Kaltoin kohtelua kokeneet hankkivat muita useammin tatuoinnin
Elämmänkoulu näkyy.
"Mitä enemmän oli huonoja lapsuuden kokemuksia, sitä enemmän vastaajalla oli kehossaan tatuointeja ja lävistyksiä"
Tatuoinnit ja lävistykset ovat aina merkinneet kantajalleen jotain henkilökohtaista. Halukkuus tatuointiin on yhdistetty siihen, että kantajalla olisi heikko itsetunto. Hänellä voi olla myös muita suurempi halu erottautua.
Traumoista selvinneet ehkä kokevat, että kehon muokkaus on yksi keino unohtaa menneitä kokemuksia. Kehon muokkauksen yhteyttä henkilön kokemuksiin ei ole kuitenkaan juuri tutkittu.
Kommentit (35)
Olen nähnyt myös tutkimuksen jonka mukaan tatuoiduilla on heikompi koulutus ja selvästi alempi tulotaso.
"w t-leima" ei ole tuulesta temmattu.
Vierailija kirjoitti:
Eli suurin osa suomalaisista on joutunut kaltoinkohdelluksi?
Suurimmalla osalla Ei ole tatuointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitän että alle viisikymppisistä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko käyty "iholla" kurkkimassa?? Vai oletko keksinyt vaatteiden läpivalaisevat lasit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole 😃
Missä porukoissa sä oikein liikut?
Mun tuttavapiirissä ei ole kellään. Ollaan akateemisesti koulutettuja.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko käyty "iholla" kurkkimassa?? Vai oletko keksinyt vaatteiden läpivalaisevat lasit?
Näistä on ihan tilastojakin.
Eli tatuoinnit on virallisesti w t!
Pitää varmaan paikkaansa, toki tässäkin pitää muistaa "hankkivat muita useammin" muotoilu eli kaikki tatuoidut eivät ole näitä kaltoinkohdeltuja elämänkoululaisia. Ihmisillä on monenlaisia motiiveja hankkia tatuointeja ja joillain siinä on varmasti takana tutkimustulosten kaltaisia juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole 😃
Mun tuttavapiirissä ei ole kellään. Ollaan akateemisesti koulutettuja.
Todennäköisesti on, eivät ole vain esitelleet niitä sinulle. Monella on huomaamattomia tatuointeja. Tosi kiva muuten että liikut akateemisissa piireissä. Kannattaa tosiaan tuoda se aina esiin. Se luo ikään kuin sellaista hienoista glooriaa yllesi. Onnittelut! Itse liikun aika monenlaisissa piireissä.
Tatuointeja on nykyään kuninkaallisillakin.
Vierailija kirjoitti:
Tatuointeja on nykyään kuninkaallisillakin.
Kuninkaallisetkin voivat olla traumatisoituja ja kaltoinkohdeltuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole 😃
Mun tuttavapiirissä ei ole kellään. Ollaan akateemisesti koulutettuja.Todennäköisesti on, eivät ole vain esitelleet niitä sinulle. Monella on huomaamattomia tatuointeja. Tosi kiva muuten että liikut akateemisissa piireissä. Kannattaa tosiaan tuoda se aina esiin. Se luo ikään kuin sellaista hienoista glooriaa yllesi. Onnittelut! Itse liikun aika monenlaisissa piireissä.
Koulutus on olennainen seikka tässä kontekstissa. Yliopistokoulutetuilla on selvästi harvemmin tatuointeja vs. ammattikoulun käyneillä
Olen lastensuojelutaustainen, ei taruointeja. Mieheni tulee normaalista perheestä, turvallinen hyvä lapsuus. Hänellä ja hänen veljellään on useita tatuointeja. Myöskään kaltoinkohdelluilla sisaruksillani ei kellään ole tatuointeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole 😃
Mun tuttavapiirissä ei ole kellään. Ollaan akateemisesti koulutettuja.Todennäköisesti on, eivät ole vain esitelleet niitä sinulle. Monella on huomaamattomia tatuointeja. Tosi kiva muuten että liikut akateemisissa piireissä. Kannattaa tosiaan tuoda se aina esiin. Se luo ikään kuin sellaista hienoista glooriaa yllesi. Onnittelut! Itse liikun aika monenlaisissa piireissä.
Koulutus on olennainen seikka tässä kontekstissa. Yliopistokoulutetuilla on selvästi harvemmin tatuointeja vs. ammattikoulun käyneillä
Laitatko sen tilaston.
tattooing remains more common among those of low socioeconomic and educational statuses [2,12,15,23,43,44,45,46]. The highest levels of education are associated with a diminished likelihood of being tattooed,
Vierailija kirjoitti:
tattooing remains more common among those of low socioeconomic and educational statuses [2,12,15,23,43,44,45,46]. The highest levels of education are associated with a diminished likelihood of being tattooed,
Joku jenkkitutkimus ei ole suoraan siirrettävissä Suomeen. USA on vanhoillinen ja uskonnollinen maa, jossa tatuointeihin liittyy suurempi stigma kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku jenkkitutkimus ei ole suoraan siirrettävissä Suomeen. USA on vanhoillinen ja uskonnollinen maa, jossa tatuointeihin liittyy suurempi stigma kuin Suomessa.
Ei ole jenkkitutkimus,
Editor(s): Serup, J. (Copenhagen)
Kluger, N. (Helsinki)
Bäumler, W. (Regensburg)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole 😃
Ootko wt??
Sano Janille että maksaa velat!!!