Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiinan teknologinen kehitys on kyllä järjettömän nopeaa, ei tule länsimaat pysymään kyydissä tätä menoa, en tiedä mihin tämä vielä johtaa

Vierailija
12.08.2022 |

Ei tarvitse seurata kuin esim. pelkästään autoteollisuutta, niin Kiinassa kaikki tapahtuu suorastaan pelottavan nopeasti. Uudet teknologiat siirtyvät laboratoriosta massatuotantoon hirveän nopeasti. Länsimaissa yleensä varmaan kestään 10v siirtää labrasta massatuotantoon joku iso innovaatio mutta Kiinassa tuo tehdään 2-3 vuodessa....

En tiedä mitä tästä seuraa pidemmän päälle...

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ihmisiä sortamalla saa nopeita tuloksia aikaan.

Uiguuriorjilla saa näppärästi miehitettyä tehtaat.

Vierailija
2/25 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäristö ja ilmasto paskotaan täysin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsimaissa varmaan kuvitellaan edelleen, että kyllä "markkinat hoitaa" kaiken...

Kiinassa pystytään ohjaamaan kehitystä keskitetysti autoritaarisen järjestelmän avulla, mikä on tietysti sinänsä ihan väärin, mutta tuloksia voidaan saada todella nopeasti.

Vierailija
4/25 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinalaiset ovat hyviä vakoilemaan ja varastamaan toisten innovaatioita ja kopiomaan toisten tuotteita. Yleensä kopiot kuitenkin ovat heikkolaatuisia.

Joten uskopuhetta, mutta pskon kenkäkaappiin, ap.

Vierailija
5/25 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinassa menee tällä hetkellä aika heikosti. Ne ovat ajautumassa taantumaan, vaikka Puolue tietenkin esittää toisenlaisia lukuja.

Vierailija
6/25 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nyt jo vannoa liittolaisuutta maailman tehokkaimmalle tietokoneelle (tekoälylle). Rokon basiliski.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/25 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinalaiset ovat hyviä vakoilemaan ja varastamaan toisten innovaatioita ja kopiomaan toisten tuotteita. Yleensä kopiot kuitenkin ovat heikkolaatuisia.

Joten uskopuhetta, mutta pskon kenkäkaappiin, ap.

Tuo on vanhanaikainen käsitys. Kiina on jo teknologiajohtaja tietyillä sektoreilla. Alun perin kyllä kopioivat paljon. Niin kuin tekivät japsitkin alun perin.

Vierailija
8/25 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Länsimaissa varmaan kuvitellaan edelleen, että kyllä "markkinat hoitaa" kaiken...

Kiinassa pystytään ohjaamaan kehitystä keskitetysti autoritaarisen järjestelmän avulla, mikä on tietysti sinänsä ihan väärin, mutta tuloksia voidaan saada todella nopeasti.

Autoritaarisissa järjestelmissä on helppo kanavoida resurssit esimerkiksi armeijalle tai mikä nyt ikinä sattuukin olemaan se kohde, johon päättäjät tahtovat ennen kaikkea panostaa. Muutaman vuosikymmenen se toimii, mutta sitten epätasapainoinen kehitys hajottaa koko järjestelmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/25 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppohan se on mennä protosta tuotantoon kun valtio subventoi sadoilla miljardeilla ja mistään turvallisuus- tai ympäristötekijöistä ei tarvitse välittää.

Vierailija
10/25 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei tarvitse vielä olla kovin huolissaan. Esimerkiksi kohuttu Polestar on kasa sitä ihteään. Yhdysvaltojen vika- ja ongelmatilastojen selkeä ykkönen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/25 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinalaiset varastaa ja vakoilee kaiken minkä voi. Sitten kun pitäisi soveltaa varastamaansa ja vakoilemaansa omaan tuotantoon, meneekin sormi suuhun.

Vierailija
12/25 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ei tarvitse vielä olla kovin huolissaan. Esimerkiksi kohuttu Polestar on kasa sitä ihteään. Yhdysvaltojen vika- ja ongelmatilastojen selkeä ykkönen.

Polestar on suunniteltu Göteborgissa.

Omistus on kyllä kiinalainen.

Tuotanto on osittain Kiinassa.

Kiinan varsinainen oma autoteollisuus kehittyy kyllä sitä tahtia, että täällä Euroopassa ollaan nopeasti housut nilkoissa. Kyllähän jenkkisijoittajat ovat jo haistaneet rahan ja upottavat rahojaan kiinalaiseen autoteollisuuteen....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/25 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinalaiset varastaa ja vakoilee kaiken minkä voi. Sitten kun pitäisi soveltaa varastamaansa ja vakoilemaansa omaan tuotantoon, meneekin sormi suuhun.

Ei se nyt ihan niinkään ole. Kiina on satsannut tieteeseen viimeiset 20 vuotta selvästi enemmän kuin EU alue. Se alkaa pikkuhiljaa näkyä, että Eurooppa tippuu Yhdysvaltojen ja Kiinan kelkasta.

Vierailija
14/25 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ei tarvitse vielä olla kovin huolissaan. Esimerkiksi kohuttu Polestar on kasa sitä ihteään. Yhdysvaltojen vika- ja ongelmatilastojen selkeä ykkönen.

Polestar on suunniteltu Göteborgissa.

Omistus on kyllä kiinalainen.

Tuotanto on osittain Kiinassa.

Kiinan varsinainen oma autoteollisuus kehittyy kyllä sitä tahtia, että täällä Euroopassa ollaan nopeasti housut nilkoissa. Kyllähän jenkkisijoittajat ovat jo haistaneet rahan ja upottavat rahojaan kiinalaiseen autoteollisuuteen....

Niin, siihen on syynsä, miksi perinteiset vähävikaisina tunnetut japsimerkit ovat sähköistyneet superkonservatiivisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/25 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

LAOGAI on Kiinan keskitysleirijärjestelmä-

Vierailija
16/25 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ympäristö ja ilmasto paskotaan täysin.

Se on hirveen lutusta, kun ne jotka kieltää ilmaston muutoksen kokonaan, onkin sopivan aiheen tullen yhtäkkiä hirveen kiinnostuneita ilmastosta ;)

Vierailija
17/25 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tesla on vasta tehnyt valtavan ison diilin kiinalaisen CATL:n kanssa. Kyse ei ole mistään kokoonpanosopimuksesta, vaan siitä että Tesla ostaa kiinalaista huipputeknologiaa itselleen ja CATL tulee vastaamaan merkittävästä osasta Teslan sähköautojen akkujen tarvetta. Ehkä tämä signaloi jotain kuitenkin....

Vierailija
18/25 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin juuri Taavi Soininvaaran Susisoturi-dekkarin tästä aiheesta. Oli silmiä avaava, pelottava kirja.

Vierailija
19/25 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 miljoonaa kuollutta Laogai härjestelmässä. Menrr itulerin ohi.

https://en.wikipedia.org/wiki/Laogai967

Vierailija
20/25 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ei tarvitse vielä olla kovin huolissaan. Esimerkiksi kohuttu Polestar on kasa sitä ihteään. Yhdysvaltojen vika- ja ongelmatilastojen selkeä ykkönen.

Polestar on suunniteltu Göteborgissa.

Omistus on kyllä kiinalainen.

Tuotanto on osittain Kiinassa.

Kiinan varsinainen oma autoteollisuus kehittyy kyllä sitä tahtia, että täällä Euroopassa ollaan nopeasti housut nilkoissa. Kyllähän jenkkisijoittajat ovat jo haistaneet rahan ja upottavat rahojaan kiinalaiseen autoteollisuuteen....

Se syy on ihan sama, kuin Nokialla aikoinaan. Markkinajohtajan vene kääntyy kaikkein hitaimmin, kun uusi teknologia vyöryy markkinoille, jos kääntyy ollenkaan.

Toyota on tällä hetkellä aivan kusessa ja aivan liipasimella, onko se muutaman vuoden päästä entinen autonvalmistaja vai ei. Se veikkasi aivan liian pitkään väärää hevosta, vaikka oli jo pitkään täysin selvää, mihin autoteollisuus on menossa. Nyt sitten tuskailevat housut kintuissa, kun ovat muita valmistajia 2-3 vuotta jäljessä, eikä mitään järkevää ole edes tulollaan.

Niin, siihen on syynsä, miksi perinteiset vähävikaisina tunnetut japsimerkit ovat sähköistyneet superkonservatiivisesti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi