Ärsyttää, kun mun villasukat reikiintyvät niin nopeasti
Tämä on asia, joka syö hyvinvointiani. En oo pitkään aikaan jaksanut parsia sukkia, kohta loppuu ehjät. Onneksi äiti parsii joskus jonkin parin.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Opettele terittämään villasukkasi.
HÄH?
Sulla on laminaattilattia vai? Käytä tohveleita. Laminaatti syö villasukkia.
Vierailija kirjoitti:
Ei se poista ongelmaa. Osaan parsia ihan hyvin, mutta ei tule tehtyä. Eipä tulisi kudottua uusia teriäkään. Eikä se poistaisi ongelmaa, eli sitä, että sukkani reikiintyvät nopeasti.
Ap
Ymmärrän. Sitä en ymmärrä, miten hemmetissä villalankojenkin laatu on laskenut ihan surkeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on laminaattilattia vai? Käytä tohveleita. Laminaatti syö villasukkia.
Ei ole, lankkulattia. En tykkää tohveleista, jos käyttäisin niitä, en tarvitsisi niitä villasukkia.
ap
Vierailija kirjoitti:
Villasukatko nyt kun on helle ?
Ei täällä sisällä ole helle.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän. Sitä en ymmärrä, miten hemmetissä villalankojenkin laatu on laskenut ihan surkeeksi.
Lankojen laatu varmaan entinen, nykyiset laminaattilattiat syövät sukan kantapäät alta aikayksikön.
Kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lankojen laatu varmaan entinen, nykyiset laminaattilattiat syövät sukan kantapäät alta aikayksikön.
Kokemusta on.
Mä oon asunut laminaattilattiaisessa asunnossa viimeksi vuonna 2008. Sukat kuitenkin menevät puhki.
ap
Jatkanko vielä laminaattilattiasta jankutusta?
Vierailija kirjoitti:
Jatkanko vielä laminaattilattiasta jankutusta?
Eiköhän tuo jo riitä.
ap
Meillä töissä käytän villasukkia, toimistohommissa ollaan. Siellä remontoitiin ja lattiaan laitettiin muovimatto, joka on todella karkeaa kuin kudottu kangas. Sukat kesti muutaman kk! Nyt kokeilin kutoa päkiään samaa vahvistettua neulosta kuin kantapäähän, kattotaan auttaako
Vierailija kirjoitti:
Meillä töissä käytän villasukkia, toimistohommissa ollaan. Siellä remontoitiin ja lattiaan laitettiin muovimatto, joka on todella karkeaa kuin kudottu kangas. Sukat kesti muutaman kk! Nyt kokeilin kutoa päkiään samaa vahvistettua neulosta kuin kantapäähän, kattotaan auttaako
Olis kyllä kätevää, jos koko pohja olisi kaksinkertaista neulosta!
ap
Neulo sukan terän alapuolisen osan suuruisia kaistaleita ja ompele kaisteleet sukkiisi kiinni.
Kannattaa kokeilla sukkia, jotka on kudottu sellaisesta villalangasta, jossa on keinoainetta osa. Villaa 70- 75%, polyamidia tms. 25-30% on hyvä yhdistelmä.
Itsellä on sellaista kudottut sukat, joita pidän päivittäin, usein kesälläkin ellei ole ihan hirveä helle. Kesti mulla 1,6 vuotta ennen kuin aloin saada hieman reikää kantapäähän. Näiden sukkien lankamerkkiä en tiedä.
Muistelen kuitenkin että joku tuttu sanoi käyttävänsä 7 veljestä lankaa sukkiin.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kokeilla sukkia, jotka on kudottu sellaisesta villalangasta, jossa on keinoainetta osa. Villaa 70- 75%, polyamidia tms. 25-30% on hyvä yhdistelmä.
Itsellä on sellaista kudottut sukat, joita pidän päivittäin, usein kesälläkin ellei ole ihan hirveä helle. Kesti mulla 1,6 vuotta ennen kuin aloin saada hieman reikää kantapäähän. Näiden sukkien lankamerkkiä en tiedä.
Muistelen kuitenkin että joku tuttu sanoi käyttävänsä 7 veljestä lankaa sukkiin.
7 veljeästä on just kuvaamasi kaltaista, ja mun useimmat sukat on siitä kudottu.
ap
Ompele ulkopuolelle pohjallinen esim. paksusta kankaasta. Langat ei kulu niin nopeasti.
Ompele sukkiin nahkapohjat tai ruiskuta lateksia pohjiin, myydään kätevässä pikkupullossa, samaa ainetta, jolla voi tehdä lapselle jarrusukat.
Kyllä se laminaatti vaan kuluttaa... 🤭🤭🤭🤭🤭😄😄