Miten voi olla, ettei vaatteet mahdu taaskaan päälle?
Niin ärsyttävää! Ja outoakin. Lihoin viime vuonna yli 15 kiloa, joten vaatekaappi meni uusiksi. Nyt painoni on pysynyt samana (tarkistin), mutta silti farkuista mahtuu vain yhdet ja nekin huonosti. Paidat kiristää ja jäävät lyhyeksi. Mittasin ja tosiaan pe*se ja maha ovat kasvaneet monta senttiä, maha melkein kymmenen, mutta paino pysynyt käytännössä samana. Miten voi olla? Olen nainen ikää yli 30v.
Kommentit (22)
Kuuma sää kutistaa vaatteiden kuituja. Oon huomannut ihan saman.
Ei minusta ole tuvotusta. Maha on tavallisen tuntuinen. Eikö turvotuksen pitäisi nostaa myös painoa?
Vierailija kirjoitti:
Oletko menettänyt lihaksia?
Ehkä. En tiedä. Maha oli lihomisen jäljiltä iso pömppö, mutta nyt siihen tulee isoja makkaroita. Vartalon malli siis muuttunut?
Ap
Minkä kokoinen Ap olet vaatekooltasi?
Pari vuotta sitten L-XL. Nyt se on XXL joka ei mahdu enää kunnolla päälle.
Ap
Liikaa böögö ja ranuja ja netflix löhöverkkareissa.
Onkohan se sun vaaka ihan kunnossa? Yhden vaatekoon lihominen tarkoittaa noin 10 kg lisää painoa.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan se sun vaaka ihan kunnossa? Yhden vaatekoon lihominen tarkoittaa noin 10 kg lisää painoa.
Riippuu vaatteista ja lähtöpainosta. Nykymuodin mukaisiin telttoihin mahtuu, vaikka parikymmentä kiloa tulisikin lisää. Mä en mahdu enää tyköistuviin vaatteisiini, kun mulle tuli kolme kiloa lisää.
Vierailija kirjoitti:
Talvikin tuntuu kutistavan näitä.
Vierailija kirjoitti:
Vaaka voi valehdella, mittanauha ei valehtele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talvikin tuntuu kutistavan näitä.
Mulla talvi kutistaa aina kesävaatteita ja kesä talvivaatteita!
Rupesin epäilemään mun vaakaa.
Ap
Vaihdoin vaakaan patterin ja nyt se näyttää 4,8 kg enemmän kuin ennen patterin vaihtoa. Voi ei. En tiedä selittääkö tuokaan kaikkea, mutta en kyllä luota tuohon vaakaan enää. Pitää hankkia uusi kunnollinen vaaka.
Hanki ompelukone ja tee itse vaatteesi. Pussilakanoista esimerkiksi saa ihan kivoja mekkoja.
Lihakset muuttuneet rasvaksi, jolloin tiivis lihas muuttaa olomuotoaan löyhemmäksi rasvaksi --> koko kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdoin vaakaan patterin ja nyt se näyttää 4,8 kg enemmän kuin ennen patterin vaihtoa. Voi ei. En tiedä selittääkö tuokaan kaikkea, mutta en kyllä luota tuohon vaakaan enää. Pitää hankkia uusi kunnollinen vaaka.
Maanviljelijöiltä saa vanhoja kymmenysvaakoja edullisesti. Ovat tarkkoja eikä lopu asteikko kesken.
Oletko menettänyt lihaksia?