Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan miettinyt kuka sun arkaluonteisia asioita käsittelee?

Vierailija
14.08.2022 |

Esim. terveystietoja, pankkitietoja, lapsiin liittyviä juttuja. Tiedän kokemuksesta työssä.olevia persoonnallisuushäiriöisiä ja suorastaan mielenterveyspotilaita, joiden kuuluisi olla hoidossa eikä töissä vastuullisissa ammateissa. Mietin usein, jos noilla flippaa kunnolla ja menevät lopullisesti sekaisin ja ties minne kaikki arkaluontoiset tiedot päätyvät...

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No enpä ole. En äkkiseltään keksi, mikä olisi niin pelottavan arkaluonteista. Ei mun tili- tai terveystiedoissa ole mitään salaista. En siis tokikaan halua niiden olevan julkisia, mutta ei suuremmin ahdista myöskään se, että joku ne näkisi.

Jos ei sulla ole, niin monella on.

Kerro yksikin asia mikä olis niin arkaluontoinen että sun maailma kaatuu jos muut saa tietää.

En nyt tiedä kaatuisiko maailma, mutta en esim. haluaisi läheisteni saavan tietää että mulla on c-hepatiitti. T. eri

Mikä siinä olisi niin hirveää?

Se että samalla paljastuisi että olen käyttänyt iv-huumeita.

Vierailija
22/32 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No enpä ole. En äkkiseltään keksi, mikä olisi niin pelottavan arkaluonteista. Ei mun tili- tai terveystiedoissa ole mitään salaista. En siis tokikaan halua niiden olevan julkisia, mutta ei suuremmin ahdista myöskään se, että joku ne näkisi.

Identiteettivarkauden riski.

Alkaa tulla laskuja sulle asioista, joita et ole tilannut, mutta joku on.

Se joku myös saa sen tilatun tavaran ja sinä maksat.

Siinä vaiheessa ehkä alkaa ahdistaa, koska ammattirikollinen saattaa viedä homman pitkälle ennen kuin tekijä saadaan selville, mikäli saadaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä kun työntekijät ovat aiheuttaneet vakavaa mainehaittaa yritykselle ja ylin johto vain viheltelee ja katsoo taivaalle, että ei tässä mitään...

Ehkä iso johto pelkää noita työntekijöitä? Mieluummin mainehaitta.

Vierailija
24/32 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää tämä rehellisten reinojen puhdashenkinen usko siihen, että paha maailma poikkeuksellisesti olisikin juuri heille hyvä siksi, ettei heillä ole mitään salattavaa.

Vierailija
25/32 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole miettinyt, enkä välitä.

Olen täydellisen tavis, niin kuin 99,99 prosenttia muistakin ihmisistä. Ketä kiinnostaisi mun tai jonkun muun taviksen asiat?

Ja mikä on "arkaluontoista"? Itselläni ei oikein mikään. No, olen sairastanut kohtusyövän. En ole siitä huudellut, mutta ei mun maailmani järkkyisi, vaikka joku jostain syystä tekisi siitä etusivun uutisen. So what?

Vierailija
26/32 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole miettinyt, enkä välitä.

Olen täydellisen tavis, niin kuin 99,99 prosenttia muistakin ihmisistä. Ketä kiinnostaisi mun tai jonkun muun taviksen asiat?

Ja mikä on "arkaluontoista"? Itselläni ei oikein mikään. No, olen sairastanut kohtusyövän. En ole siitä huudellut, mutta ei mun maailmani järkkyisi, vaikka joku jostain syystä tekisi siitä etusivun uutisen. So what?

Pumpulissa on hyvä elää.

Vierailija
27/32 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Identiteettivarkauden riski.

Alkaa tulla laskuja sulle asioista, joita et ole tilannut, mutta joku on.

Se joku myös saa sen tilatun tavaran ja sinä maksat.

Siinä vaiheessa ehkä alkaa ahdistaa, koska ammattirikollinen saattaa viedä homman pitkälle ennen kuin tekijä saadaan selville, mikäli saadaan.

Aika marginaalinen mahdollisuus kuitenkin. Minulla kuitenkin kuuluu kotivakuutukseen turva myös identiteettivarkauden varalta.

Vierailija
28/32 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen miettinyt.

Pienessä kunnassa esim. terveystietoihin pääsee käsiksi vaikka eksän nyxä täi nyxän ex. Jos ei välit ja kirjaajan pääkoppa ole kunnossa, niin kaikenlaista ikävää kiusaa voi aiheutua. Toki siitä seuraa rangaistus väärinkäytöstä ja salassapidon rikkomisesta, mutta onhan noita säännöllisesti uutisotsikoissa.

Toinen ääripää on sitten vaikka tämäkin päivän hesarin juttu siitä, miten Amazon hallitsee robottipölynimureita ja saa niiden kautta tiedon siitä, mitä ihmisten kodeissa tapahtuu.

Asioin silti normaalisti palveluissa ja käytän myös uusinta teknologiaa helpottamaan arkea.

Vierailija
29/32 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne aivan kaikkia käsittelijöitä nimeltä. Laulan nimittäin kaikki omat, sisarusteni, muiden sukulaisteni, tuttujen, puolituttujen, ventovieraiden, olemattomien ystävien ja lukuisten vihamiesten asiat faceen, instaan, tiktokkiin ja vauva.fi:lle.

Vierailija
30/32 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää tämä rehellisten reinojen puhdashenkinen usko siihen, että paha maailma poikkeuksellisesti olisikin juuri heille hyvä siksi, ettei heillä ole mitään salattavaa.

No ei ainakaan omalla kohdallani ole kysymys siitä, että olisin niin naiivi, että puhdashenkisesti uskoisin maailman olevan hyvä minulle. En mieti, koska siitä ei ole mitään hyötyä. Jos meinaan elää nyky-yhteiskunnassa normaalia elämää, on minun käytettävä terveydenhuollon palveluita, pankkeja ja internettiä. En näe mitään syytä pohtia ja ahdistua aiheesta, jolle en voi mitään. Ihan yhtä lailla on mahdollista, että Suomeen tulee sota, asuntolainani korot nousee taivaisiin, sairastun syöpään ja jään työttömäksi. En minä noitakaan mieti, koska en voi millekään em. asioista mitään, jos joku noista tapahtuu. 

Ei ole naiivia olla miettimättä asioita, joihin ei voi itse vaikuttaa, se on oman mielenrauhansa suojelemista.

Vierailija
31/32 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän se pelko ja paniikki virkarikokseen tms. ole ikävämpi juttu.

Vierailija
32/32 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eiköhän se pelko ja paniikki virkarikokseen tms. ole ikävämpi juttu.

Jos ihminen sekoaa, luuletko että noin maalliset asiat enää on mielessä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi