Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jätit kiinteistöverosi maksamatta?

Vierailija
15.08.2022 |

Melkein puoli miljoona jättänyt. Itse maksoin, mutta mies ei pystynyt tällä kertaa. En pysty maksamaan miehen osuutta, koska ruokaakin pitää ostaa. Itsestä niin väliä, mutta lapset...

Ei makseta mätkyjäkään, ihan sama vaikka laittaisivat tuhat lappua kotiin.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan kuten poliitikko, en muistanut.

Vierailija
22/36 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa maksaa vaikka sit vähitellen osissa. Ulosoton kautta maksaminen vasta kalliiksi tuleekin. 

Tuli kesälomarahat heinäkuussa, niillä maksoin kiinteistö- ja autoveron. Tosi kiva käyttää lomarahat tähän... Onneksi mulla ei ole kuin pieni kesämökki ja vanha bensa-auto veroja maksettavana. Moni joutuu maksamaan enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio maksaa ne koska voi majoittaa maah å n mu uu tee tee jii aa talooni

Vierailija
24/36 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan kuten poliitikko, en muistanut.

Toenperrään näen kävi. Lähettäävät niin aikasin jotta jää tuonne ö mappiin. Pitäis heti laittaa verkkopankkiin.

Mut nyt pitänee heti. Mätkyt onkin vasta enskuussa. Mut haetannooko tuo, eläke tulee joka kuukauden eka päivä. Onpahan millä mällätä

Vierailija
25/36 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen suuresti, etteivät ihmiset ymmärrä vieläkään laittaa laskujaan e-laskuiksi.

Ei jää laskut maksamatta, joten välttyy viivästyskoroilta.

Vierailija
26/36 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No maksoinhan minä, ensimmäisen erän. Tiukkaahan se tekee näin sosiaalietuuksilla elellessä.

Vierailija
27/36 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen suuresti, etteivät ihmiset ymmärrä vieläkään laittaa laskujaan e-laskuiksi.

Ei jää laskut maksamatta, joten välttyy viivästyskoroilta.

No eihän se e-lasku mitään takaa että maksettua tulee.

Vierailija
28/36 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela maksaa meidän kiinteistöveron joten eipä tarvitse itse huolehtia asiasta.

Vierailija
29/36 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itse asiassa tiedä, olenko maksanut muistisairaan äitini kiinteistöveron vai en. Äidillä on vaikea dementia ja hoidan hänen raha-asiansa, kuten apteekin ja hoitokodin laskut. En kuitenkaan tiedä, onko tämä vero suoraveloituksessa, enkä pääse katsomaan äitini tietoja OmaVerosta. Luotan siihen, että vero menee automaattisesti äitini tililtä, kuten myös jäännösverot ovat menneet.

Kyllä siitä on paperiversiokin tullut, siitähän näkee maksutavan.

Sepä se, jos on joku paperiversio etanapostissa tullut, niin minulle asti se ei ole päätynyt. Muistisairaan, sairaudentunnottoman, vainoharhaisen, tavaroita ja papereita piilottelevan ihmisen asioiden hoitaminen on vaikeampaa kuin luulisit. Varsinkin kun verohallinto vielä tahallaan vaikeuttaa sitä.

Vierailija
30/36 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itse asiassa tiedä, olenko maksanut muistisairaan äitini kiinteistöveron vai en. Äidillä on vaikea dementia ja hoidan hänen raha-asiansa, kuten apteekin ja hoitokodin laskut. En kuitenkaan tiedä, onko tämä vero suoraveloituksessa, enkä pääse katsomaan äitini tietoja OmaVerosta. Luotan siihen, että vero menee automaattisesti äitini tililtä, kuten myös jäännösverot ovat menneet.

Kyllä siitä on paperiversiokin tullut, siitähän näkee maksutavan.

Minulle tulee kaikki verottajan posti vain sähköisenä ja kiinteistövero menee onneksi e-laskuna, toki se piti verkkopankissa hyväksyä maksuun. 

Vierailija
31/36 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mokoma lisävero, jolla puristetaan viimeisetkin mehut jo raskaasti verotetulta keskiluokalta.

Kokonaissumma jo yli 2000 euroa pelkkää kiinteistöveroa. Maksoin osan ensimmäisestä erästä ja täydennän pikkuhiljaa, että saan maksettua tuon raippaveron kokonaisuudessaan ennen vuodenvaihdetta.

Mikään pakko ei ole omistaa. Silloin ei tarvitse valittaa.

Minä omistin vapaa-ajan kiinteistöä yhdessä serkkujeni kanssa, mutta myin osuuteni pois. Nyt on helppo olla, rahaa reilusti pankissa eikä kiinteistöhuolia. Easy.

Vierailija
32/36 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä suuruisia summia kiinteistöverot yleensä ovat?

Vierailija
33/36 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua! Minulta unohtui koko kiinteistövero, täytyy mennä heti verkkopankkiin.

Ja tämä unohtui, koska se kiinteistövero ei tule verkkopankkiin, vaan se pitää käydä maksamassa omaveron kautta. Ja meillä se valmistui vasta tosi myöhään, meille tuli pari kertaa kirjepostilla! ilmoitus, että "kiinteistöveron käsittely on kesken", joten on mennyt kokonaan ohi koko homma.

Vierailija
34/36 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut maksutietoja, en ole jaksanut käydä oma erossa.

Vierailija
35/36 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

taisi tulla samana päivänä kaksi kirjettä verottajalta, molemmissa laskut. Kiinteistöveron eräpäivät olivat myöhemmin, joten ajan myötä se kirjekuori hautautui muiden todo-kirjeiden alle. Siksi myöhästyi.

Vierailija
36/36 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä suuruisia summia kiinteistöverot yleensä ovat?

Mulla n. 900e.