Mies halusi kantaa ostokset, koska se näyttää fiksummalta
Minä tosin maksoin ostokset omilla rahoillani, äijä taisi vaan kompensoida tilannetta oman edun ja "maineen" takia?
Kommentit (28)
Tottakai mies vahvempana kantaa enemmän ostoksia. Mies kantaa myös lapsia jos ne ei jaksa kävellä. Ja ne lastenvaunut jos ne pitää nostaa esim. portaista. Ja muutenkin tekee enemmän niitä juttuja joissa fyysisestä voimasta on hyötyä, pois lukien lumityöt jotka minä teen mielellään ihan kuntoilun kannalta.
Ei taida olla muslimi tämä sinun miehesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä noloa, jos mies ei vahvempana kantaisi kasseja. Antakaa niiden miesten nyt vähän päteä ja olla miehiä. Se ei tee meistä naisista yhtään sen heikompia tai huonompia. Omat nuoret poikani olen jo pienestä opettanut huomioimaan naisia tällaisilla pienillä ritarillisuuden osoituksilla, ja molemmilla riittää suosiota naismaailmassa, vaikkeivät kaikkein komeimpia edes olekaan. Oma miehenikin jaksaa aina hurmata minut ritarillisuudella, vaikka yhteisiä vuosikymmeniä on jo takana. Ja todellakin olemme aivan tasa-arvoisia. Tasa-arvo ei ole sitä, että kaikki tekevät samaa, vaan sitä, että molempien tekemiset ovat yhtä arvokkaita.
Juuri näin, tasa-arvo ja hyvä käytös kunniaan puolin ja toisin - näistä eleistä myös kiitetään kohteliaasti.
Eihän se ole tasaarvoista että mies aina kantaa painavat ostoskassit.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä normaali mies kantaa ostokset jos ne painaa, tuohan on ihan selvä juttu.
No niinpä. Ja minä vaihdan autoon polttimot, kun minulla on pieni käsi joka mahtuu hyvin sen tekemään, kun miehellä taasen lapio. Tämähän on ihan selvä asia. Sama kuin suhteessa pitempi osapuoli vaihtaa lampun, kun yltää sinne kattoon ilman jakkaroita.
Avaan aina tilaisuuden tullen oven naiselle. Osa kiittää, mutta osa niin tolloja että ei kiitä.
Voimaantunut nainen ei kiitä vaan ärsyyntyy?
Vierailija kirjoitti:
Tottakai mies vahvempana kantaa enemmän ostoksia. Mies kantaa myös lapsia jos ne ei jaksa kävellä. Ja ne lastenvaunut jos ne pitää nostaa esim. portaista. Ja muutenkin tekee enemmän niitä juttuja joissa fyysisestä voimasta on hyötyä, pois lukien lumityöt jotka minä teen mielellään ihan kuntoilun kannalta.
Meillä on useampia lapsia, nyt jo aikuisia.
Kun saimme lapset, pidin alusta asti huolen, että mies työntää lastenvaunut/rattaat aina kun olimme yhdessä liikkeellä. Puolisoni kävi töissä ja opiskeli samanaikaisesti, joten hänellä ei ollut paljon aikaa osallistua lastenhoitoon. Siksi minusta oli tärkeää, että hän sai osallistua sillä tavalla kuin se hänelle helposti onnistui.
Jo tuolloin minusta oli jotenkin kornia, kun isot miehet kävelivät orvon näköisinä vieressä naisten työntäessä täysiä vaunullisia lapsia ja ostoksia hiekkaista kotitietä ylös mäkeä.
M32 kirjoitti:
Ai hitto taas, kunpa olisin tiennyt että ovia aukomalla ja painavia asioita kantaessani olen vain alistanut ja nöyryyttänyt naisia koko aikuisikäni.
Onneksi tämä palsta kertoo näistä asioista ja nyt se peli loppuu :D
Avaa vaan edelleen, kyllä minä ilahdun ja kiitän joka kerta.
Olen myös iloinen siitä, miten ihan nuoret koulupojatkin avaavat minulle painavan kaupan oven.
T. nim. mummoikäinen
Se on niin raskasta kantaa, ja pääsee helpommalla kun ei tarvitse tehdä mitään.
Näin opetetaan suomalaispojat, sori vain. Siellä "muualla" tulee korvatillikka jos poika ei oma-aloitteisesti tajua ryhtyä kantamaan äidin/siskon kamoja.