Miten jaksatte työpaikassa, jonne on vastenmielistä mennä?
Miten jaksatte joka aamu herätä töihin, joka herättää heti vastenmielisiä tunteita, henkistä ja fyysistä väsymystä, mutta töissä pitäisi silti esittää iloista, ystävällistä pirteää peipposta asiakkaille ja työkavereille? Miten sellainen temppu tehdään? T. täysin loppuunpalanut henkisesti ja fyysisesti
Kommentit (50)
Jos on täysin loppuun palanut niin kai se kertoo kaiken oleellisen.
Sun pitää joko muuttaa tapaa tehdä töitä tai sitä työpaikkaa. Ja sitä ennen yhteys työterveyteen
En jaksanutkaan, eikä kannatakaan jaksaa. Otin lopputilin. Nyt on hyvä ja kevyt olla.
Keskityn tekemään oman työni hyviä ja muut asiat pyrin pitämään loitommalla. Olen tunnistanut kipupisteet, mutta en vatvo ja analysoi niitä koko ajan. Alan hakea uutta työtä jossakin vaiheessa.
Ottaisin lopputilin heti, mutta ei ole varaa. Ahdistaa nyt jo maanantai. Olen kerran kokenut loppuunpalamisen ja samat merkit on jo ovella tulossa sisään. Mutta lähipiiri painostaa jatkamaan, koska mistä muuten rahaa. Olen aivan poikki, keho sanoo kohta poks... Ap
Ei jaksa. Joka paikka ollut samanlainen, ei ole vaihtamalla parantunut
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin lopputilin heti, mutta ei ole varaa. Ahdistaa nyt jo maanantai. Olen kerran kokenut loppuunpalamisen ja samat merkit on jo ovella tulossa sisään. Mutta lähipiiri painostaa jatkamaan, koska mistä muuten rahaa. Olen aivan poikki, keho sanoo kohta poks... Ap
Työterveyteen, ehdottomasti tarvitset sairaslomaa. Ihminen ei ole kone. Lähipiirisi ei ymmärrä tilanteen vakavuutta.
Yli 40-vuotiaana tuntuu että työelämä ei tästä paremmaksi muutu mutta eläkkeeseen on vielä ikuisuus.
Olin aikoinaan 4 kuukautta tuollaisessa työssä. Lopulta kun sunnuntaisin itkin jo valmiiksi alkavaa viikkoa, niin totesin, että ei kiitos enää. Otin lopputilin ja menin muualle töihin. Kaikki muut työpaikat olleet mukavia ja miellyttävä mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työterveyteen, ehdottomasti tarvitset sairaslomaa. Ihminen ei ole kone. Lähipiirisi ei ymmärrä tilanteen vakavuutta.
Tiedän... Mutta asia ei ratkea sairaslomalla, koska ongelman ydin edelleen olemassa, se työ. Olin sairaslomalla edellisen loppuunpalamisen aikaan ja tilanne lähti vasta sitten korjaantumaan kun kuormittava asia poistui kuvioista. Ap
Te ketkä olette lähteneet, oletteko lähteneet tyhjän päälle, vai löytäneet uuden työpaikan? Ap
Elämän rikkaaksi tekee se miten ihmiinen havainnoi ja katsoo maailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Elämä on taäynnä arkkityyyppejä mutta täytyy nähdä sen lävitse.
Kannattaa ap silti hakea sitä saikkua, vaikka se ei työpaikkaa muuta. Saat ainakin hetken hengähtää, ja samalla voit miettiä rauhassa tulevaisuutta.
Ajattelin kokeilla oman ajatusmaailmani muuttamista. Jos ja kun oletan, että keholla ja mielellä on yhteys toisiinsa, aloitan tänä syksynä joogan. Odotan hitaita muutoksia, jossa lopulta hyväksyn sen, että työyhteisöni ei ole täydellinen, eikä minunkaan tarvitse olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on taäynnä arkkityyyppejä mutta täytyy nähdä sen lävitse.
Yksi esiimerkki arkkityypeistä on esiim mielistely. Tai joku roolii jonka on omaksunut ja totuttautunut esuttämään sellaista. Kukaaan ei ole läpeensä paha. Täytyy nähdä pintaa syvemmällle.
En jaksanutkaan, vaan menin niin monesti sinne kännissä että sain potkut.
Ei tuollaista jaksakaan vaan on aika vaihtaa työpaikkaa