Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ystävyyden jatkamisessa mitään järkeä, kun ystävä ei ole kiinnostunut elämästäni ja asioistani yhtään?

Vierailija
14.08.2022 |

Juttelemme hänen elämästään ja asioistaan ja hänen valitsemistaan aiheista. Jos hän kertoo jotain muista tutuistaan, se on yleensä todella myötätuntoiseen tai jopa ylistävään tyyliin. Kun viestissä kerron jonkun kivan asian joka mulle tapahtui, reaktio on satavarmasti mykistyminen, jopa viikoiksi. Sen jälkeen hän aloittaa taas omista asioistaan puhumisen.
Voiko olla, ettei hän edes pidä minusta? On jopa helpottunut, jos vetäydyn?
Lopettaisitko vastaamisen tällaiselle ihmiselle?
Emme tapaa kovin usein, kun nykyään on välimatkaa melkoisesti.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä tuossa ole järkeä olla kovinkaan paljoa yhteyksissä jos välimatkaakin on. Niin mitä ihmettä tekisit hänen tuttaviensa tekemisten luettelullakaan?

Vierailija
2/22 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkeä. Jättäisin vastaamatta, niinhän hänkin tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole järkeä. Mullakin tuollainen ystävä, ja katsoin parhaaksi tehdä kuten hänkin tekee. Nyt ei olla enää oikeastaan tekemisissä. Hänen pihaansa piti aina kierrellä ja hän selitti mitä kaikkia sinne oli laittanut kasvamaan. Meillä jos minä yritin samaa niin vaihtoi puheenaihetta eikä lähtenyt mukaan samanlaiselle kierrokselle. 

Vierailija
4/22 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään järkeä. Mulla samanlainen ystävä, joka tosin ei hiljene vaan laittaa hymiön vastaukseksi, jos kerron jotain omaa. Tosielämässä alkaa selailla puhelintaan, kun kerron kuulumisiani. Alkaakin olla entinen ystävä, eli moikkaan jos tulee kadulla vastaan ja avaan viestit kun jaksan jos jaksan, harvoin vastaan. Ystävyyden pitäisi olla molemminpuolista tai siinä ei ole mitään järkeä.

Vierailija
5/22 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo muista kertominen ylistävään sävyyn sanoo sen, että pitää heistä, muttei sinusta. Olette ajautuneet yhteen, mutta ei kiintymyksen vuoksi. On aika lopettaa molemminpuolinen piina.

Vierailija
6/22 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida todellakaan olla mitään järkeä. Harmi, ettei tästä syntynyt ystävyyttä, mutta eihän tätä väkisinkään voi saada aikaiseksi. Oma loukkaantumiseni paisuu paisumistaan, kun hän ei kommentoi asioitani ja siksi omat kommenttini hänen asioihinsa ovat alkaneet tuntua valheilta. Ei, tässä ei ole mitään järkeä tosiaankaan.

Ap

Vierailija
7/22 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo muista kertominen ylistävään sävyyn sanoo sen, että pitää heistä, muttei sinusta. Olette ajautuneet yhteen, mutta ei kiintymyksen vuoksi. On aika lopettaa molemminpuolinen piina.

Tuo on minustakin selvä merkki, että ne muut ovat tärkeitä ja tämä kaveri on vain ajanvietettä silloin, kun ei ole näiden muiden kanssa. Muistan elävästi, kun koetin alkaa kertoa jotakin omaani, ja kaveri jyräsi päälle selittäen, miten toinen minulle ihan tuntematon kaverinsa oli kertonut lokin paskoneen päälleen.

Vierailija
8/22 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei kannata. Jostain syystä jotkut ihmiset pitävät yhteyttä ihmisiin, joista eivät edes pidä. Sitten nähdään, ja osoitetaan kaikin keinoin että ei kiinnosta. Elämä on lyhyt, ja parempi olla vaikka yksin kuin nyrpeässä seurassa.

Vierailija
9/22 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei kannata. Jostain syystä jotkut ihmiset pitävät yhteyttä ihmisiin, joista eivät edes pidä. Sitten nähdään, ja osoitetaan kaikin keinoin että ei kiinnosta. Elämä on lyhyt, ja parempi olla vaikka yksin kuin nyrpeässä seurassa.

Ehkä noin tekevät saa siitä itselleen jotenkin voimakkaan olon, kun pääsee lyttäämään tolleen muita. Eli osoittamaan jollekin että hei, sä olet vähän huonompi kaveri mulle kun nää mun paremmat kaverit. Siksi näkevät väkisin. En keksi muuta syytä. Eikä tuo välttämättä tietoista ole. Ehkä tekevät tiedostamattaan tuota, eivät ole pysähtyneet miettimään syvällisemmin arvojaan tms, että miten kohdella muita.

Vierailija
10/22 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa inhottavalta ja omahyväiseltä ihmiseltä, on se kumma että tämmöisiäkin on.

Mutta älä vaan syytä itseäsi.

Mullakin oli yksi tämmöinen kaveri ( ei ystävä), joka puhui myös melkoisen paljon omista asioistaan ja "keskustelulähinnä sitä, että itse kuuntelin kun hän selosti tekemisiään yms.

Väliin yritin jotain sanoa, mutta usein oli tunne että mahtaako toinen edes kuunnella.

En tiedä, mutta joskus tällaisista ihmisistä tulee mieleen että ovatko peräti jotenkin tyhmiä tai ainakin sosiaalisesti kömpelöitä?

Itsessänikin on se puoli, että toisinaan jos innostun saatan höpöttää liikaa.

Olen kuitenkin siinä mielessä erilainen, että huomaan tämän ja pyydän anteeksi.

Ja osaan myös kuunnella ja kysellä toisenkin kuulumisia yms.

Nämä edellä mainitut eivät juurikaan.

Vierailija
11/22 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin kaveri mursi ranteensa, sinänsä tosi ikävä juttu toki ja sitä seurasi kaverini monet voivottelevat kertomukset tämän ranteensa murtaneen kaverin elämän vaikeuksista sen murtuneen ranteen kanssa ja kuinka kurjaa ja kamalaa se olikaan ja voi itku sentään ym. Pari vuotta myöhemmin kas kummaa, kun sattuikin, minultakin murtui ranne. Sain häneltä kommentin "no näitä sattuu, tsemppiä". Tajusin kyllä, millainen "ystävä" hänelle olin. No, en ole enää.

Vierailija
12/22 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös samanlainen "ystävä". Otan aina osaa hänen huoliinsa, ym. asioihin, mutta, kun puhun omista asioistani, häntä ei voisi vähempää kiinnostaa.

Vierailija
13/22 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tilanne jossa olen itse se joka puhuu enemmän omista asioistaan, ideoista, projekteista, ilmiöistä... Kaveri itse ei oikein tee mitään elämällään vaan sitten hän esittelee jo kolmannen kerran sen saman villapaidan minkä teki miehelleen vuosi sitten. Ja kertoo ne samat jutut mitä kertoi edelliselläkin kerralla. Muistelee vanhoja. Puhuu muista ihmisistä.

En jaksa oikein kuunnella. Yritän kysellä ja johdattaa keskustelua uusiin aiheisiin, mutta hän ei usein ole kuullut tai tiedä asioista enkä jaksa selittää ihan kaikkea. Olen tullut siihen tulokseen ettei tämä oikein toimi.

Vierailija
14/22 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole järkeä. Mullakin tuollainen ystävä, ja katsoin parhaaksi tehdä kuten hänkin tekee. Nyt ei olla enää oikeastaan tekemisissä. Hänen pihaansa piti aina kierrellä ja hän selitti mitä kaikkia sinne oli laittanut kasvamaan. Meillä jos minä yritin samaa niin vaihtoi puheenaihetta eikä lähtenyt mukaan samanlaiselle kierrokselle. 

Mä en olis lähtenyt teidän kummankaan kanssa jollekin pihakierrokselle. 😄

Vierailija
15/22 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tuntuvat odottavan, että heidän joka pikkuasiansa ovat kovin kiinnostavia. Miettikää rehellisesti, oletteko te oikeesti edes kovin kiinnostavia ihmisiä.

Vierailija
16/22 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myöntää että kuulun itse ihmisiin joita ei kiinnosta liikaa muiden jutut.

Silti minulle avaudutaan usein turhankin yksityiskohtaisesti muiden asioista. Ei auta vaikka suoraan sanoo että ei kiinnosta.

Se että puhutaan omista jutuista on välillä työlästä kuunnella, mutta varsinkin jos puhutaan jostain henkilöstä jota en tunne ns. kummin kaiman serkku.

Jaksan tiettyyn pisteeseen asti, mutta se raja vaan tulee vastaan. Jostain syystä ihmiset silti tuntuvat viihtyvän kanssani. Ihmiset ovat outoja.

Vierailija
17/22 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä miten moni ei osaa yhtään lukea kiinnostaako hänen juttunsa puhekumppania. Tosi tylsiä aiheita ovat mm.arkipuuhat, lemmikit liian tarkasti kerrottuina ja juurikin ne toiselle tuntemattomien ihmisten asiat. Toki niistäkin voi kertoilla, mutta ei pitkänpitkänä yksinpuheluna.

Minulla on sukulaisnaisia joiden luo minun pitäisi matkustaa ihailevaksi yleisöksi heidän em. yksinpuheluilleen. Ihmettelevät kun en käy.

Jos tuntuu että ihmissuhteesta ei saa itse mitään eikä se enää kiinnostakaan, on aika siirtyä uuteen seuraan.

Vierailija
18/22 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kaveri joka ei itse ota yhteyttä, viimeksi noin 4 kk sitten minä soitin hänelle ja eipä ole sittemmin oltu yhteyksissä enkä aio enää päätäni tämän "ystävän" asioilla vaivata.

Vierailija
19/22 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastavuoroisuuden pitäisi kuulua ystävyyteen. Kaveruus on eri juttu. Minulla on eräs "ystävä", joka on niin kiinni omassa elämässään, ettei ole kiinnostunut asioistani. Ei kysele koskaan juuri mitään, ei kommentoi. Tunnen oloni hänen seurassaan näkymättömäksi. Lähes kaikki keskustelunaiheet sivuavat häntä. Omasta elämästään hän jaksaa paahtaa tuntikausia. Olen yrittänyt kertoa tästä, suuttuu vain minulle. Olen ottanut etäisyyttä. Selvästi hän ei arvosta minua.

Vierailija
20/22 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai hyväksyä, että kaikki eivät ole niin empaattisia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän