Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko kirjepaperi halvimmillaan maksaa kaupassa ja paljonko yhteensä tulisi maksamaan kirjeen lähettäminen?

Vierailija
14.08.2022 |

Tällä hetkellä oon sähköpostikirjeenvaihdossa yhden ulkomaalaisen kanssa, mutta mietin siirtymistä perinteisiin postitse lähetettäviin kirjeisiin. Paljonkohan menisi yhteensä kirjepaperiin, kuoreen ja postimerkkiin? Katoin, että noin kaksi euroa maksaa postimerkki, jos kirje painaa enintään 20 gramma. Eikö luulisi yleensä menevän tuossa painossa, vaikka monta sivua olisikin? Ja kelpaako tavallinen ruutupaperi? Olisi kevyempi ja mielestäni helppo siitä, kun pysyisi ainakin teksti suorassa paremmin eikä tarvitsisi viivoja vetää. Vanhoja vihkoja kyllä löytyy.

Veikkaisin että 5-10 euroa silloin voisi olla yhden kirjeen hinta? Kirjekuoripakkauksia en ole katsonut minkä hintaisia, mutta, jos esim. 10 kuorta, riittää aika hyvin vuoden tarpeiksi, jos 1-2 kuukauden välein kirjoittaa ja yksi kirjekuoren hinta aika edullinen varmaan?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperi jo valmiina. Isäni oli saanut veljenpojaltaan 80-arkkisen lehtiön, jota isä ei tarvitse ja antoi sen minulle. Siitä riittääkin pitkäksi aikaa, vaikka pidempiäkin kirjeitä kirjoittaisi :)

Vierailija
42/48 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta huomasin, että K-kaupoista saa vielä halvemmalla kirjekuoria, vain euron 15 kappaleen pakkaus. Näin jää yhden kirjeen kokonaiskustannuksiksi vain 2,02 euroa, kun paperi jo valmiinä. Todella edullisiksi siis tulee :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vain pitää kysyä sähköpostikirjekaverilta haluaisiko kirjoittaa perinteisiä kirjeitä kanssani, mutta olisiko parempi ensin odottaa mitä vastaa ennen kuin annan postiosoitteeni?

Vierailija
44/48 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö on olemassa lentopostipaperia ja -kirjekuoria? Näitä käytettiin aikoinaan, ovat kevyitä.

Vierailija
45/48 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postimerkit ulkomaille on kalliimpia kuin Suomeen

Niin on, paitsi, jos laittaa economyna. Silloin saman hintainen.

Vierailija
46/48 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö on olemassa lentopostipaperia ja -kirjekuoria? Näitä käytettiin aikoinaan, ovat kevyitä.

Itse en ainakaan googlaamalla löytänyt.

Vierailija
47/48 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ainakaan googlaamalla löytänyt.

Löysin jotain, mutta ne ilmeisesti aika harvinaisia ja hieman kalliimpia.

Vierailija
48/48 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös epäilys, että entä jos ei viitsi niinkään paljon kirjoittaa paperille kuin sähköpostilla, kun enemmän vaivaa :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme