Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Prisma-pariskunnat esittäytyy

Vierailija
15.08.2022 |

Täällä on taas paljon kiistelyä ihmisten tasoista ja valintakriteereistä.

Parisuhteessa olevat, kuvailkaa itseänne ja kumppanianne niin nähdään millaiset ihmiset on löytäneet suhteen.

Aloitan.

minä, nainen
- amk-tutkinto
- toimihenkilö
- palkka n. 3000 e
- ylipainoinen (painoindeksi 30.5 - tavatessa olin lievästi ylipainoinen)
- ikä yli 30
- ei lapsia, haluaisin jos olisin löytänyt miehen joka haluaa olla enemmän kotona

mieheni:
-ammattikoulututkinto
-duunari
-palkka jossain 2000 paikkeilla
- liikunnallinen, normaalipainoinen
-ikä yli 30
- ei lapsia eikä halua

Molempia kiinnostaa yhteiskunnalliset asiat ja kulttuuri. Tavattiin Tinderissä ja juttu luisti niin hyvin että mentiin vuoden sisällä yhteen. Nauretaan paljon yhdessä kun on samantyyppinen huumorintaju. Arvomme ovat lähellä toisiaan. Raha-asiat suurinpiirtein puoliksi, mutta ei ynnäillä kuitteja.

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä: 

- ei koulutusta

- olen eläkkeellä perussairauden vuoksi

- nettotulot 1600€/kk

- normaalipainoinen 

- 39v

- kolme lasta 

Mies:

- DI

- projektipäällikkö teollisuudessa

- nettotulot keskimäärin 4200€/kk 

- normaalipainoinen

- 39v

- kolme yhteistä lasta minun kanssani

Vierailija
62/99 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tasoista piti jotain päätellä, niin olisi kannattanut kysyä ulkonäköä tarkemmin kuin painoa. Esim. miehen pituus.

Ap täydentää:

Minä 163

Mies 182

Muut tiedot ketjun ensimmäisessä viestissä. Olen kyllä tapaillut miehiä pituusskaalalla 163-200 cm. Ihminen on kokonaisuus minulle. Nykyinen puoliso on rakas koska hän on lähes aina ystävällinen ja leppoisa, kuin auringonpaiste. Itse olen neuroottisempi ja usein ärsyyntynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

nainen

- FM, MA = doppelmaister

- asiantuntija

- palkka n. 3000 e

- ylipainoinen sairauden vuoksi (tavatessa olin lievästi alipainoinen, nyt on pyrkimys takaisin normaalipainoon)

- ikä +40

mies:

- amk

- ylempi toimihlö

- palkka n.4000-5000 e

- liikunnallinen, normaalipainoinen vaikkakin faijamasu on alkanut pömpöttää

- ikä +40

Tavattiin nuorina yhteisten kavereiden kautta. Arvomme ovat lähellä toisiaan, joten kai siksi löysimme yhteisen sävelen, vaikka ei varsinaisesti rakkaus roihunnutkaan poikkeuksellisen suurella liekillä. Rakkautta kuitenkin on .Elämämme on suht tasaista ja sujuvaa. Raha-asiat jaetaan suurinpiirtein puoliksi ja välillä ynnäillään kuittejakin. Kaksi melko pientä lasta. Yhteisiä kiinnostuksen kohteita ovat liikunta, kulttuurimatkailu ja tavallisen elämän tavoittelu. Yhteinen haave on oma mökki tietyillä spekseillä. Asioidaan Prismassa kerran pari viikossa, koska se on lähin iso marketti. Kodin vieressä on K-kauppa ja siinäkin käydään pikkuostoksilla (parempi tarjonta, joskin kalliimpi). Yleensä mies käy tekemässä ostokset naisen tekemän listan pohjalta, koska nainen vihaa isoja kauppoja eikä löydä niistä koskaan helposti mitään.

Vierailija
64/99 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, N:

40+

Yliopistotutkinto (sosiaalityöntekijä)

Bruttotulot 4400€/kk

BMI normaalipainon ylärajalla

ei lapsia

Mies:

40+

AMK-tutkinto (sairaanhoitaja

Bruttotulot n. 3300€/kk (lisineen) 

Normaalipainoinen

Yksi aikuisuutta lähentelevä lapsi aiemmasta suhteesta

Että silleen. Meidän tosin bongaa helpommin Cittarista kuin Prismasta, mutta eiköhän me ihan Prisma-pariskunnastakin käytäisi. Töiden kautta tapasimme kun olimme molemmat lähempänä neljääkymppiä, miehelle tämä on ns. toinen kierros ja minulle ensimmäinen. 

Vierailija
65/99 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50+ akateeminen pariskunta, 33 vuotta yhdessä, lapset jo pois kotoa muuttaneita. Tapasimme aikonaan baarissa miehen ollessa varattu, yhden yön jälkeen mies jätti avopuolisonsa ja olemme siitä asti viihtyneet yhdessä. Mies on suurituloinen yrittäjä ja elättää minua, olemme molemmat varakkaita ja varakkaasta suvusta. Olen eläkkeellä omasta ammatistani (=en usko, että palaan enää normaaliin työelämään) ja kirjoitan tietokirjaa (olen julkaissut ennenkin), minkä vuoksi tänne ensimmäisen kerran tulinkin. Tavatessa olimme molemmat hoikkia, nyt pientä ylipainoa molemmilla. Käymme harvoin muissa kaupoissa Prismassa, koska siellä on paras luomuvalikoima. Joskus ostamme suoramyynnistä ja Reko-piiristä luomutuotteita. 

PS. Pyydetyt lisätiedot tässä: Mieheni pituus on 194cm, hän on komea perinteisellä tavalla eli leveät hartiat, paksu, harmaalla huurrettu tummanruskea sänkitukka, iso ja suora nenä. Oma pituuteni on 166 cm, ulkonäköä vaikea itse arvioida, mutta kai olen suht hyvin kuosissa tämän ikäiseksi.

Vierailija
66/99 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsari 175cm, hoikka

Puutarhuri 164, pyöreähkö

Siis niin hauska ketju, lisää tarinoita, pliis💕

Vierailija
67/99 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä: 

- ei koulutusta

- olen eläkkeellä perussairauden vuoksi

- nettotulot 1600€/kk

- normaalipainoinen 

- 39v

- kolme lasta 

Mies:

- DI

- projektipäällikkö teollisuudessa

- nettotulot keskimäärin 4200€/kk 

- normaalipainoinen

- 39v

- kolme yhteistä lasta minun kanssani

Miten te tapasitte ja rakastuitte?

Vierailija
68/99 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse sinkku, mutta tässä hyvä kaverini ja hänen vaimonsa silloin kun tapasivat:

N33

sosionomi

vakituisessa työssä, palkka suomalaisten keskitasoa

lyhyt ja hoikka, pitkät hiukset, sievä

harrastaa suunnistusta

terveet elämäntavat

empaattinen, ei-tuomitseva

tulee toimeen monenlaisten ihmisten kanssa mutta ei ole yhtään lapatossu

M34

medianomi

pätkätöissä, heikosti toimeentuleva, luottotiedot menneet

velkoja ulosotossa

tupakoi mutta ei kännää

pitkä ja äärimmäisen laiha

soittaa kitaraa ja laulaa (musiikkimaku osui yhteen)

aikoinaan koulukiusattu, hauras itsetunto, ei oikein uskonut löytävänsä kumppania

osaa puhua tunteistaan rehellisesti (ei siirappisesti)

Nykyään miehelläkin on vakituinen työ jossa melko hyvä palkka  (oletan että vaimoaan parempi), ja parilla on kaksi lasta.

Vierailija
69/99 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme missään tapauksessa ole Prisma-pariskunta, mutta tässä vastaus:

Minä (nainen)

- Filosofian maisteri

- päivätöissä sekä sivutoiminen yrittäjä

- bruttotulot n. 6000 e/kk

- ylipainoinen

- ikä 33

- ei lapsia, eikä halua

Kumppani (mies)

- DI

- päivätöissä

- bruttopalkka n. 6500

- normaalipainoinen

- ikä 40

- ei lapsia eikä halua

Tässä kyllä jäi vastaamatta aika olennaisiin asioihin, jotka meitä yhdistävät. Näitä ovat mm. musiikki (kumpikin soittaa yhdessä ja erikseen eri soittimia), tanssiminen (molemmat käyvät tanssimassa useita kertoja viikossa erikseen ja yhdessä), kasvissyönti, yhdistystoiminta sekä autottomuus ja pyöräily. Emme missään tapauksessa kumpikaan olisi kumppanin kanssa, joka eläisi autoriippuvaista elämää, joka vaikuttaa erittäin ankealta tavalta elää. Tästäkään syystä emme ole Prisma-pariskunta.

Missä olemme tavanneet? Ihan oikeassa elämässä harrastuksen kautta.

Vierailija
70/99 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä mies, 53 v.

AMK erityisasiantuntija, palkka noin 5000€/kk. Pääomatuloja noin 25000€/v. Normaalipainoinen ja aktiivinen. Eronnut aiemmasta avioliitosta, aikuiset lapset.

Nainen, 44 v.

AMK, myyntityössä, palkka noin 3200€/kk normaalipainoinen ja aktiivinen. Eronnut aiemmasta avioliitosta, aikuinen lapsi.

Nuukaillaan ostokset pääasiassa Lidlissä. Ja välillä milloin missäkin kaupassa. Ja koemme olevamme se Prisma "perhe", vaikka elämme avoparina.

Kiva lukea miestenkin kirjoittamia esittelyitä!

Minulle tulee mielikuva että olette aktiivinen ja näyttävä pariskunta, joka kerää katseita molemmilta sukupuolilta kauppareissuilla. Nauttikaa ostoshetkistä ja toisistanne 😍

Ihme mielistelyä heti, kun varattu mies kirjoittaa 🤦

Vierailija
71/99 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän vaikea vastata, kun lähes kaikki luettelemasi asiat on muuttuneet tässä 12 vuoden aikana. Olimme molemmat normaalipainoisia yliopisto-opiskelijoita, kun tapasimme. Minä olin 19 v. ja mieheni 24 v. Tulot oli pienet molemmilla.

Nykyään minä olen laiha ja työtön. Opinnot jäi kesken. Miehelle tullut vähän vatsaa, mutta normaalipainoinossa edelleen. On maisteri ja vakituisessa työssä. Toimihenkilö, bruttopalkka jotain 3000€/kk.

Pituutta kysyttiin. Minä 160 cm ja mies 186 cm. Sanoisin, että ollaan ikäiseksemme hyvännäköisiä, mutta ei mitään malleja. Mulle toki mies on komein kaikista. Hyvä ryhti, hymy ja katsekontakti tekee paljon.

Vierailija
72/99 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä (nainen)

- Filosofian maisteri

- ylipainoinen

- ikä 33

- ei lapsia, eikä halua

Kumppani (mies)

- DI

- päivätöissä

- bruttopalkka n. 6500

- normaalipainoinen

- ikä 40

- ei lapsia eikä halua

Tässä kyllä jäi vastaamatta aika olennaisiin asioihin, jotka meitä yhdistävät. Näitä ovat mm. musiikki (kumpikin soittaa yhdessä ja erikseen eri soittimia), tanssiminen (molemmat käyvät tanssimassa useita kertoja viikossa erikseen ja yhdessä), kasvissyönti, yhdistystoiminta sekä autottomuus ja pyöräily. Emme missään tapauksessa kumpikaan olisi kumppanin kanssa, joka eläisi autoriippuvaista elämää, joka vaikuttaa erittäin ankealta tavalta elää. Tästäkään syystä emme ole Prisma-pariskunta.

En hokannut, että palstalla Prisma-perheen pitäisi olla lihansyöjä. Olen ollut kasvissyöjä jo 80-luvulta, vastasin tähän ketjuun. Autossa on ollut pitkään käytössä biodiesel.

Vierailija
73/99 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä (nainen)

- Filosofian maisteri

- ylipainoinen

- ikä 33

- ei lapsia, eikä halua

Kumppani (mies)

- DI

- päivätöissä

- bruttopalkka n. 6500

- normaalipainoinen

- ikä 40

- ei lapsia eikä halua

En hokannut, että palstalla Prisma-perheen pitäisi olla lihansyöjä. Olen ollut kasvissyöjä jo 80-luvulta, vastasin tähän ketjuun. Autossa on ollut pitkään käytössä biodiesel.

En viitannut mielestäni millään tavalla kasvissyöntiin, kun totesin, ettemme ole Prisma-pariskunta. Vaan autottomuuteen. Oma mielikuvani Prisma-ihmisestä on sellainen, että ajetaan lyhyetkin matkat autolla ja käytetään automarketteja, vaikka lähin kauppa olisi kävelymatkan päässä. Se ei omiin elämänarvoihini sovi ollenkaan, ei vaikka autossa olisi biodieseliä. Ei edes suurimmaksi osaksi ympäristövaikutusten vuoksi, vaan siksi, että autoriippuvuus passivoi, joka on menevälle ja liikkuvaiselle ihmiselle ihan kauhea ajatus.

Vierailija
74/99 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä (nainen)

- Filosofian maisteri

- ylipainoinen

- ikä 33

- ei lapsia, eikä halua

Kumppani (mies)

- DI

- päivätöissä

- bruttopalkka n. 6500

- normaalipainoinen

- ikä 40

- ei lapsia eikä halua

En viitannut mielestäni millään tavalla kasvissyöntiin, kun totesin, ettemme ole Prisma-pariskunta. Vaan autottomuuteen. Oma mielikuvani Prisma-ihmisestä on sellainen, että ajetaan lyhyetkin matkat autolla ja käytetään automarketteja, vaikka lähin kauppa olisi kävelymatkan päässä. Se ei omiin elämänarvoihini sovi ollenkaan, ei vaikka autossa olisi biodieseliä. Ei edes suurimmaksi osaksi ympäristövaikutusten vuoksi, vaan siksi, että autoriippuvuus passivoi, joka on menevälle ja liikkuvaiselle ihmiselle ihan kauhea ajatus.

Asumme pääasiassa maalla, auto on välttämättömyys täällä.

Vierailija
75/99 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä (nainen)

- Filosofian maisteri

- ylipainoinen

- ikä 33

- ei lapsia, eikä halua

Kumppani (mies)

- DI

- päivätöissä

- bruttopalkka n. 6500

- normaalipainoinen

- ikä 40

- ei lapsia eikä halua

Asumme pääasiassa maalla, auto on välttämättömyys täällä.

Puhuin kumppanistani, en sinusta. Koska itse asun kaupungissa, jossa on varsin mahdollista elää autottomasti, niin haluan toki kumppanin, joka elää samalla tavalla. Minulla ei ole mitään mielipiteitä sinun tai muidenkaan itselleni tuntemattomien elämänvalintoihin.

Vierailija
76/99 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä mies, 53 v.

AMK erityisasiantuntija, palkka noin 5000€/kk. Pääomatuloja noin 25000€/v. Normaalipainoinen ja aktiivinen. Eronnut aiemmasta avioliitosta, aikuiset lapset.

Nainen, 44 v.

AMK, myyntityössä, palkka noin 3200€/kk normaalipainoinen ja aktiivinen. Eronnut aiemmasta avioliitosta, aikuinen lapsi.

Nuukaillaan ostokset pääasiassa Lidlissä. Ja välillä milloin missäkin kaupassa. Ja koemme olevamme se Prisma "perhe", vaikka elämme avoparina.

Kiva lukea miestenkin kirjoittamia esittelyitä!

Minulle tulee mielikuva että olette aktiivinen ja näyttävä pariskunta, joka kerää katseita molemmilta sukupuolilta kauppareissuilla. Nauttikaa ostoshetkistä ja toisistanne 😍

Ihme mielistelyä heti, kun varattu mies kirjoittaa 🤦

Kirjoitin täällä myös sinkkumiehelle ja useammalle varatulle naiselle :D

Minulla oli mielessä että olisi kiva saada tänne positiivinen ketju tavallisten suomalaisten parisuhteista.

t. Ap

Vierailija
77/99 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä (nainen)

- Filosofian maisteri

- ylipainoinen

- ikä 33

- ei lapsia, eikä halua

Kumppani (mies)

- DI

- päivätöissä

- bruttopalkka n. 6500

- normaalipainoinen

- ikä 40

- ei lapsia eikä halua

Kiitos vastauksesta! Näitä erilaisia suhteita on kiva nähdä täällä ja hyvin kirjoitat myös siitä miten teillä eletään! Minusta se ei ole keltään pois.

t. Ap

Vierailija
78/99 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä (nainen)

- Filosofian maisteri

- ylipainoinen

- ikä 33

- ei lapsia, eikä halua

Kumppani (mies)

- DI

- päivätöissä

- bruttopalkka n. 6500

- normaalipainoinen

- ikä 40

- ei lapsia eikä halua

Niin. Missä kaupassa käyttekään.

Vierailija
79/99 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä (nainen)

- Filosofian maisteri

- ylipainoinen

- ikä 33

- ei lapsia, eikä halua

Kumppani (mies)

- DI

- päivätöissä

- bruttopalkka n. 6500

- normaalipainoinen

- ikä 40

- ei lapsia eikä halua

Niin. Missä kaupassa käyttekään.

Tosi tylsää jos tällainen hyvänmielen ketju menee ihmisten elämänvalintojen ruotimiseksi. Olen iloinen jokaisesta ihmisestä joka kertoo täällä tarinansa. Toivon myös että täällä säilyy sellainen henki, että jokainen uskaltaa kertoa itsestään tai suhteestaan, ilman että johonkin asiaan takerrutaan. Minä ymmärsin tämän vastauksen niin, että vastaaja halusi rajata sitä että mitä prisma-pariskunnan määritelmä hänelle tarkoittaa. Tarkoitus ei varmasti ole haukkua niitä jotka taas elävät eri tavalla kuin hän.

t. Ap.

Vierailija
80/99 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme juuri käy Prismassa, ylipäänsä kaupassa yhdessä aika harvoin. Pääasiassa tilataan Cittarista kotiin ruoat ja käydään lähi-ässässä yksin tai lasten kanssa. 

Nainen (minä): 

- AMK-koulutus

- bruttotulot 5000/kk

- ikä vähän yli 40

- pituus 170, paino hieman ylipainon puolella

Mies: 

- DI

- bruttotulot 7000/kk

- samanikäinen

- pituus 190, normaalipaino, urheilullinen 

Asutaan erillistalossa pk-seudulla. 2 yhteistä lasta, toinen koulussa, toinen pk:ssa. Tavattiin 10 vuotta sitten, silloin oli mulla vähemmän painoa ja hänellä enemmän :) Yhdessä tykätään ulkoilla ja retkeillä (myös perheen kanssa) ja katsoa hyviä leffoja ja sarjoja. Lisäksi hän urheilee ja itse teen käsitöitä. Paljon aikaa ja energiaa menee perheen pyörittämiseen, joten aika kotoilutyyppisiä on tekemiset tällä hetkellä. Niin ja autolla liikkumista pyritään välttämään, mielellään pyörä tai julkiset. Asutaan kyllä sen verran kaukana monesta kaverista ja sukulaisesta että jonkin verran autoiluakin tulee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme