Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesten ongelmiin suhtautuminen

Vierailija
14.08.2022 |

Olen usein seurannut netissä ketjuja 20-40v miesten ongelmista kuten syrjäytymisestä, yksinäisyydestä, ulkonäköpaineista ja vastaavasta. Jostain syystä ne eivät saa sympatiaa osakseen vaan päinvastoin raivoa ja syyllistämistä. Syy ongelmiin etsitään väkipakolla miehestä ja hänet tuhotaan. Parhaana esimerkkinä nuoret neitsytmiehet, jotka eivät ole koskaan olleet parisuhteessa. Nämä ovat jo ilmiöksi muodostunut ihmisryhmä, jota vihataan ankarasti. Surullista, koska ainakin itse ymmärrän että eihän kymmeniä vuosia yksin olleella ihmisellä voikkaan ajatukset sosialisoinnista olla ihan kohdallaan, sehän on mahdotonta.

Jos naisella on ongelmia, niin sympatiaa ja jaksuhaleja yhtäkkiä tuleekin.
Esim. jos mies on vaikka lyhyt, kalju, pienimunainen, niin hän on vaan sellainen "hassu reppana", vaikka hänelle itselleen tuo on aivan kamalaa. Minä itse aloin kaljuuntumaan jo parikymppisenä ja huomasin että naispuoliset kaverini eivät vaan kyenneet samaistumaan siihen miten kauheaa tuo on. Kysyin miltä itsestä tuntuisi. "No sehän ois sit ihan eri juttu koska naiselle hiukset on oikeasti tärkeä juttu."

Kommentit (129)

Vierailija
1/129 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on siinä, että naiset yrittävät korjata naisten ongelmia. Miehet sitten olettevat, että naisten pitäisi korjata miestenkin ongelmat, eikä itse tarvitse tehdä mitään.

Vierailija
2/129 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on siinä, että naiset yrittävät korjata naisten ongelmia. Miehet sitten olettevat, että naisten pitäisi korjata miestenkin ongelmat, eikä itse tarvitse tehdä mitään.

Ketkä miehet?

Ne naiset jotka kirjoittavat paskaa miehistä tällä palstalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/129 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tulee noihin neitsytmiehiin niin ainakin tällä palstalla metsä vastaa heille niin kuin he ovat sinne huudelleet.

Vierailija
4/129 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies olettaa, että feminismi korjaisi myös miesten ongelmat ja niinhän ei tapahdu. Siksi miesten pitäisikin etsiä ideologia joka huomioi myös heidät ihmisinä.

Vierailija
5/129 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko jotain esimerkkejä antaa niin olisi helpompi keskustella kun jokainen olisi kartalla mistä tarkkaan ottaen kirjoitat.

Vierailija
6/129 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#miesvihanäkyväksi

Miten aloitus oli miesvihaa?

Vierailija
7/129 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Esim. jos mies on vaikka lyhyt, kalju, pienimunainen" Näkyykö jotenkin vaatteiden läpi, että mies on pienimunainen?

Ei pitäisi tietenkään trollia ruokkia.

Vierailija
8/129 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan miten ko. mies ongelmistaan. Ihmisiähän kaikki ollaan, joten monet voivat sympatiseerata jos asiallisesti kirjoittaa aiheesta.

Toisaalta tosiasia on, että miesten ongelmista on puhuttu ihmisten kesken ja julkisuudessa aina ja ikuisesti, naisten ongelmista ei lähes koskaan.

Jos joku rohkea nainen uskaltaa ottaa jonkun ongelman esiin, niin empatiaa tai ymmärrystä ei nainen keneltäkään mieheltä saa, vaan aihe teilataan heti sillään, tulee haukkumisia, nimittelyä sekä pahimmassa tapauksessa tappouhkauksia. Saattaa nousta suoraan miesten masinoima kansanliike torppaamaan koko keskustelu. Mediassa poliitikot ja julkkikset napsivat irtopisteistä kommentoimalla kitkerästi esiintullutta naista tai naisia, niin kuin asia koskisi vain heitä.

Otan esimerkkejä vain parista ym. kaltaisesta tilanteesta:

#MeToo. Täysi p-myrsky naisia kohtaan, syyllistettiin naisia siitä että kertoivat totuuden ja säälittiin huonosti käyttäytyneitä miehiä. Ketään ei kiinnostanut keskustella siitä mitä naiset ovat kokeneet, miten asia pitäisi hoitaa tulevaisuudessa yms. vaan taas keskityttiin vaan säälimään miehiä.

Parisuhteen löytämisen vaikeus. On julkkiksia, Väestöliittoa ja poliitikkoja myöten siunailtu kuinka vaikeaa miesparkojen elämä on kun ei ole naista. On syyllistetty naisia "nirsoudesta" ja "vaativuudesta". Kukaan ei ole nostanut esiin faktaa, että aika moni nainenkin on ilman parisuhdetta tahtomattaan. Naisten tilanne ei kiinnosta ketään.

Vierailija
9/129 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut naisten suusta ettei misandriaa ole olemassakaan. Asia selvä, en minäkään sitten anna empatiaa jos naisilla on jotain ongelmia.

Vierailija
10/129 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän te aloitatte sillä naisvihallanne ja katkeruudellanne. Kuvitteleeko joku, että siitä syntyy rakentavaa keskustelua?

Vierailija
11/129 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä on kolmisen vuotta yrittänyt tukea palstalla käyvää kilttiä. Jossain vaiheessa mullakin tulee raja vastaan. Ei kelpaa vinkit oppilaitoksista, urapoluista, itsensä nostamisesta. Jonkun tulisi tulla ensin hänen elämään tekemään nämä kaikki mielellään maksutta.

Vierailija
12/129 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Esim. jos mies on vaikka lyhyt, kalju, pienimunainen" Näkyykö jotenkin vaatteiden läpi, että mies on pienimunainen?

Ei pitäisi tietenkään trollia ruokkia.

Niin, mitä tähän pitäisi vastata, ja onko sillä vastauksella mitään merkitystä.

Vierailija
13/129 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveyspalveluissakin kysytään asiakkaalta: mitä olet itse valmis tekemään omien asioidesi edistämiseksi?

Vierailija
14/129 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut naisten suusta ettei misandriaa ole olemassakaan. Asia selvä, en minäkään sitten anna empatiaa jos naisilla on jotain ongelmia.

Nainen on luonnostaan hyvin itsekriittinen.

Vierailija
15/129 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän miehissä ja naisissa ole yhtä paljon niitä yksilöitä, jotka kuvittelevat parisuhteen ratkaisevan kaikki siihenastiset ongelmat yhdellä kertaa. Jos ei ole aiemmin viitsinyt harrastaa liikuntaa tai muuten kehittää itseään, niin sitten kuvitellaan että se tietty nainen tai mies ihmeellisesti motivoisi tekemään kaikenlaista.

Vierailija
16/129 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän langan vastaukset (ja kaikki alapeukut) hassusti todistivat AP:n oikeaksi.

Miehiä saa vain vihata, ei rakastaa. Vai olenko väärässä? Näenkö langassa hitustakaan empatiaa? Naiset lähtevät aina liikkeelle siitä ajatuksesta että he ovat uhreja, silloinkin kun mies on uhri.. esim. miehen yksinäisyys ei olekkaan miehen ongelma, vaan naisen ongelma, koska "miks meidän pitäis korjata teidän ongelmat, älä sysää mulle sun ongelmia wäää olen taas uhri!"

Miten se miehen yksinäisyys on kollektiivisesti kaikkien naisten ongelma? Onko näin myös toisinpäin. Ikäväähän se yksinäisyys on, oli mies taikka nainen.

Vierailija
17/129 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ikinä nauraisi tai mitätöisi toisen ongelmia, ihan sukupuolesta tai mielipiteestäni ko. ongelmaan riippumatta. En juuri julmempaa keksisi.

Vierailija
18/129 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Ihmetyttää että jotkut haukkuvat kauheasti joitakin. Eivät kaikki varmaan trolleja ole jotka aloituksen tekevät, vaikka paljon on niitäkin.

Vierailija
19/129 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä ne hiukset on monille miehillekin tärkeää. En tiedä, miksi sellaista asiaa vähätellään.

Vierailija
20/129 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä ne hiukset on monille miehillekin tärkeää. En tiedä, miksi sellaista asiaa vähätellään.

Varmaan ne naiset haluavat vain lohduttaa miestä kertomalla, että miehen ulkonäössä tukka ei ole niin tärkeä. Vai halusiko mies kuulla kaljuuntumisestaan "näytät ihan hirveältä, mikset tee asialle mitään" -kommentteja?