Mies haastaa riitaa - ihana mökkireissu tiedossa
Mies alkoi ajomatkalla haastamaan riitaa työnhausta. Lopetin juuri palkallisen työharkan ja tänään on ollut ainoa varsinainen lomapäivä. Yhtäkkiä matkalla huomasin, että läppäri oli unohtunut matkasta. Siitä se riemu repesi. Mies käänsi auton, ja oli lähdössä ajamaan takaisin hakemaan sitä, koska minun pitää hakea töitä.
En saanut miestä millään kääntymään, ja hetken jo mietin, että soitan poliisit tai jään ainakin kyydistä perillä. Mies jostain syystä käänsikin sitten auton ympäri kuitenkin, koska ajomatkaa olisi ollut varmaan 1,5h.
Mies huusi koko matkan autossa. En saanut yhtäkään lausetta sanottua, kun se huuto alkoi tai yltyi. Hän pelotteli miten menehdymme nälkään kun en muistanut ottaa työnhakua varten läppäriä mukaan mökille, jutut meni näin pimeiksi jossain vaiheessa.
Yritin koko ajan lopettaa riitaa onnistumatta, koska tajusin etten voisi sanoa tai tehdä mitään saadakseni häntä lopettamaan. Mies teki kaikki mahdolliset temput miten vaan voi kiukutella. Rämpytti radiota pois päälle tai takaisin riippuen halusinko jompaa kumpaa. Kun sitten laitoin lopulta kuulokkeet korville, niin hän heitti liinat kiinni tienposkeen. Kun kysyin et mitä nyt, niin mies sanoi etten puhu hänelle riittävästi. Mietin vain että miten?
Meidän piti käydä vielä kaupassa, ja mies ajoi senkin ohi "nyt ei ole rahaa niin jää bisset hakematta" Joo, asia selvä.
Tämä touhu tuntuu ihan sketsihahmon touhulta nyt kun kirjoitan tätä auki. Olen mökillä pienessä kamarissa, ja olen aivan päästäni pyörällä tietämättä mitä tehdä. Ahdistaa. Mies maleksii jaloissa itkuisen näköisenä, mutta ei paljoa hetkauta tuollaisen shown jälkeen.
Kommentit (46)
Miten tuollaiset miehet saavat naisia mutta minä en.
Tämä jäi mietityttämään. Suunnittelit poliisin hälyttämistä autossa. Mitä nyt kuuluu?
Ihan varmasti ikävä tilanne, mutta aina näistä tarinoista puuttuvat syyt miksi ylipäätään kaksi ihmistä päätyvät tällaiseen tilanteeseen. On vaikea kuvitella, että toinen suuttuu niin silmittömästi ja yhtäkkiä olipa millainen tulisielu tahansa.
Suutun itsekin kunnolla ja aina on kaikenlaisia nutturapäitä taivastelemassa, että miten voi tyttö/nainen/mummeli suuttua noin. Iän myötä olen oppinut vastaamaan, miten todellakin voin ja joka kerta ihan syystä. Joten mielestäni tässäkin tarinassa miehellä oli syy, joka voi kummuta jo pitkästä turhautumisesta ap:n kotkotuksia kohtaan? Asioista on voitu jutella ihan asiallisesti kuukausitolkulla ja ap lusmuilee "unohtamalla läppärinsä". En usko tuollaisiin selityksiin, mitä ap uhriutuessaan väittää. Kiva mökötellä kammarissa ja syyllistää toista puhumattomuuden väkivallalla.
Rupeen hiljaa hillitysti eskaloimaan tilannetta ja laitat ukon sekoamaan. Soitat poliisin jos menee vaaralliseksi. Ihan jännä nähdä miten pitkälle ukko on valmis sekoamaan - kuulostaa heikolta ainekselta.
Vierailija kirjoitti:
Miten savukala, onko varaa?
Jos mökillä pyydystävät kalaa, eikun savustimeen vaan...
Mies pelannut rahansa, ei voinut ostaa olutta.