Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seurustelisitko, tai aloittaisitko seurustelun ihmisen kanssa joka ei usko rakkauteen?

Vierailija
13.08.2022 |

Otsikon kysymys.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä.

En ole uskova itsekkään.

Vierailija
2/24 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ei tarvitse olla seksiä. Voisin hyvin olla järkiliitossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
4/24 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Hän ei tuntisi rakkautta minua, lemmikkejämme, kotiamme tai mitään kohtaan. Sellainen olisi karmaisevaa.

Vierailija
5/24 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs siinä.

En ole uskova itsekkään.

Tää oli hauskasti sanottua.

Ja sama.

Jos kyse siis ns, romanttisesta rakkaudesta.

Se on media hypetystä.

Vierailija
6/24 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä. Ei olisi minun tyyppinen ihminen.

Vierailija
7/24 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sellainen ihminen sitten tahtoisi seurustella? Miksei voisi sitten vain olla kaveri? Vaikka kämppis?

Vierailija
8/24 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin sitä mieltä, että ei ole mitään tiettyä rakkaus-nimistä tunnetta, joten jos tätä tarkoitetaan niin kyllä, hyvinkin. Puolisoni lienee suunnilleen samaa mieltä.

Mielestäni rakkaus on kokoelma asenteita ja alttiuksia tuntea erilaisia tunteita, esim. surua kun rakkauden kohde voi huonosti ja iloa kun hän voi hyvin.

Vierailija
9/24 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs siinä.

En ole uskova itsekkään.

Tää oli hauskasti sanottua.

Ja sama.

Jos kyse siis ns, romanttisesta rakkaudesta.

Se on media hypetystä.

Rakkaus on tieteellisesti mitattavissa. Ehkä olet psykopaatti jos et sitä tunne.

Vierailija
10/24 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Etsin juurikin sitä tosirakkautta romanttisessa mielessä ja ihmisessä, joka ei kykene tuntemaan rakkautta lainkaan olisi jotakin jo pahasti vialla.

Vierailija
11/24 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole uskon asia. Rakkauteen voi uskoa rakastumatta silti koskaan itse. Samoin rakkautta voi tuntea, vaikkei uskoisikaan siihen minään valtavana, voimakkaana, ikuisena ja kaiken kestävänä tunteena.

Vierailija
12/24 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä meneekö off-topicksi, mutta...

Mä ihastuin tällaiseen. Mies sanoi alusta asti, kun oltiin siis kavereita, ettei ikinä aio suhteeseen kenenkään kanssa. Hänellä oli yksi seurustelusuhde takana ja sekin yläasteella, mutta oli vuosien aikana antanut pakkeja kiinnostuneille.

Mulla sitten alkoi herätä tunteita häntä kohtaan, enkä uskaltanut niistä sanoa. Menin sitten kerran tuiteripäissäni hänelle kertomaan tunteeni. Mies piti pari päivää hiljaiseloa, kunnes laittoi viestillä että voitaisiinko nähdä.

Nykyisin ollaan naimisissa ja yhdessäoloa takana 6 vuotta. Hänellä oli omaksi yllätykseksi kehittynyt myös minua kohtaan tunteita, mutta oli ajatellut ettei tunne ole molemminpuolinen.

On monesti sanonut, ettei uskonut rakkauteen ennen kuin alkoi minun kanssa olemaan.

Vierailija
13/24 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sellainen ihminen sitten tahtoisi seurustella? Miksei voisi sitten vain olla kaveri? Vaikka kämppis?

Jos on fiksu ihminen ja ymmärtää ettei median puskema romanttinen rakkaus ole olemassa.

Minä ymmärsin aloituksen niin että puhuttiin juuri tuosta nk. romanttisesta.

Ja muutenkin rakkaus nyt on aika mitään sanomaton sana. Kaikki sitä heittelee, mutta miten käyttäytyy / kohtelee toisia on sitten eri juttu.

En minäkään kauheasti ole rakkaus sanan perään, mutta niitä ihmisiä/eläimiä/luontoa joista välitän, teen parhaani kohdellakseni hyvin.

En ole koskaan kuullut ystävieni, kumppanini, lapsieni valittavan.

Vierailija
14/24 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama.

Minulle on vannottu rakkautta ja kohdeltu kuin p**kaa.

Olen ollut sellaisen kanssa joka ei koskaan r-sanaa sanonut ja oli ihana kumppani (hän kuoli, siksi ei olla enää yhdessä).

En tiedä seurustelonko koskaan enää, mutta ne teot, ei sanat on se mikä tärkeää tästä lähtien.

Vierailija
15/24 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus on alkuhuuman hormoonit, ei muuta.

Sen jälkeen kuinka läheisriippuvaisia ihmiset on.

Thats it.

Vierailija
16/24 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on fiksu ihminen ja ymmärtää ettei median puskema romanttinen rakkaus ole olemassa.

Minä ymmärsin aloituksen niin että puhuttiin juuri tuosta nk. romanttisesta.

Ja muutenkin rakkaus nyt on aika mitään sanomaton sana. Kaikki sitä heittelee, mutta miten käyttäytyy / kohtelee toisia on sitten eri juttu.

En minäkään kauheasti ole rakkaus sanan perään, mutta niitä ihmisiä/eläimiä/luontoa joista välitän, teen parhaani kohdellakseni hyvin.

En ole koskaan kuullut ystävieni, kumppanini, lapsieni valittavan.

No olis voinut vähän paremmin avata ajatuksiaan sitten tuossa aloituksessa, mutta tarve taisi ollakin nostaa itsensä jalustalle fiksuna ihmisenä, huoh... Minä taas saan siitä, että joku toteaa, ettei usko rakkauteen, juuri sellaisen kuvan, että hitustakaan ei tunne rakkautta ketään kohtaan.

Vierailija
17/24 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kyynisyys on erittäin epäviehättävä piirre ihmisessä, ja jos ei edes usko rakkauteen, niin mitenpä sitä sitten sellaisen ihmisen kanssa olisi.

Vierailija
18/24 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuisi järjettömältä, jos seurustelukumppani väittäisi rakastavansa minua parin tapaamisen jälkeen. Olin 25 vuotta yhdessä ns rakkautta-ensi-silmäyksellä-miehen kanssa ja ylpeilin sillä, miten "heti tiesimme". Ei enää sellaista. Loppujen lopuksi järjen käyttö ja varautunut asenne rakkauteen toista kohtaan takaa varmasti paremman suhteen kuin pomppia romanttisten höpinöiden perässä. Suhde tuo mukanaan  kaikkea muutakin kuin rakkautta.

Ja miten rakkaus määritellään? Hyvin moni eroaa siksi, ettei enää "rakasta" toista. 

Vierailija
19/24 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten rakkaus määritellään? Hyvin moni eroaa siksi, ettei enää "rakasta" toista.

Juri tämä.

Rakkaus tuntuu olevan usein vain sana joka heitätetään ja kaikkien pitäisi vain kääntää päätä ja sanoa aaawww - ihanaa.

Tuntuu ettei monikaan itse tiedä mitä se sisältää.

Vierailija
20/24 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä keski-ikäisenä miehenä kyselen naiselta silloin tällöin, että mikä se rakkaus on. Täällä palstallakin olen kysellyt. Eipä ole mitään oikeaa vastausta kuulunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi