Kiinan teknologinen kehitys on kyllä järjettömän nopeaa, ei tule länsimaat pysymään kyydissä tätä menoa, en tiedä mihin tämä vielä johtaa
Ei tarvitse seurata kuin esim. pelkästään autoteollisuutta, niin Kiinassa kaikki tapahtuu suorastaan pelottavan nopeasti. Uudet teknologiat siirtyvät laboratoriosta massatuotantoon hirveän nopeasti. Länsimaissa yleensä varmaan kestään 10v siirtää labrasta massatuotantoon joku iso innovaatio mutta Kiinassa tuo tehdään 2-3 vuodessa....
En tiedä mitä tästä seuraa pidemmän päälle...
Kommentit (25)
Ympäristö ja ilmasto paskotaan täysin.
Länsimaissa varmaan kuvitellaan edelleen, että kyllä "markkinat hoitaa" kaiken...
Kiinassa pystytään ohjaamaan kehitystä keskitetysti autoritaarisen järjestelmän avulla, mikä on tietysti sinänsä ihan väärin, mutta tuloksia voidaan saada todella nopeasti.
Kiinalaiset ovat hyviä vakoilemaan ja varastamaan toisten innovaatioita ja kopiomaan toisten tuotteita. Yleensä kopiot kuitenkin ovat heikkolaatuisia.
Joten uskopuhetta, mutta pskon kenkäkaappiin, ap.
Kiinassa menee tällä hetkellä aika heikosti. Ne ovat ajautumassa taantumaan, vaikka Puolue tietenkin esittää toisenlaisia lukuja.
Kannattaa nyt jo vannoa liittolaisuutta maailman tehokkaimmalle tietokoneelle (tekoälylle). Rokon basiliski.
Vierailija kirjoitti:
Kiinalaiset ovat hyviä vakoilemaan ja varastamaan toisten innovaatioita ja kopiomaan toisten tuotteita. Yleensä kopiot kuitenkin ovat heikkolaatuisia.
Joten uskopuhetta, mutta pskon kenkäkaappiin, ap.
Tuo on vanhanaikainen käsitys. Kiina on jo teknologiajohtaja tietyillä sektoreilla. Alun perin kyllä kopioivat paljon. Niin kuin tekivät japsitkin alun perin.
Vierailija kirjoitti:
Länsimaissa varmaan kuvitellaan edelleen, että kyllä "markkinat hoitaa" kaiken...
Kiinassa pystytään ohjaamaan kehitystä keskitetysti autoritaarisen järjestelmän avulla, mikä on tietysti sinänsä ihan väärin, mutta tuloksia voidaan saada todella nopeasti.
Autoritaarisissa järjestelmissä on helppo kanavoida resurssit esimerkiksi armeijalle tai mikä nyt ikinä sattuukin olemaan se kohde, johon päättäjät tahtovat ennen kaikkea panostaa. Muutaman vuosikymmenen se toimii, mutta sitten epätasapainoinen kehitys hajottaa koko järjestelmän.
Helppohan se on mennä protosta tuotantoon kun valtio subventoi sadoilla miljardeilla ja mistään turvallisuus- tai ympäristötekijöistä ei tarvitse välittää.
No, ei tarvitse vielä olla kovin huolissaan. Esimerkiksi kohuttu Polestar on kasa sitä ihteään. Yhdysvaltojen vika- ja ongelmatilastojen selkeä ykkönen.
Kiinalaiset varastaa ja vakoilee kaiken minkä voi. Sitten kun pitäisi soveltaa varastamaansa ja vakoilemaansa omaan tuotantoon, meneekin sormi suuhun.
Vierailija kirjoitti:
No, ei tarvitse vielä olla kovin huolissaan. Esimerkiksi kohuttu Polestar on kasa sitä ihteään. Yhdysvaltojen vika- ja ongelmatilastojen selkeä ykkönen.
Polestar on suunniteltu Göteborgissa.
Omistus on kyllä kiinalainen.
Tuotanto on osittain Kiinassa.
Kiinan varsinainen oma autoteollisuus kehittyy kyllä sitä tahtia, että täällä Euroopassa ollaan nopeasti housut nilkoissa. Kyllähän jenkkisijoittajat ovat jo haistaneet rahan ja upottavat rahojaan kiinalaiseen autoteollisuuteen....
Vierailija kirjoitti:
Kiinalaiset varastaa ja vakoilee kaiken minkä voi. Sitten kun pitäisi soveltaa varastamaansa ja vakoilemaansa omaan tuotantoon, meneekin sormi suuhun.
Ei se nyt ihan niinkään ole. Kiina on satsannut tieteeseen viimeiset 20 vuotta selvästi enemmän kuin EU alue. Se alkaa pikkuhiljaa näkyä, että Eurooppa tippuu Yhdysvaltojen ja Kiinan kelkasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ei tarvitse vielä olla kovin huolissaan. Esimerkiksi kohuttu Polestar on kasa sitä ihteään. Yhdysvaltojen vika- ja ongelmatilastojen selkeä ykkönen.
Polestar on suunniteltu Göteborgissa.
Omistus on kyllä kiinalainen.
Tuotanto on osittain Kiinassa.
Kiinan varsinainen oma autoteollisuus kehittyy kyllä sitä tahtia, että täällä Euroopassa ollaan nopeasti housut nilkoissa. Kyllähän jenkkisijoittajat ovat jo haistaneet rahan ja upottavat rahojaan kiinalaiseen autoteollisuuteen....
Niin, siihen on syynsä, miksi perinteiset vähävikaisina tunnetut japsimerkit ovat sähköistyneet superkonservatiivisesti.
LAOGAI on Kiinan keskitysleirijärjestelmä-
Vierailija kirjoitti:
Ympäristö ja ilmasto paskotaan täysin.
Se on hirveen lutusta, kun ne jotka kieltää ilmaston muutoksen kokonaan, onkin sopivan aiheen tullen yhtäkkiä hirveen kiinnostuneita ilmastosta ;)
Tesla on vasta tehnyt valtavan ison diilin kiinalaisen CATL:n kanssa. Kyse ei ole mistään kokoonpanosopimuksesta, vaan siitä että Tesla ostaa kiinalaista huipputeknologiaa itselleen ja CATL tulee vastaamaan merkittävästä osasta Teslan sähköautojen akkujen tarvetta. Ehkä tämä signaloi jotain kuitenkin....
Luin juuri Taavi Soininvaaran Susisoturi-dekkarin tästä aiheesta. Oli silmiä avaava, pelottava kirja.
15 miljoonaa kuollutta Laogai härjestelmässä. Menrr itulerin ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ei tarvitse vielä olla kovin huolissaan. Esimerkiksi kohuttu Polestar on kasa sitä ihteään. Yhdysvaltojen vika- ja ongelmatilastojen selkeä ykkönen.
Polestar on suunniteltu Göteborgissa.
Omistus on kyllä kiinalainen.
Tuotanto on osittain Kiinassa.
Kiinan varsinainen oma autoteollisuus kehittyy kyllä sitä tahtia, että täällä Euroopassa ollaan nopeasti housut nilkoissa. Kyllähän jenkkisijoittajat ovat jo haistaneet rahan ja upottavat rahojaan kiinalaiseen autoteollisuuteen....
Se syy on ihan sama, kuin Nokialla aikoinaan. Markkinajohtajan vene kääntyy kaikkein hitaimmin, kun uusi teknologia vyöryy markkinoille, jos kääntyy ollenkaan.
Toyota on tällä hetkellä aivan kusessa ja aivan liipasimella, onko se muutaman vuoden päästä entinen autonvalmistaja vai ei. Se veikkasi aivan liian pitkään väärää hevosta, vaikka oli jo pitkään täysin selvää, mihin autoteollisuus on menossa. Nyt sitten tuskailevat housut kintuissa, kun ovat muita valmistajia 2-3 vuotta jäljessä, eikä mitään järkevää ole edes tulollaan.
Niin, siihen on syynsä, miksi perinteiset vähävikaisina tunnetut japsimerkit ovat sähköistyneet superkonservatiivisesti.
Tottakai ihmisiä sortamalla saa nopeita tuloksia aikaan.
Uiguuriorjilla saa näppärästi miehitettyä tehtaat.