Teetkö ruokaa
Kommentit (32)
Inhoan ruoanlaittoa, joten teen ruokaa n 1,5 viikoksi kerrallaan. Paria kolmea eri lajia ja pakastan annoksina.
Vierailija kirjoitti:
Töihin saatan ostaa eineksiä itselleni evääksi, jos lapset ovat syöneet kaiken tekemäni kotiruoan. Sitä kun on tosi vaikea ennustaa, paljonko syövät.
Tai sitten kyse on siitä, kuinka paljon ruokaa teet kerralla.
Esim. Eräs tuttuni kun tekee vuoallisen makaronilaatikkoa, hän tekee vain pohjallisen, mikä ei tietenkään edes koko päiväksi riitä. Minä taas laitan koko vuoan täyteen, ja sitä riittää vähintään 2 päivää + että pakastan loput, ja loppukuutsa voi taas hyödyntää ettei kokoajan tarvii olla hellan äärellä. On sitä ihmisellä muutakin tekemistä.
En varsinaisesti tee. laitan vain lantaa peltoon ja siemmenet multaan ja odotan että sade, lämpö, valo ja aika muuttavat siemmenet ruuaksi
Ehkä kerran kuukaudessa jotain valmiimpaa kuten tuorepastaa, finduksen kalafileitä tai hernekeittoa.
Muuten tehdään kaikki itse. Juuri tein taikinan ja teen sipulifocacciaa ja tomaattisalaattia lounaaksi. Illalla kaalikeittoa chorizomakkaran kanssa
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kerran kuukaudessa jotain valmiimpaa kuten tuorepastaa, finduksen kalafileitä tai hernekeittoa.
Muuten tehdään kaikki itse. Juuri tein taikinan ja teen sipulifocacciaa ja tomaattisalaattia lounaaksi. Illalla kaalikeittoa chorizomakkaran kanssa
Itsetehty chorizo vai?
Tykkään ruoanlaitosta, joten itse teen. Olen käynyt jopa kokkauskursseilla.
Teen, tilaan kotiin, käyn ravintolassa, syön äidillä ja ostan eineksiä. Kappas eipä ollut toisiaan poissulkevia nämä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsetehty chorizo vai?
Ei sentään eikä kaalikaan ollut itse kasvatettua. Mutta niistä valmistuva ruoka on itse tehtyä.
Vierailija kirjoitti:
Eilen paistoin uunissa kanan rintapaloja 1.6kg laatikossa, syön noita koko viikon riisin kera.
Minä myös laitan kerralla enemmän. Just paistoin 1,5 kg lohipalan. Siitä pakastimeen useita annoksia. En millään viitsi laittaa ruokaa joka päivä.
On ihan ok molemmin päin, siis ostaa valmiina tai tehdä itse.
Ilalliset teen aina itse, paitsi viikonloppuisin käydään vähintään kerran ravintolassa. Lounaaksi syön useimmiten kyllä valmissalaatin kun olen etänä, konttorilla ollessa syön työpaikkaravintolassa kuten myös ukkoni päivittäin.