Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei parisuhdeaikaa, mies menee lapsen kanssa samaan aikaan nukkumaan

Vierailija
13.08.2022 |

Lapsi nukkuu klo 22-08. Mies menee nukkumaan lapsen kanssa klo 22 ja herää kun lapsikin herää eli klo 8. Itse jään vielä pariksi tunniksi lapsen nukkumaanmenon jälkeen hereille. Näin on jatkunut lapsen syntymästä asti. Olenko kohtuuton, jos toivoisin miehen jäämään edes jonain iltana kanssani viettämään aikaa? Mielestäni tuohon jää kuitenkin ruhtinaallinen unimäärä.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kohtuuton. Parisuhdeaikaa voi järjestää muulloinkin kuin keskellä yötä. 

Tämä. Miksi lasta ei voi laittaa nukkumaan vaikka jo klo 21 niin jäisi edes tunti illasta aikaa itselle ilman, että miehen pitää väsyneenä valvoa vain sinun takiasi pidempään? Itse olen huonouninen ja herkkäuninenkin ja vihaan sitä, että pakotetaan valvomaan edes puoli tuntia pidempään kuin milloin olisi tarve mennä nukkumaan, koska se viivästys on kaikki pois omista unista. Hyvähän se miehen on olla, kun nukahtaa alle vartissa ja itse valvon tunnin väsyneenäkin ennen kuin saan rauhoituttua touhukkaan päivän jälkeen ja pystyy nukahtamaan.

Kun esikoinen oli vauva, kävin nukkumaan vauvan kanssa yhdessä siinä klo 21.30 tienoilla. Joskus jäin puoleksi tunniksi valveille, mutta ei siinä ehtinyt mitään tehdä niin oli se ja sama mennä nukkumaan, kun omaa aikaa sai päivällä vauvan nukkuessa. Myöhemmin kun päiväunet vähenivät ja lyhenivät, alettiin laittaa esikoinen nukkumaan aikaisemmin ja nyt kun esikoinen on vajaa 2v taapero ja on vielä 5kk vauva perheessä, niin molemmat lapset laitetaan yöunille siinä klo 20.00 - 20.30 välillä niin ehtii illasta tehdäkin jotain, koska päivällä ei yleensä ehdi. Harvoin nimittäin noita saa samaan aikaan päiväunille riittävän pitkäksi aikaa, koska taapero nukkuu vain yhdet päikyt ja vauva kolmet hyvin lyhyet - ja yleensä eri aikaan kuin isompi sisarus.

Sentään illasta on vakiintunut rytmi ollut siitä saakka, kun vauva oli 1kk, niin on sitä aikaa.

TL;DR: Lapsi nukkumaan tunnin tai puolitoista aikaisemmin, niin sinä saat sitä parisuhdeaikaa ja mies pääsee silti nukkumaan itselleen sopivaan aikaan. Win-win.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän