Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikein että Helsingin kaupunki tarjoaa työntekijöilleen ilmaisen julkisen liikenteen?

Vierailija
12.08.2022 |

Minun nokkaani ainakin haiskahtaa todella pahalta.

https://yle.fi/uutiset/3-12573703

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja muiden liput nousee senkin edestä

Kansalaiset asetetaan eriarvoiseen asiaan. Ensin on tämä julkinen rälssi ja sitten ruousakki joka maksaa viulut.

Vierailija
22/59 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne rupeaa maksamaan palkkaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo! Miettikääs nyt itse. Palkkasi on x euroa kuukaudessa.

Työnantaja lyö ilmaisen bussikortin kouraan.

Eikä maksa palkkoja.

Hyppisit sinäkin riemusta, niinkö?

Vierailija
24/59 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös meidän kaupungissa kaupunki sponsoroi 10 € kuukaudessa joukkoliikeenteen käyttjiä.

Eli kun kuukaisilipun hinta on 60 €, kaupunki maksaa siitä kymmenen euroa, joten voin ostaa kuukausilipun joka maksaa minulle 50 €.

Olen kaupungin palvekuksessa.

Lisäksi meillä on etuja useisiin liikkeisiin, joista saa jopa tuotteista jopa 25 % alennuksen, normaalihinnoista.

Ne ovat niitä työsuhde-etuja.

Yksityisellä puolella on vielä suuremmat työsuhde edut, etenkin isommissa yrityksissä.

Vierailija
25/59 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä haiskahtaa?

Käytännössä tuo tarkoittaa Helsingin kaupungin työtekijät saavat ilmaisen julkisen liikenteen, mutta samaan aikaan he eivät voi verotuksessaan käyttää työmatkavähennystä, toisin kuin ap ja me muut työntekijät, voidaan laittaa työmatkat verotukseen eli maksamme vähemmän veroa.

On monia aloja esim. rakennusala, jossa työntekijälle maksetaan palkan yhteydessä veroton erilillinen työmatkakorvaus.

Vierailija
26/59 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkinen liikenne pitäisi olla kaikille ilmaista.

Etenkin sen kustantajille. Niille jotka ei ole kaupungin palkkalistoilla.

Koitko oikein ylemmyyden kiitävän hetken tästä kommentistasi? Ne kaupungin työntekijät pitävät sitä kaupungin infran palettia pystyssä sinulle kermaperseelle.

Kaupungin työntekijät on pelkkä kulu veronmaksajille  aina. Niin toissä ollessaan kun eläkkeelläkin. Koskaan eivät tuota mitään veropottiin, aina pelkkää kulua. Veroja eivät maksa eläessään. Palauttavat vaan osan takaisin kaupungin kassaan.

Vierailija
27/59 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä maksa palkkoja.

Ota pölvästi lääkkeesi. Palkkasotkut eivät tarkoita sitä, etteikö työnantaja maksaisi aikanaan palkkoja.

Vierailija
28/59 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä maksa palkkoja.

Ei vaan palkka tulee myös ja ilmaiset matkat myös

Rörli muiden hinnat nousee

Vierailija
29/59 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikein, se on työsuhde-etu.

Mene töihin kaupungille ap, niin ssat saman edun. Työpaikkoja on Helsingissä koko ajan auki hoiva-alalla.

Vierailija
30/59 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koitko oikein ylemmyyden kiitävän hetken tästä kommentistasi? Ne kaupungin työntekijät pitävät sitä kaupungin infran palettia pystyssä sinulle kermaperseelle.

Kaupungin työntekijät on pelkkä kulu veronmaksajille  aina. Niin toissä ollessaan kun eläkkeelläkin. Koskaan eivät tuota mitään veropottiin, aina pelkkää kulua. Veroja eivät maksa eläessään. Palauttavat vaan osan takaisin kaupungin kassaan.

Tiedätkö, rakas nettomaksaja, että kyllä he tuottavat, vaikkei se ole konkreettista rahaa. Ja ihan samat verot maksavat kuin kuka tahansa muu. Ja, eivät palauta kaupungin kassaan vaan verottajalle. Idiootti.

Vierailija
31/59 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukavaltahan tuo ilmainen liikkuminen kuulostaa. muutkin kaupungit voisivat tarjota asukkailleen ilmaiset bensat

Vierailija
32/59 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä maksa palkkoja.

Ei vaan palkka tulee myös ja ilmaiset matkat myös

Rörli muiden hinnat nousee

Kyllä siitä edusta vero menee.

Vierailija
33/59 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ostat ne terveyspalvelut Mehiläiseltä niin voidaan ne verotkin minimoida ja tuototkin viedä ulkomaiselle emoyhtiölle. Mutta eipä ole julkista verorahojen käyttömistä ohjata ulkomaille rahoja.

Vierailija
34/59 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja muiden liput nousee senkin edestä

Kansalaiset asetetaan eriarvoiseen asiaan. Ensin on tämä julkinen rälssi ja sitten ruousakki joka maksaa viulut.

Kouluttaudu ja mene töihin, luuseri.

Työsuhteeseen perustuvia etuja saa vain, tekemällä duunia sille taholle, joka edut sulle kustantaa.

Minä kuulu myös ammattiliittoon ja sekin antaa etuja. Mm. lomamökin vuokra Lapissa on vain murto osa siitä, mitä joutuisin maksamaan, jos yksin sen vuokraisin sen itselle ja perheelle.

Saamme liitosta myös laivaristeilyjä, itseasiassa pilkkahintaan.

Te luuserit kehutte, ettei duunia kannata tehdä, mutta kuitenkin kadehditte niin helvetin suolaisesti niitä, jotka duuneissaan saavat etuja työnantajilta.

Vierailija
35/59 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä maksa palkkoja.

Ota pölvästi lääkkeesi. Palkkasotkut eivät tarkoita sitä, etteikö työnantaja maksaisi aikanaan palkkoja.

Otappa itse.

"AIkanaan" ei riitä, jos perheellä ei ole latin latia maksaa ruokiaan, asumisiaan sun muuta, kuukausikaupalla ilman palkkaa, joopajoo!

Vierailija
36/59 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaisia lounaita eikä ilmaisia matkoja ei ole. Veronmaksajat kustantavat kaupungin työntekijöiden extra edut tai sitten leikataan jostain muualta.

Vierailija
37/59 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kaupunki siis ottaa ne rahat matkalippuihin. Ehkä lippuhinnan nostoja tulossa muille.

Vierailija
38/59 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä maksa palkkoja.

Otappa itse.

"AIkanaan" ei riitä, jos perheellä ei ole latin latia maksaa ruokiaan, asumisiaan sun muuta, kuukausikaupalla ilman palkkaa, joopajoo!

Maksaa se ne palkat silti toisin kuin sinä väität.

Vierailija
39/59 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanissa työnantajan tulee maksaa työntekijän matkakulut asui hän vaikka kuinka kaukana .

Vierailija
40/59 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin Sanomien nettisivuilla on tänään julkaistu mielipidekirjoitus, jonka mm. Anni Sinnemäki, Risto Rautava sekä moni muu on allekirjoittanut, ja siinä kirjoitetaan, että valtion tulisi tukea Helsingin seudun joukkoliikennettä enemmän, muuten on uhkana, että lippujen hinnat nousevat esim. niin, että AB-vyöhykkeen kausilippu nousisi n. 5 eurolla n. 65 eurosta n. 70 euroon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi