Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kanadanpiisku. Miten päästä eroon?

Vierailija
14.08.2022 |

Jostain se on päässyt meidän kukkapenkkiin. Viime vuonna loppukesästä revin ylös kaikki. Nyt niitä on taas tuolla kukkapenkissä.
En tiedä mistä ovat tulleet. Naapurilla kylläkin sen näköisiä kukkia yhdessä ruukussa pihallaan. Lähistöllä luonnossa tuota ei ole.
Miten pääsen tuosta rehusta eroon?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivamalla juurineen maasta.  Ja usein ja huolella.

Vierailija
2/6 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta kuin kaivaa pois juurineen niin pitkään, kuin niitä ilmenee. Kanadanpiisku siementää tehokkaasti ja voi levitä oikeaksi vitsaukseksi. Sinänsä harmi, koska kasvi on kukkiessaan kaunis ja hyönteisten suosiossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli taas lapion varteen tartuttava. Hankala kun meinaa lähteä istutetut kasvitkin mukana, ja lähteekin.

Itse en tykkää yhtään siitä. Näyttääkin rikkaruoholta mielestäni.

Ap

Vierailija
4/6 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin että viikatteella pari kertaa vuodessa lyödä alas ja HUOLELLISESTI laittaa kukat ym suljettuihin säkkeihin. Vaihtoehtona on myös kaivaa juurineen,mikä on raskasta koska juuret ovat kovat . Jos ei heitetä suljetuissa säkeissä vaan heitetään luontoon, leviävät kulovalkean tavoin ja ottavat paikkaa kotimaiselta flooralta. Itse asiassa vaarallinen kasvi. 

Vierailija
5/6 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli taas lapion varteen tartuttava. Hankala kun meinaa lähteä istutetut kasvitkin mukana, ja lähteekin.

Itse en tykkää yhtään siitä. Näyttääkin rikkaruoholta mielestäni.

Ap

Juuri näin.Se haluaa vallata paikan muiden kukkien sijaan. 

Vierailija
6/6 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevaalla kun versot akavat nousta pitaa suihkuttaa ne etikalla. Se on kuin kasvimyrkky mutta ei myrkyllinen, tappaa kylla muutkin kukat jos niitten paalle roiskuu. Kun aina tappaa uudet versot juuret eivat saa ravintoa ja vahitellen kuolevat pois. Ei tarvita lapiota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan