Jos minua ei pelasta koronan sairastaminen
niin ei kyllä pelastaisi rokotuksetkaan. Otan siis rauhallisesti. Liikun, otan D-vitamiinia, syön terveellisesti ja nautin elämästäni. Julkisilla paikoilla on ihmisiä. Ei näy ylikuolleisuus vieläkään. Jos he ovat elossa, olen minäkin.
Kommentit (4)
Ootko yläpään vaivaa yrittänyt hoitaa?
Missä on lähde ylikuolleisuuteen? Kuulin, että alle 20 v. ylikuolleisuus on myös noussut.
Otin kaksi rokotetta ja sairastin omikronin lievänä. En voi suojautua koronalta niin kauan kun lasten koulut ja päiväkoti työntävät koronaa kotiin. "Lapset eivät tartuta", tämän lausahduksen tulen muistamaan.
En siis käytä maskia enää. Enkä ota vanhentunutta koronarokotettakaan. Enkä ole ensimmäisten joukossa ottamassa tai ehkä koskaan enää ottamassa mitään uutta koronarokotettakaan. Olenhan sairastanut ja järki sanoo, että olen saanut tuoreinta suojaa sairastamalla.
On enemmän tai vähemmän aivastelevia ja yskiviä ihmisiä. Tällä hetkellä tuntuu olevan vähemmän kuin keväällä, mutta mene ja tiedä. Väistän yskiviä ja aivastelevia, mutta en laita maskia. Pesen ja desinfioin käsiäni. Toimin samoin ennen koronaa influenssakaudella. En ole ottanut influenssarokotetta koskaan. Sairastin influenssan ja se oli vaikeampi kuin korona.
ap
Ylikuolleisuus on ollut keväällä jo 14%. Todella paljon.
Koronalta suojaa rokotus ja maskin käyttö julkisissa sisätiloissa. Kunnes tulee kunnolliset, neutraloivat rokotteet, joita kehitettään jo.
Eli suojautumisen taso riippuu ihmisen kyvystä ajatella pitkäjänteisesti. Osa pystyy ajattelemaan ja toimimaan niin, että elämä olisi hyvää tulevina vuosikymmeninäkin. Osa ajattelee elämäänsä vain viikkojen tai kuukausien päähän ja heillä on vaikeaa motivoitua suojautumaan koronaltakaan.