiin, että mariseminen on todella rasittavaa, eikä sitä jaksa kuunnella, vaan menee hermot. Jos rupeaa narinaa kuulumaan, sanomme, että taas mariset ja otahan uusiksi paremmalla tyylillä. Marina on vähentynyt huomattavasti, kun ei saa mitään marisemalla.

Vierailija
22/23 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan siis, että on hoidossa ;)

Meillä kans tuo 5-vuotias on melkoinen narisija ja ainakin meillä on tepsinyt sellainen, että kun hoidosta tullaan kotiin, annan sen vartin lapselle täydellisen läsnäolon ja huomion. Sen jälkeen sitten alan tekemään ruokaa ym. Ja tämä on ainakin tehonnut noihin kotiintulo narinoihin ja kiukutteluihin ;)

Ja iltoihin tepsii aika hyvin se, että ruuan ja ohjelmien jälkeen touhutaan, leikitään tai pelataan yhdessä jonku aikaa ;) Sen jälkeen meillä yleensä lapsi rauhoittuu omiin leikkeihin ja touhuihin ja minä saan olla rauhassa hetken ;)

Ja myönnän kyllä, ettei meilläkään joka päivä ole näin, mutta silloin kun on, niin on myös ilta paljon rauhallisempi ;)

Reippaustarrat vois kans olla kova sana teille ;) Kun lapsi on käyttäytyny päivän hyvin, saa tarran ja kun on tietty määrä tarroja kasassa, lapsi voi valita jonkun yhteisen tekemisen, mitä sitten teet lapsen kans... Vaikka leikki tai peli ;) Jos lapsi käyttäytyy huonosti, niin varoitat pari kertaa, ennen kuin perut tarran.. Ja toimi muutenkin rauhallisesti, niin teho on paljon parempi ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ne lapsukaiset ovat missäkin vaiheessa, ja kuinka vaikeaa niillä on itsensä kanssa, varsinkin 5 vuotiailla jotka ovat aivan pihalla omasta itsestään, ja epäilevät ihme asioita. Lapset on erilaisia, ja niitä pitää tukea ja ymmärtää, kun niillä on vaikeaa, se ei tarkoita sitä että ne haluaisi käyttää sinua hyväkseen. Nää vaiheet tulee ja menee, mutta ei ole mitään järkeä ahdistaa lasta lisää, ja totuuksia on niin monta kuin katsojaa. Mene ja hali sitä pientä ja syökää jotakin yhdessä.

voi kun tää oliski sillon tällön jotain vaihetta! mutta kun se on oikeesti joka päivästä vuodesta toiseen! koittakaa nyt ymmärtää se!

11ja17 ja monta muuta:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi