Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt kehotetaan ottamaan maskit uudelleen käytttöön!

Vierailija
13.08.2022 |

Onneksi olenkin käyttänyt koko ajan.

" -Vaikka olet sairastanut lievän koronan, ei ole takeita siitä, että seuraava koronasi olisi yhtä vaaraton."

" - Koronavirus voi häiritä puolustusjärjestelmäämme niin, että altistumme entistä herkemmin muille terveysongelmille."

" - Husin asiantuntijalääkäri suosittelee, että erityisesti tietyt ihmisryhmät alkaisivat taas käyttää yleisissä tiloissa liikkuessaan FFP2-maskeja."

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/927fa44b-fcc7-4658-b57f-b8f53…

Kommentit (164)

Vierailija
21/164 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en aio enää käyttää jos mitään maskipakkoa ei ole. Rokotukset on ja sairastettu tautikin ja jos sekään ei riitä niin ei taida riittää mikään. Perusterve olen.

Se on kyllä totta, että riskiryhmäthän voi ja varmaan kannattaakin käyttää ffp2 maskia tietyissä tilanteissa, tai siis miksei muutkin halukkaat.

Vierailija
22/164 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lol, käyttäkööt ffp2 maskia ne, jotka vielä jaksavat tästä vouhkata. Me muut ollaan jo palattu normaaliin elämään.

Näin on. Jos se ei rokotuksilla, maskien käytöllä eikä sairastetuilla taudeilla ole loppunut, niin millä sitten?

Niin: jos ei ole yhtään kärsivällisyyttä, kaiken pitäisi tapahtua nyt ja heti.

Mä en oo edes saanut koko tautia, vaikka koronapassin takia siitä jossain vaiheessa jopa haaveilin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/164 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bodilotion22 kirjoitti:

Kaveri kerto että korona on huijausta.

Ehkä on  ehkä ei. Vaikeista sairastumisista ihmiset kertovat, ei ole helppo tauti, vaikeampi kuin esim. influenssa.

Ja vielä useammilla se on mitätön pikkunuha. Itsellä on pahempia räkätautejakin ollut mitä korona oli.

Totta sekin. Joilakin se menee keuhkoihin ja tulee hengitysvaikeuksia jotkut sairastaa lievempänä, esim. yskä, nuha ym.

Vierailija
24/164 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna on terdeillyt ja riekkunut festareilla, ollaan syksyk kynnyksellä. Maan voi pistää siis säppiin.

Vierailija
25/164 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kumma ilmiö koronassa on se, että kuinka moni meistä taviksista ilman mitään tietopohjaa tietää enemmän kuin alan spesiaalit. Ainaki kommenttien perusteella. Paranormaalejako sitten olette, vai mistä tietonne kumpuaapi?

Vaistot sanoo.

Vierailija
26/164 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lol, käyttäkööt ffp2 maskia ne, jotka vielä jaksavat tästä vouhkata. Me muut ollaan jo palattu normaaliin elämään.

Näin on. Jos se ei rokotuksilla, maskien käytöllä eikä sairastetuilla taudeilla ole loppunut, niin millä sitten?

Minusta voitaisiin kyllä eristää jokainen suomalainen johonkin omaan tilaan kolmeksi viikoksi. Ruuan jakaisi joku avaruuspukuun pukeutunut. Täällä on paljon metsää, mihin saisi vaikka telttoja. Jos virus ei yksinkertaisesti pääse leviämään ihmisestä toiseen, se häviää. Jos näin voitaisiin ehkäistä yksikin kuolema, se olisi sen arvoista.

Vierailija
27/164 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

o rokotusta, o sairastettua koronaa.

Sattumaako?

Kolme rokotusta, nolla koronaa. Kuinka tämä on sinusta mahdollista?

Meihin ei vissiin korona tartu?

Vierailija
28/164 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvesignalointia.

Vierailija
29/164 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

" - Husin asiantuntijalääkäri suosittelee, että erityisesti tietyt ihmisryhmät alkaisivat taas käyttää yleisissä tiloissa liikkuessaan FFP2-maskeja."

Mä olen tuosta ihan samaa mieltä. Ja siis Ruotsalainenhan tarkoitti tuolla vanhuksia ja riskiryhmiin kuuluvia. Mä suosittelin omia yli 90-vuotiaita vanhempiani käyttämään ffp3-hengityssuojainta jo maaliskuussa 2020. Alussa hengityssuojaimia oli vaikea saada ja ne maksoivat paljon, mutta kevään edetessä niitä alkoi saada helpommin ja hinnatkin laskivat. Nyt jo pariin vuoteen niiden saatavuudessa ei ole ollut mitään ongelmaa. Olen aiemmalta ammatiltani sairaanhoitaja ja aikoinaan työskentelin Auroran sairaalassa infektiosairauksien osastolla. Oli osasto, jossa hoidettiin kaikki oudoimmatkin trooppiset tartuntataudit silloin, kun joku onneton ulkomailla käynyt oli sellaisen onnistunut reissultaan saamaan. Mulle oli itsestäänselvää, että kun on hengitysteiden kautta tarttuva virus kyseessä, oikea suojavaruste on ffp3-hengityssuojain. 

Vierailija
30/164 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne maskithan on todettu hyödyttömäksi moneen kertaan. Minä en siihen ainakaan ole enää lähdössä mukaan.

Vierailija
31/164 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sattumaako?

No, voi olla, että, vaikka et olisi ottanutkaan rokotuksia , et silti olisi sairastunut. Se on niin yksilöstä kiinni.

Vierailija
32/164 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne maskithan on todettu hyödyttömäksi moneen kertaan. Minä en siihen ainakaan ole enää lähdössä mukaan.

Ei ne hyödyttömiä ole. Jokaisen pitäisi osata ajatella maalaisjärjellä.

Vierailija
33/164 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sattumaako?

Meihin ei vissiin korona tartu?

Ei vissiin. Mutta 3 rokotetta ottaneeseen tarttuu kaikki muu HIV:stä polioon. Ja syöpäkin iskee kimppuun.

Vierailija
34/164 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sattumaako?

0 rokotusta 1 korona, oli 2 päivää kuumetta. En tule koskaan ottamaan ainuttakaan, aivan sama mitä sanovat tai yrittävät.

Vierailija
35/164 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne rokotteet tehoa? Niidenhän piti lieventää tautia ja estää kuolemasta? Maskiko onkin nyt tehokkaampi suoja sitten?

Vierailija
36/164 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskonasia?

Vierailija
37/164 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maalaisjärjellä ei tajua, miten pieniä virukset ovat. Maskit ovat kuin tennismailalla yrittäisi tappaa hyttysen. Jos katsot minkä tahansa viruslabran työntekijöitä, että miten he pukeutuvat, niin löydät sen ainoa toimivan keinon pitää virukset loitolla.

Vierailija
38/164 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/1a44f3da-ca8e-4890-8728-1b3473d8…

"Asiantuntijat pitävät maskien hyötyä symbolisena". Kuulostaa kyllä minulle täysin hyödyttömältä, enkä minkään symboliikan takia ala taas itseäni kiusaamaan.

Vierailija
39/164 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sattumaako?

Kuka tätäkin alapeukuttaa???

Minä

Vierailija
40/164 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/1a44f3da-ca8e-4890-8728-1b3473d8…

"Asiantuntijat pitävät maskien hyötyä symbolisena". Kuulostaa kyllä minulle täysin hyödyttömältä, enkä minkään symboliikan takia ala taas itseäni kiusaamaan.

Lisäksi melkoinen määrä jätettä syntyy symboliikan takia.