Miksi jätit kiinteistöverosi maksamatta?
Melkein puoli miljoona jättänyt. Itse maksoin, mutta mies ei pystynyt tällä kertaa. En pysty maksamaan miehen osuutta, koska ruokaakin pitää ostaa. Itsestä niin väliä, mutta lapset...
Ei makseta mätkyjäkään, ihan sama vaikka laittaisivat tuhat lappua kotiin.
Kommentit (36)
Omani maksoin, isäni kuoli juuri ja hänen papereitaan emme ole vielä saaneet, voi mennä 6-12 viikkoa.
Apua! Minulta unohtui koko kiinteistövero, täytyy mennä heti verkkopankkiin.
Mä päätin viime keväänä, että maksan sen aina heti, kun se tulee, niin ei tarvinnut nyt sitten unohtaa sitä tai maksaa korkoja.
unohtui ensimmäinen osa muutamalla päivällä
Vierailija kirjoitti:
Omani maksoin, isäni kuoli juuri ja hänen papereitaan emme ole vielä saaneet, voi mennä 6-12 viikkoa.
Ihan kelvollinen syy varmaan verottajankin mielestä. Osanotto läheisesi menetyksestä.
Kuinkakohan pian verottaja laittaa hommaan ulosottoon? Jos alkaa perintä mihen palkasta, menee elämä todella kireäksi.
En itse asiassa tiedä, olenko maksanut muistisairaan äitini kiinteistöveron vai en. Äidillä on vaikea dementia ja hoidan hänen raha-asiansa, kuten apteekin ja hoitokodin laskut. En kuitenkaan tiedä, onko tämä vero suoraveloituksessa, enkä pääse katsomaan äitini tietoja OmaVerosta. Luotan siihen, että vero menee automaattisesti äitini tililtä, kuten myös jäännösverot ovat menneet.
Maksakaahan hyvä palkkaiset säästäjät ja sijoittajat joita palsta pullistelee!
En jättänyt. Maksoin jo kesäkuussa koko summan.
Mokoma lisävero, jolla puristetaan viimeisetkin mehut jo raskaasti verotetulta keskiluokalta.
Kokonaissumma jo yli 2000 euroa pelkkää kiinteistöveroa. Maksoin osan ensimmäisestä erästä ja täydennän pikkuhiljaa, että saan maksettua tuon raippaveron kokonaisuudessaan ennen vuodenvaihdetta.
Ihan tahallani jätin maksamatta.
Terkut päättäjille: Sitä saa mitä tilaa.
Mulla on e-laskuna.
Joten pankki sen maksoi. Kätevää.
Kumpikin maksettiin jo molemmat erät. : )
Vierailija kirjoitti:
Apua! Minulta unohtui koko kiinteistövero, täytyy mennä heti verkkopankkiin.
Muista 7% korko. Se alkoi juoksemaan heti eräpäivää seuraavasta päivästä.
Vierailija kirjoitti:
En itse asiassa tiedä, olenko maksanut muistisairaan äitini kiinteistöveron vai en. Äidillä on vaikea dementia ja hoidan hänen raha-asiansa, kuten apteekin ja hoitokodin laskut. En kuitenkaan tiedä, onko tämä vero suoraveloituksessa, enkä pääse katsomaan äitini tietoja OmaVerosta. Luotan siihen, että vero menee automaattisesti äitini tililtä, kuten myös jäännösverot ovat menneet.
Kyllä siitä on paperiversiokin tullut, siitähän näkee maksutavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kelvollinen syy varmaan verottajankin mielestä. Osanotto läheisesi menetyksestä.
Kuinkakohan pian verottaja laittaa hommaan ulosottoon? Jos alkaa perintä mihen palkasta, menee elämä todella kireäksi.
Ei ole verottajalle sopiva syy, tulee korkoineen sitten maksettavaksi. Ulosottokulut ehkä vältämme jos ei tuota 12 viikkoa mene.
1400 euroa kiinteistöveroja maksettavana, veromätkyt päälle. Makselen näitä joka kuukausi erissä koko syksyn. Kyllä on ihanaa raataa töissä, kaikki rahat menevät verottajalle, polttoaineeseen ja ruokaan. Olisi pitänyt alkujaan jäädä makaamaan laakereille ja elämään sosiaalietuuksilla. Tässä ei ole enää mitään järkeä. Kyllä on ihanaa olla keskiluokkainen korkeakoulutettu. Kohotin mieltäni tänä aamuna ajattelemalla eri kansallisuuksia, jotka elävät yhteiskunnassamme sosiaalietuuksilla, jotka kertyvät mm. minun tuloista.
Mitä länkytät ap? Justhan minä sen maksoin ja mitä asia sinulle edes kuuluu?
Toinen erä vain unohtui, kun ollaan oltu lomalla. Nyt maksoin.
Vierailija kirjoitti:
Mokoma lisävero, jolla puristetaan viimeisetkin mehut jo raskaasti verotetulta keskiluokalta.
Kokonaissumma jo yli 2000 euroa pelkkää kiinteistöveroa. Maksoin osan ensimmäisestä erästä ja täydennän pikkuhiljaa, että saan maksettua tuon raippaveron kokonaisuudessaan ennen vuodenvaihdetta.
Kiinteistövero on todellakin per*ee*tä! Media on selittänyt vuosia kuinka kiinteistövero on noussut niin ja niin monta kymmentä prosenttia. Tosiasia on, että se on noussut joissain tapauksissa satoja prosentteja, sillä alimmat veroluokat on poistettu ja tulkintaa muutettu radikaalisti sitten vuoden 2016 KHO:n päätöksen.
Kela maksaa.