Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää, kun mun villasukat reikiintyvät niin nopeasti

Vierailija
14.08.2022 |

Tämä on asia, joka syö hyvinvointiani. En oo pitkään aikaan jaksanut parsia sukkia, kohta loppuu ehjät. Onneksi äiti parsii joskus jonkin parin.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilusukat eli villapohjasukat vahvempia, pehmot unisukat sängyssä vain 🐑😊

Vierailija
42/45 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele terittämään villasukkasi.

Ei se poista ongelmaa. Osaan parsia ihan hyvin, mutta ei tule tehtyä. Eipä tulisi kudottua uusia teriäkään. Eikä se poistaisi ongelmaa, eli sitä, että sukkani reikiintyvät nopeasti.

Ap

Villasukkia neulotaan, ei kudota.

Sinulle sellainen tietoisku, että tämä riippuu murteesta. Yleiskielessä villasukat ja -paidat valmistetaan neulomalla, mutta osassa murteista kutomalla. Ja toisaalta mikäpä onkaan se keskentekoinen neuletyö puikkoineen yleiskielessäkin – sehän on kudin.

Olin väärässä. Kiitos!

Onko sulla saunassa vihta tai vasta? Onko nyt kesä vai suvi? Kudotko sukkia vai neulotko niitä? Ompeletko napin vai neulotko sen kiinni? 😂

Suomessa elää vielä kaksi kulttuuria itäinen ja läntinen. Sitä myöten on usein (vähintään) kaksi sanaa samalle asialle. Siksi toiset neuloo sukkia, toiset kutoo, vaikka samaa asiaa toimittavat.

Vasta, kesä, neulon sukat ja ompelen napin.

Minua myös ärsyttää, kun villasukkien kantapäät kuluu niin nopeasti puhki. Mitään muita sukkia en osaa kotona enää käyttää. Joko villasukat tai avojaloin lämpötilasta riippuen.

Vasta, kesä, neuloa ja ommella, nämä ovat selvästi itäistä sanastoa 😊

Itse sanon vasta, kesä, ja ommella, mutta ihme kyllä puhun sukkien kutomisesta ja tunnistan sanan neuloa merkityksessä ommella. Mummiltani olen nuo käsitysanat oppinut, mutta hän ei tietääkseni ollut kotoisin länsimurteiden alueelta, kumma kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

36

Saako noita jostain nettikaupasta vai pitääkö mennä kihnuun?

Vierailija
44/45 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettele terittämään villasukkasi.

Ei se poista ongelmaa. Osaan parsia ihan hyvin, mutta ei tule tehtyä. Eipä tulisi kudottua uusia teriäkään. Eikä se poistaisi ongelmaa, eli sitä, että sukkani reikiintyvät nopeasti.

Ap

Villasukkia neulotaan, ei kudota.

Sinulle sellainen tietoisku, että tämä riippuu murteesta. Yleiskielessä villasukat ja -paidat valmistetaan neulomalla, mutta osassa murteista kutomalla. Ja toisaalta mikäpä onkaan se keskentekoinen neuletyö puikkoineen yleiskielessäkin – sehän on kudin.

Olin väärässä. Kiitos!

Onko sulla saunassa vihta tai vasta? Onko nyt kesä vai suvi? Kudotko sukkia vai neulotko niitä? Ompeletko napin vai neulotko sen kiinni? 😂

Suomessa elää vielä kaksi kulttuuria itäinen ja läntinen. Sitä myöten on usein (vähintään) kaksi sanaa samalle asialle. Siksi toiset neuloo sukkia, toiset kutoo, vaikka samaa asiaa toimittavat.

Vasta, kesä, neulon sukat ja ompelen napin.

Minua myös ärsyttää, kun villasukkien kantapäät kuluu niin nopeasti puhki. Mitään muita sukkia en osaa kotona enää käyttää. Joko villasukat tai avojaloin lämpötilasta riippuen.

Vasta, kesä, neuloa ja ommella, nämä ovat selvästi itäistä sanastoa 😊

Itse sanon vasta, kesä, ja ommella, mutta ihme kyllä puhun sukkien kutomisesta ja tunnistan sanan neuloa merkityksessä ommella. Mummiltani olen nuo käsitysanat oppinut, mutta hän ei tietääkseni ollut kotoisin länsimurteiden alueelta, kumma kyllä.

Äh, siis käsityösanat, tietysti.

Vierailija
45/45 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urheilusukat eli villapohjasukat vahvempia, pehmot unisukat sängyssä vain 🐑😊

Ne ei vaan ole yhtä mukavat kotikäytössä