Mä en ollut uskonut että on oikeasti ihmisiä jotka pitää peruna- ja punajuurisalaatteja " terveellisinä vihreinä salaatteina".i
Mutta nyt löytyi kerralla useampia.
Minua paheksuttiin kun söin vain grillimakkaraa ja en noita salaatteja. Että miten nainen voi syödä vain makkaraa, ja jättää terveelliset salaatit väliin.
Mulla ei siis ole mitään vastaan noita salaatteja. Mutta halusin nyt vain sitä makkaraa, kun niin harvoin syön nuotiolla paistettua makkaraa, ja niitä oli jäämässä hirveästi yli.
En alkanut asiasta keskustelemaan, mutta terveellisyydessä nuo kaikki taitavat olla samaa luokkaa.
Kommentit (23)
Salaatti-sana tulee latinan sal-sanasta ja tarkoittaa alunperin vain suolaista ruokaa. Älkää täällä siis saivarrelko siitä, minkä väristä sen pitäisi olla ja saako mukana olla perunaa tai punajuuria tai vaikka lihapullia.
Sitäpaitsi Ap valehtelee vättäessään että moni pitää perunasalaattia tai punajuurisalaattia vihreänä salaattina. Niin värisokea ei kukaan ole. Ja mitä terveellisyyteen tulee: sehän riippuu aineksista hat tekotavasta!
Työkaverini sai lääkäriltään neuvon alkaa syödä terveellisesti. Leidi alkoikin töissä syödä epäterveellisten lounaidensa ohessa einessalaatteja: majoneesissa uivia punajuuri-, peruna- ja italiansalaatteja. Isoon ääneen vielä joka kerta mainostaa, että elää nyt terveellisemmin, kun syö joka päivä näitä SALAATTEJA. Joillakin kerta kaikkiaan on vain puolikas aivosolu.
Se paska majoneesi johon ne punajuurikaistaleet on upotettu 🤮