Miksi jätit kiinteistöverosi maksamatta?
Melkein puoli miljoona jättänyt. Itse maksoin, mutta mies ei pystynyt tällä kertaa. En pysty maksamaan miehen osuutta, koska ruokaakin pitää ostaa. Itsestä niin väliä, mutta lapset...
Ei makseta mätkyjäkään, ihan sama vaikka laittaisivat tuhat lappua kotiin.
Kommentit (36)
Kannattaa maksaa vaikka sit vähitellen osissa. Ulosoton kautta maksaminen vasta kalliiksi tuleekin.
Tuli kesälomarahat heinäkuussa, niillä maksoin kiinteistö- ja autoveron. Tosi kiva käyttää lomarahat tähän... Onneksi mulla ei ole kuin pieni kesämökki ja vanha bensa-auto veroja maksettavana. Moni joutuu maksamaan enemmän.
Valtio maksaa ne koska voi majoittaa maah å n mu uu tee tee jii aa talooni
Vierailija kirjoitti:
Vastaan kuten poliitikko, en muistanut.
Toenperrään näen kävi. Lähettäävät niin aikasin jotta jää tuonne ö mappiin. Pitäis heti laittaa verkkopankkiin.
Mut nyt pitänee heti. Mätkyt onkin vasta enskuussa. Mut haetannooko tuo, eläke tulee joka kuukauden eka päivä. Onpahan millä mällätä
Ihmettelen suuresti, etteivät ihmiset ymmärrä vieläkään laittaa laskujaan e-laskuiksi.
Ei jää laskut maksamatta, joten välttyy viivästyskoroilta.
No maksoinhan minä, ensimmäisen erän. Tiukkaahan se tekee näin sosiaalietuuksilla elellessä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen suuresti, etteivät ihmiset ymmärrä vieläkään laittaa laskujaan e-laskuiksi.
Ei jää laskut maksamatta, joten välttyy viivästyskoroilta.
No eihän se e-lasku mitään takaa että maksettua tulee.
Kela maksaa meidän kiinteistöveron joten eipä tarvitse itse huolehtia asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse asiassa tiedä, olenko maksanut muistisairaan äitini kiinteistöveron vai en. Äidillä on vaikea dementia ja hoidan hänen raha-asiansa, kuten apteekin ja hoitokodin laskut. En kuitenkaan tiedä, onko tämä vero suoraveloituksessa, enkä pääse katsomaan äitini tietoja OmaVerosta. Luotan siihen, että vero menee automaattisesti äitini tililtä, kuten myös jäännösverot ovat menneet.
Kyllä siitä on paperiversiokin tullut, siitähän näkee maksutavan.
Sepä se, jos on joku paperiversio etanapostissa tullut, niin minulle asti se ei ole päätynyt. Muistisairaan, sairaudentunnottoman, vainoharhaisen, tavaroita ja papereita piilottelevan ihmisen asioiden hoitaminen on vaikeampaa kuin luulisit. Varsinkin kun verohallinto vielä tahallaan vaikeuttaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse asiassa tiedä, olenko maksanut muistisairaan äitini kiinteistöveron vai en. Äidillä on vaikea dementia ja hoidan hänen raha-asiansa, kuten apteekin ja hoitokodin laskut. En kuitenkaan tiedä, onko tämä vero suoraveloituksessa, enkä pääse katsomaan äitini tietoja OmaVerosta. Luotan siihen, että vero menee automaattisesti äitini tililtä, kuten myös jäännösverot ovat menneet.
Kyllä siitä on paperiversiokin tullut, siitähän näkee maksutavan.
Minulle tulee kaikki verottajan posti vain sähköisenä ja kiinteistövero menee onneksi e-laskuna, toki se piti verkkopankissa hyväksyä maksuun.
Vierailija kirjoitti:
Mokoma lisävero, jolla puristetaan viimeisetkin mehut jo raskaasti verotetulta keskiluokalta.
Kokonaissumma jo yli 2000 euroa pelkkää kiinteistöveroa. Maksoin osan ensimmäisestä erästä ja täydennän pikkuhiljaa, että saan maksettua tuon raippaveron kokonaisuudessaan ennen vuodenvaihdetta.
Mikään pakko ei ole omistaa. Silloin ei tarvitse valittaa.
Minä omistin vapaa-ajan kiinteistöä yhdessä serkkujeni kanssa, mutta myin osuuteni pois. Nyt on helppo olla, rahaa reilusti pankissa eikä kiinteistöhuolia. Easy.
Minkä suuruisia summia kiinteistöverot yleensä ovat?
Vierailija kirjoitti:
Apua! Minulta unohtui koko kiinteistövero, täytyy mennä heti verkkopankkiin.
Ja tämä unohtui, koska se kiinteistövero ei tule verkkopankkiin, vaan se pitää käydä maksamassa omaveron kautta. Ja meillä se valmistui vasta tosi myöhään, meille tuli pari kertaa kirjepostilla! ilmoitus, että "kiinteistöveron käsittely on kesken", joten on mennyt kokonaan ohi koko homma.
Ei ollut maksutietoja, en ole jaksanut käydä oma erossa.
taisi tulla samana päivänä kaksi kirjettä verottajalta, molemmissa laskut. Kiinteistöveron eräpäivät olivat myöhemmin, joten ajan myötä se kirjekuori hautautui muiden todo-kirjeiden alle. Siksi myöhästyi.
Vierailija kirjoitti:
Minkä suuruisia summia kiinteistöverot yleensä ovat?
Mulla n. 900e.
Vastaan kuten poliitikko, en muistanut.