Tuntemattoman naisen kehuminen
Mulla on lähikaupassa kassana ja muissakin töissä nainen joka on TOSI pitkä, ja siis aivan hengästyttävän upea ilmestys. Olen itsekin liki 2 m, joten todella arvostan. Olisiko mautonta sanoa tästä hänelle? Ihan siis vaan hymyilisin ja sanoisin, että ootpa muuten upean pitkä nainen. Voisko tästäkin joku pahastua, ja miksi?
Kommentit (101)
En nyt ymmärrä miksi sinun pitäisi olla noin karkea ja suora siitä naisen pituudesta. Voit yhtä hyvin olla vain ystävällinen, hymyillä ja toivottaa mukavaa päivää naiselle. Kyllä siitäkin selviää, että olet kiinnittänyt huomiota häneen positiivisessa mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kehuisit naista ominaisuudesta, jota hän ei ole itse voinut valita? Menee monilla samaan tökeröiden kehujen kategoriaan kuin "upeat isot tissit/ oot upeen lyhyt". Niinku kiitos, mutta en voi pituudelle tai kuppikoolle mitään.
Mitä ominaisuuksia ihminen voi itse valita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi sun pitäisi sanoa siitä asiasta yhtään mitään sille?
Koska
1) ilahduin hänen ulkomuodostaan
2) halusin hänenkin ilahtuvan siitä, että hänestä on tehty joku positiivinen huomio.Mikä tässä on niin vaikeaa?
Sanoit, että ilahtuisit, jos joku nainen sanoisi ihanan kommentin ulkonäöstäsi. Muutama huomio
1) On ihan normaalia ajatella, että kun minä ilahdun asiasta X, toinenkin ilahtuu varmasti samasta asiasta. Koska kyseessä on tuntematon henkilö emme pysty sanomaan, että hän ilahtuisi kommentistasi. Harvemmin asiakaspalvelutyössä ja ylipäätään töissä olevat naiset ilahtuvat ulkonäön kommentoinnista miesten taholta. Miksi? Koska...
2)... ikinä ei tiedä, mikä mies on miehiään. Onko tässä tosiaan vain välitön ohiheittokehu, vai saako tuosta stalkkerin peräänsä. Miehen ei tarvitse murehtia siitä, että kehun antanut nainen jää kyttäämään nurkan taakse ja iskee kiinni, kun poistut työpaikalta ja tekee mahdollisesti fyysistä väkivaltaa. Jokainen nainen joutuu miettimään tämän asian jokaisen miehen kohdalla, koska emme ole telepaattisia kykyjä omaavia suurmestareita, jotka näkisivät ensisekunnilla millainen tyyppi tällä kertaa on kyseessä. Lyhyesti; jokainen mies on kohdattava potentiaalisena uhkana, jos mielii pysyä turvassa niiltä, jotka ovat aidosti uhkia.
3) Näyttävä nainen, joka poikkeaa massasta, on varmasti saanut kyllästymiseen asti huomiota ja kehuja koko elämänsä ajan. Sinä haluat näyttäytyä hänelle herrasmiehenä, joka huomioi kauniisti naista, mutta nainen kokee sinut vain yhtenä "toljottajana". Näyttävä ystäväni ei voi mennä viihteelle koskaan minnekään, koska aina siihen ilmaantuu oman elämänsä herrasmies kehumaan häntä ja vaatimaan sitä kautta huomiota ja aikaa (ja vaihtamaan ystäväni viihteestä nauttimisen siitä huolehtimiseen, että onko tämä mies harmiton vai vaarallinen).
4) Miehet yleisesti nauttivat ajatuksesta, että ympärillä pörrää naisia ihailemassa heitä. Ja mikä ettei, eihän naisista ole heille vaaraa. Naiset eivät yleisesti halua ympärilleen miehiä pörräämään, koska siinä on tuo kohta 2 aina läsnä. Ehkä 10 pörräävästä miehestä 9 on reiluja ja normaaleja, mutta se 1 onkin sitten stalkkeri-r4aiskaaja-mielenterveysongelmainen ymv.
Sinulla on aina varmasti puhtaat tarkoitusperät, mutta kysyit naisten mielipidettä ja me vastaamme oman näkökulmamme puolesta.
"Lyhyesti; jokainen mies on kohdattava potentiaalisena uhkana, jos mielii pysyä turvassa niiltä, jotka ovat aidosti uhkia."
Voi hyrrä, onpa vainoharhaista... onko tämä siis ihan yleinen ajattelutapa nykyään? tämä tuli suorastaan ihan shokkina minulle. Ehkä on vaan hyvä asia että olen aina ollut niin ujo etten tuntemattomille naisille uskalla edes baarissa jutella :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kehuisit naista ominaisuudesta, jota hän ei ole itse voinut valita? Menee monilla samaan tökeröiden kehujen kategoriaan kuin "upeat isot tissit/ oot upeen lyhyt". Niinku kiitos, mutta en voi pituudelle tai kuppikoolle mitään.
Ai että kehua saa vain asioista jotka ovat jollain tavalla itse tehtyjä tai muuten omaa "ansiota"? Mikäs järki tässä on olevinaan. Miksi sille pituudelle pitäisi "voida" mitään - varsinkaan, kun se on positiivisen huomion kirvoittajana? Sehän tarkoittaa vain, että minusta on juuri sillä hetkellä tosi mukavaa nähdä hänet.
No etkö voi vaan nauttia siitä näkemisen ilosta itseksesi, varsinkin kun on mahdollista, ettei sen kuuleminen myyjää ilahduta...
Mä olin töissä asiakaspalvelussa ja meillä oli ihan ohjeisiin kirjattu, keneen esimieheen olla yhteydessä, jos asiakas kommentoi ulkonäköä tavalla, jonka kokee ei-toivotuksi. Asiakkaan palvelemisesta olisi myös oikeus ollut kieltäytyä.
Jo on hulluksi teillä mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä täältä lupaa kyselet kun näköjään et usko muita kuitenkaan. Reippaasti sanot, että "älä häpeile pituuttasi, minua ilahduttaa nähdä miten pitkä olet." Varmasti ilahtuu.
Oletko tosissasi? Miksi ketään kiinnostaisi, millaisia tuntemuksia jossain työtilanteessa kohdatussa satunnaisessa henkilössä herää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ominaisuuksia ihminen voi itse valita?
Jos vain ulkonäöstä puhutaan niin esimerkiksi hiusten värissä ja pituudessa, ehostuksessa ja pukeutumisessa on pääsääntöisesti paljonkin valinnanvaraa.
n + 180 cm kirjoitti:
On kyllä sekaisin tän palstan ämmät. Tyyppi kysyy, että onko jotakin okei kehua, niin on kuulemma liian sopimatonta tai muuten vaan mautonta. Ilmeisesti siihen on sitten lupa vaan baarissa tai vasta sängyssä? :D
Sano vaan rohkeasti aloittaja tuo mitä haluat nii ei tarvitse katua asiaa. Yleensä ihmisistä näkee päälle päin kannattaako niille mitään sanoa ja pahastutaanko kehuista. Tänne vaan on pesiytynyt kaikki juoruilevat kotiäidit, joten ei täältä kannata neuvoja kysellä mihinkään. Tee silleen kun susta tuntuu hyvältä.
Tuskin vielä sängyssään uskaltaa, voi kumppani siinä helposti kuvitella että nyt on kehussa jotain taka-ajastusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä täältä lupaa kyselet kun näköjään et usko muita kuitenkaan. Reippaasti sanot, että "älä häpeile pituuttasi, minua ilahduttaa nähdä miten pitkä olet." Varmasti ilahtuu.
Oletko tosissasi? Miksi ketään kiinnostaisi, millaisia tuntemuksia jossain työtilanteessa kohdatussa satunnaisessa henkilössä herää?
Tämän kysymyksen voit esittää suoraan ap:lle.
En halua, että ulkonäköäni kommentoidaan millään tavalla. Vaatteita voi kommentoida jos on jotain positiivista sanottavaa niistä.
Vierailija kirjoitti:
En halua, että ulkonäköäni kommentoidaan millään tavalla. Vaatteita voi kommentoida jos on jotain positiivista sanottavaa niistä.
Mikä siinä ulkonäön kommentoinnissa on niin kamalaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että ketään ei kiinnosta jonkun tuntemattoman mielipiteet. Kaikilla on oikeus olla sen näköinen kuin on, ilman että joku random hörhö tulee kertomaan mielipiteitään. Ja se että 99% naisista ajattelee sinulla olevan taka-ajatuksia, ja heistä on häiritsevä ajatus että joku tuntematon haluaa päästä uittamaan vehjettään heissä. Tuliko selväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että ketään ei kiinnosta jonkun tuntemattoman mielipiteet. Kaikilla on oikeus olla sen näköinen kuin on, ilman että joku random hörhö tulee kertomaan mielipiteitään. Ja se että 99% naisista ajattelee sinulla olevan taka-ajatuksia, ja heistä on häiritsevä ajatus että joku tuntematon haluaa päästä uittamaan vehjettään heissä. Tuliko selväksi.
Minä olen itse nainen. Eikä kyllä tullut selväksi sillä itse en koe ulkonäköni kommentoitia negatiivisena asiana. Jos joku haluaa jonkun kommentin heittää niin mielelläni sen kuulen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen itse nainen. Eikä kyllä tullut selväksi sillä itse en koe ulkonäköni kommentoitia negatiivisena asiana. Jos joku haluaa jonkun kommentin heittää niin mielelläni sen kuulen.
Minkä ikäinen olet? Varmaan parikymppisenä olisit oikein mielelläsi kuullut, kuinka useita kymmeniä vuosia itseäsi vanhempi limainen setämies ihastelee ulkonäköäsi. Tai joku oman ikäinen epätoivoisen oloinen creeppari.
Noiltahan niitä kehuja lähinnä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Tällainen kommentti myös sisältää oletuksen siitä, että nainen mahdollisesti häpeilisi pituuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä olet sitten poikkeus. Älä kuitenkaan rohkaise ketään häiriköimään niitä jotka eivät kaipaa tuntemattomien mielipiteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällainen kommentti myös sisältää oletuksen siitä, että nainen mahdollisesti häpeilisi pituuttaan.
Sitähän tuo ap on sanonut. Että haluaa ilahduttaa kassahenkilö kehumalla pituutta, koska monet naiset häpeävät pituttaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tää ole jo tullut selväksi!
Et saa aloittaa missään etkä mitään keskustelua tuntemattoman naisen kanssa koska silloin olet joko sekopää, raiskaaja tai joku muu perverssi. Voit yrittää lähestyä naista tinderissä tai jossain muualla deittipalvelussa, mutta aloita se keskustelu ihan jollain muulla tavalla kuin tervehtimällä ja kysymällä kuulumisia, koska se paljastaa sinun olevan tylsä ja tavis.
Eli unohda koko juttuNäin taitaa olla juu. Tosin, luulenpa, että suurinta osaa täällä kirjoittavista ei olisi edes olemassa, mikäli olisi voimassa yleinen "kielto" olla sanomatta positiivista kommenttia tuntemattomalle... :D
Nille on oma aikansa ja paikkansa. Esim treffeillä ihan suotavaa jopa. 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että kehua saa vain asioista jotka ovat jollain tavalla itse tehtyjä tai muuten omaa "ansiota"? Mikäs järki tässä on olevinaan. Miksi sille pituudelle pitäisi "voida" mitään - varsinkaan, kun se on positiivisen huomion kirvoittajana? Sehän tarkoittaa vain, että minusta on juuri sillä hetkellä tosi mukavaa nähdä hänet.
No etkö voi vaan nauttia siitä näkemisen ilosta itseksesi, varsinkin kun on mahdollista, ettei sen kuuleminen myyjää ilahduta...
Mä olin töissä asiakaspalvelussa ja meillä oli ihan ohjeisiin kirjattu, keneen esimieheen olla yhteydessä, jos asiakas kommentoi ulkonäköä tavalla, jonka kokee ei-toivotuksi. Asiakkaan palvelemisesta olisi myös oikeus ollut kieltäytyä.
Jo on hulluksi teillä mennyt.
Ei minusta. Mä koin tuon hienoksi osoitukseksi siitä, että työnantajalle on tärkeää, että työntekijöillä on hyvä ja turvallinen työpaikka. Asiakaspalvelussahan koetaan kaikkea paskaa. Ja Huom! Jos saa huomiota, josta tykkää, niin eihän siitä tarvii ilmoittaa.
Vierailija kirjoitti:
En nyt ymmärrä miksi sinun pitäisi olla noin karkea ja suora siitä naisen pituudesta. Voit yhtä hyvin olla vain ystävällinen, hymyillä ja toivottaa mukavaa päivää naiselle. Kyllä siitäkin selviää, että olet kiinnittänyt huomiota häneen positiivisessa mielessä.
Sinäkin, niin kuin moni muukin tässä ketjussa, missaat pointin ihan täydellisesti.
Kuten jo sanoin, ystävällisyys, hymyily ja mukavan päivän toivotukset ovat ihan perusasioita. Ne teen joka tapauksessa, riippumatta siitä, minkä näköinen tai pituinen se (esim.) kaupan kassa on :D.
Varsinainen pointti on se, että minä haluaisin hänen tietävän - ja kertovan mahdollisesti muillekin pitkille naisille - ettei ole mitään syytä piilotella pituuttaan tai hävetä sitä. Että koska minä nautin siitä, niin muutkin voivat nauttia siitä, ja myös hän itse voi nauttia siitä.
Ystävät ja puoliso eivät ole tuntemattomia... -eri