Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teinityttö ei halua isälleen

Vierailija
12.08.2022 |

Kyseessä 14v tyttö, isän luona on 2v pikkuvelipuoli ja minun eli äidin luona on kaksi alakouluikäistä siskopuolta. Tytöllä on harrastus, jossa on treenejä usein ja muuten vapaa-ajallaan on paljon kavereiden kanssa. Ei häntä kotona juurikaan näy muuta kuin syömässä ja nukkumassa. Ei siis enää haluaisi käydä isänsä luona oikein ollenkaan.

Isänsä on hiljainen ihminen eikä ole koskaan sanonut, mitä on mieltä siitä että tyttö välttelee sinne menoa. Vaimonsa on kuitenkin toista mieltä ja kokee, että tytön tarvii tavata veljeään ja on nyt loukkaantunut sekä tytölle että mulle, koska olen sitä mieltä ettei teiniä voi tässä asiassa pakottaa. Kunhan nyt edes muutaman kerran vuodessa tapaavat niin se on ok. Isänsä asuu siis n.100 km:n päässä.

Mitä mieltä? Pitäisikö teini laittaa sinne joka toinen viikonloppu? Vaikka viikonloppuisin ei ole melkein koskaan harrastustaan ja ehtii kavereita tapaamaan?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei, kyllä tuon ikäinen saa jo itse päättää missä viettää viikonloput.

Vierailija
2/44 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittaisi. Eiköhän se äitipuoli kaipaa tytöstä vaan lapsenvahtina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä 14-vuotias päätä mitään itse. Mielipidettä voidaan kysyä, mutta vanhemmat päättää. Piste!

Vierailija
4/44 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuttaa tuo, jos äitipuoli on tytölle ja sinulle suuttunut siitä, että teini toteuttaa oikeuttaan kertoa mielipiteensä siitä, missä haluaa nukkua.

Vierailija
5/44 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta jos isässä ei ole mitään selkeää vikaa (alkoholismi,tms.) olisi hyvä yrittää tukea lapsen ja isän välejä, jos meneminen on hankalaa niin vaikka edes kerran kuussa. Jos taas tyttö joutuu siellä lapsenvahdiksi veljelleen tai muuten koko ajan seuranpitäjäksi, isän pitäisi asiaan puuttua ja huolehtia että viettää aikaa nimenomaan tytön kanssa kun tyttö siellä on.

Sinänsä kuullostaa kivalta, ettei äitipuoli ole ajamassa teiniä muualle, vaikka on omakin lapsi, jos vaan ei ole tuollaista lapsenvahti-kuviota siinä takana.

Vierailija
6/44 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinen on tuo teinisi kohtalo. Sekä sinä äitinä että isänsä ovat uusissa liitoissa ja olette molemmat saaneet lisää lapsia. Varmaan hän kokee olevansa molemmissa kodeissa ulkopuolinen. Luullut varmaan, ettei isänsä tee lapsia ja nyt sitten sai uuden lapsen. Noin niitä mielisairaita aikuisia tehdään.

Vierailija
7/44 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä 14-vuotias päätä mitään itse. Mielipidettä voidaan kysyä, mutta vanhemmat päättää. Piste!

Viikonloput ovat aikaa palautumiselle ja lepäämiselle. Miten luulet, että tyttö palautuu, kun hänen pitää mennä JOKA viikonloppu 100km johonkin missä ei halua olla?

Vierailija
8/44 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässä tapahtuu paljon ja tyttö tarvii tehdä omat päätökset. 

Vierailija
9/44 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sillä isällä pitää olla oikeus tavata tytärtään.

Vierailija
10/44 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittavaa on varmasti olla tuollainen heittopussi. Onneksi minä sain teininä päättää koska halusin olla jommalla kummalla vanhemmalla.

Vierailija
11/44 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullinen on tuo teinisi kohtalo. Sekä sinä äitinä että isänsä ovat uusissa liitoissa ja olette molemmat saaneet lisää lapsia. Varmaan hän kokee olevansa molemmissa kodeissa ulkopuolinen. Luullut varmaan, ettei isänsä tee lapsia ja nyt sitten sai uuden lapsen. Noin niitä mielisairaita aikuisia tehdään.

Ai, että lapsilla on jokin oikeus olla ainoita lapsia ja sisarukset tarkoittavat mielisairautta? :D Paksua jo vauvapalstalle.

Vierailija
12/44 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär päättää. Ei saa pakottaa. Hän kertoo mielipiteensä miksi ei, muut ymmärtävät. Siihen voi olla ihan hyvät syyt. Aikuisena tapaa isää jos tapaa.

Vierailija
13/44 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäiselle alkaa kaverit olemaan niin tärkeitä ja omat menot. Ja saa todellakin esittää toiveensa. Kuinka onnistut pakottaa teiniä pikkulapsiperheeseen kun kaverit samaan aikaan tekevät jotain kivaa?

Vierailija
14/44 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että nyt kaverit tuntuu tärkeämmältä kuin perheen kanssa oleminen. Voi olla, että myöhemmin häntä kiinnostaa viettää isän kanssa aikaa luonnostaan.

Vierailija
15/44 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tässä aloituksessa ei ollut siitä kysymys.

Vierailija
16/44 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tätä tarkoitan mitä täällä moni sanoo, että ne kaverit on nyt todella isossa roolissa. Isänsä ei ole koskaan ollut hänelle läheinen, enemmän tuo äitipuoli on tuntunut siellä huushollia pyörittävän ja tekemisiä suunnittelevan. Lapsenvahtia hän ei teinistä kaavaile, on vaan enemmän ehkä pakkomielteinen sen asian kanssa, että perheen tulee olla yhdessä ja että tytön pitäisi olla loputtoman kiinnostunut pikkuveljestään. On siis loukkaantunut, kun ei olekaan.

Ap

Vierailija
17/44 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaamisoikeuteen ei sisälly velvollisuutta yöpyä etävanhemman kodissa. Eikä tapaamisten ole pakko tapahtua etävanhemman kotona.

Jos asutte samalla paikkakunnalla tai viereisillä paikkakunnilla, voisiko sellainen toimia, että isä kävisi teininsä kanssa vaikka syömässä kerran viikossa? Tässä olisi se hyvä puoli, että teini saisi tavata isäänsä, mutta ei olisi riskiä, että etävanhemman puoliso hyväksikäyttäisi häntä ilmaisena lapsenvahtina.

Minulla on tuttavapiirissäni tapaus, jossa teini kyllä halusi tavata etävanhempaansa, mutta kieltäytyi jäämästä hänen kotiinsa yöksi.

Vierailija
18/44 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan se tapaamisoikeus menee kyllä juuri päinvastoin. Eli lapsella on oikeus molempiin vanhempiinsa. Vanhemmalla ei ole lakisääteistä oikeutta tavata lastaan.

Vierailija
19/44 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan 12v saa päättä.

Vierailija
20/44 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halua isälleen. Kummallinen tapa sanoa asia. Isälleen. Isänsä luo olisi fiksumpi tapa.