Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sellaisia ihmisiä olemassa jotka ei välitä muiden mielipiteistä?

Vierailija
12.08.2022 |

Kaveri väitti ettei sellaisia ihmisiä ole olemassakaan.

Itse olen eri mieltä. Jos aina ajattelee muiden mielipiteitä itsestä, niin eikö se ole muiden miellyttämistä ja muiden mieliksi elämistä? Jos on elämässä tarpeeksi kiusattu ja arvosteltu, niin eipä sen jälkeen enää välitä muiden mielipiteistä kun on kaikki haukkumasanat kuullu.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, mitä aloittaja tarkoittaa, mutta väitän, että kyllä me kaikki joskus välitämme jostakin muiden ajattelusta. Me jotkut ehkä tosiaan vain harvemmin kuin toiset.

Vierailija
2/17 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On... minä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omilla elämänteillään kulkevat autisminkirjolaiset kuten mä. Muakin on kiusattu melkein 2 vuotta maalaispaikkakunnalla Etelä-Pohjanmaalla erilaisuuteni takia yläasteella. Maalaispitäjissä kuin vähänkin erilaisia ei hirveesti suvaita. Ei oo todellakaan ikävä niitä mun sinne asumaan jumittuneita kiusaajia. Olivat vielä samalla luokalla mun kanssa, niin jätin menemättä 10-vuotis luokkakokoukseen 2 vuotta sitten.

T: lapsena aspergerdiagnoosin saanut M28

Vierailija
4/17 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä.

Siinä kesti 50 vuotta kypsyä muihin ihmisiin.

Vierailija
5/17 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä. Mua kiusattiin koko kouluaika ja opin pakon edessä tulemaan toimeen ihmisten arvostusta, seuraa tai ystävyyyttä. Samalla näin miten raadollinen ihmisluonto on, ei oikein olisi edes kiinnostanut sellaisten seura. Nyt olen jos viisikymppinen eikä minua ole toisten mielipiteet itsestäni koskaan kiinnostaneet. Olen mikä olen ja ihan sama mitä muut siitä ajattelee. En kaipaa niiltä mitään, joten ei mun tarvi välittää.

Vierailija
6/17 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden mielipiteet voivat toisinaan olla kiusaamista tai niitä pakotetaan jonkun ylle väkivalloin. Mitätöintiä ja liiskaamista.

Vierailija
7/17 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut juurikin nykyisestä parlamentarismista, mikä on suurten joukkojen liikehdintää.

Suuret ajatukset eivät koskaan ole lähteneet massoista liikkeelle, vaan yksilöistä.

Siksi yksilön vapaus on tärkeää yleisesti, ei vain yksilön itsensä kannalta.

Myöskin vastuunkannon kannalta se on tärkeää.

Joukkokokous Vol. 3

Vierailija
8/17 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Ihminen on sosiaalinen eläin, ja välittää muiden mielipiteistä. Jotkut (tässäkin ketjussa) vaan valehtelevat.

Vierailija
9/17 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Ihminen välittää aina jonkun arvostamansa henkilön mielipiteestä. Ei kaikkien, mutta aina on joku.

Vierailija
10/17 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.esim .Minä

Vierailija
11/17 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lapsuuden jälkeen välittänyt muiden mielipiteistä kuin esimiesten - siitä kun määräytyy hiukan palkka.

Vierailija
12/17 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Ihminen on sosiaalinen eläin, ja välittää muiden mielipiteistä. Jotkut (tässäkin ketjussa) vaan valehtelevat.

Ihminen pystyy kyllä nyky-yhteiskunnassa valitsemaan ei sosiaalisen elämänkin. Joidenkin luonteille se sopii, toisten ei.

Vierailija
13/17 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole lapsuuden jälkeen välittänyt muiden mielipiteistä kuin esimiesten - siitä kun määräytyy hiukan palkka.

Itsekin olen töissä, mutta en silti ajattele että välitän esimiehen mielipiteestä sen enempää. Teen työni parhaani mukaan ja jos se ei riittäisi, niin minut voi irtisanoa. Ei olisi katastrofi, tällä alalla kyllä muualta löytyy hommia.

- 5

Vierailija
14/17 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omilla elämänteillään kulkevat autisminkirjolaiset kuten mä. Muakin on kiusattu melkein 2 vuotta maalaispaikkakunnalla Etelä-Pohjanmaalla erilaisuuteni takia yläasteella. Maalaispitäjissä kuin vähänkin erilaisia ei hirveesti suvaita. Ei oo todellakaan ikävä niitä mun sinne asumaan jumittuneita kiusaajia. Olivat vielä samalla luokalla mun kanssa, niin jätin menemättä 10-vuotis luokkakokoukseen 2 vuotta sitten.

T: lapsena aspergerdiagnoosin saanut M28

Jep. Autismin kirjo / aspergen voi näkyä just noin. Meidän tyttö ei pahemmin välitä muiden mielipiteestä. Hän ei ole silti tippaakaan itsekäs ja auttaa mielellään. Auttamisen motiivi ei ole muiden mielistely.

Vierailija
15/17 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa...

Vierailija
16/17 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ajatellut, etten juurikaan välitä toisten mielipiteistä ja osaltaan se pitääkin paikkaansa. En normaaliarjessa mieti, että mitä muut ajattelee enkä mieti omia tekemisiäni sen pohjalta. Toisaalta työelämässä omaa tilannettaan vaikeuttaisi tosi paljon, jos ei miettisi muiden mielipiteitä. En tarkoita muiden mielistelyä, mutta esimerkiksi työyhteisöön sopeutuminen (joka tekee työelämän helpommaksi yksilölle itselleen) tarkoittaa muiden mielipiteistä välittämistä.

Vierailija
17/17 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tuolla yleensä tarkoitetaan sellaista ihmistä, joka ei "turhista" mielipiteistä välitä, eli naapurin Ritvan kauhisteluista. Monilla tällaisella ihmisellä on kuitenkin läheisiä, joiden mielipiteitä ottaa huomioon. Ellei oikeasti asu erakkona jossakin erämaassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän