Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleva joulu ilman stressiä, vinkkejä kaivataan

Vierailija
12.08.2022 |

Jouluun aikaa 133 päivää.
Olisiko teillä vinkkejä, miten tehdä vaikkapa ihan yksinkertainen joulu? Mutta ilman stressiä.

Kommentit (109)

Vierailija
81/109 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jätin viime vuonna joulun väliin. Lepäsin ja lueskelin. Ei joulua ole pakko viettää.

Vierailija
82/109 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa hyvä mieli kun luin ketjua. Ihana joulunodotus voi jo vähän alkaa, kun kesä on loppumassa. En ole koskaan tehnyt   omaan kotiini joulua, yksin kun asun. Käynyt sukulaisilla jouluna. Mutta voin tehdä helpon ja yksinkertaisen joulun myös kotiini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/109 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee  porkkanoista ja lantuista laatikot pakkaseen.

Pakasta koivuvihtoja.

Osta kinkku tai toinenkin pakkaseen.

Käytä kesän alennusmyynnit hyväksi ostaessasi pehmeitä paketteja, sortseja ja toppeja tarvitaan ensi kesänäkin. Paketoi ne valmiiksi. Joulupaperin metsästyksessä täytyy nyt nähdä kyllä vaivaa, jos  ei löydy niin sanomalehtikin käy. Jos ei ole sanomalehtiä, käytä ilmaisjakelulehtiä ja mainoksia.

Valitse  valmiiksi kuusi, jonka kaadat naapurin mökkitien varresta jouluviikolla.

Aloita joulusiivous nyt, niin ei tule kiire.

Vierailija
84/109 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ei tehdä jouluksi mitään muuta kuin pestään sauna. Ollaan aina kahden kotona lemmikkien kanssa ja syödään mitä huvittaa. Ei stressiä ja ihania jouluja. Sukulaisia ehtii näkemään välipäivinä ja kinkun syömään alesta.

Millainen työnjako saunanpesussa?

Vierailija
85/109 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Siivous > kynttilänvalo

- Lahjat MobilePay-lahjakortteina tms, jos ei yhdessä sovita ettei mitään (tai vaikka yhteinen illanvietto tms myöhemmin)

- Tilatkaa (kinkku)pitsaa :)

Vierailija
86/109 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skippaa koko joulu typerine vouhotuksineen.  

Vierailija
87/109 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me on vietetty monta joulua Itävallan alpeilla. Ei tartte kotona tehdä mitään kun tietää ettei olla kotona, joulukortit lähetetään ja lahjat ostan ainoastaan kummilapsille.

Hotellissa pääsee valmiiseen pöytään ja päivät kuluu nopeaan ulkoillessa, rinteessä, lautapelejä pelaten jne. Saunakin löytyy!

Vierailija
88/109 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme siinä joulussa ressaa naisia? Stressi tulee ihan oman pään sisältä..

mies54v

Haluuksä sitten itse siivota joka paikan lattiasta kattoon, järjestellä komerot yms. Myös ikkunat vois pestä. Lattiat sitten luututaan kontallaan, ei varrellisella mopilla. Ja sitten kaikki ruoat ja leivonnaiset tehdään itse, mitään ei osteta valmiina. Tänä vuonna meinasin tehdä peruna-, porkkana-, lanttu- ja bataattilaatikot ja punajuuri-homejuustolaatikon. Kala tietysti graavataan (kahta erilaista) ja savustetaan. Haluaisin tehdä myös lohikukon. Leivotaan joululeipä, saaristolaisleipä, pulla, lihapasteijat, karjalanpiirakat, kolmea eri sorttia pikkuleipiä, joku kiva juustokakku. Glögi valmistetaan itse, ei mitään kaupan valmiita. Ja se tärkein: minkä värinen teema tänä vuonna. Valkoinen? Ei. Ehkä kulta ja valkoinen. Kauhee stressi siitäkin. Pitää ehkä ostaa lisää jouluvalo

Tai sitten voi koota joulun niin, että hakee niin paljon kuin pystyy valmiina kaupasta. Me ostetaan vain vähän ruokia. Kaikki paitsi kinkku ja kananmunat on valmiita jo. Ja lapset toki leipoo pipareita ja joulutorttuja, mutta niistä ei ole suurta vaivaa.

Perussiisti koti eli ei tarvitse siivota sen enempää mitä menee kuuselle paikan tekemiseen ja muutamien koriste-esineiden piilottamiseen. Kaappeja ei siivota, koska ei niihin kukaan kurki. Joululahjat ostetaan etukäteen ja joulukuussa haetaan vain sellaiset aivan spesiaalit toivelahjat lapsille.

Joulun teema on joulu, eli ei ole suurta koristerumbaa. Vähän olen sijoitellut tyylillisesti samanlaisia koristeita samoihin huoneisiin, ettei koti ole aivan kaaos kun koristeissa on modernimpaa pastillisävyä ja perinteistä.

Näin lähes koko joulukuu on vain sen joulun fiilistelyä. Ilman raivareita, stressiä ja huhkimista.

Vierailija
89/109 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietin tasan yhden joulun vouhottamalla kaikkea täydelliseksi. Lopputulos oli kauhea. Minä olin hermoraunio, lapsilla oli kurjaa ja totesin että joulu on juuri kuten meillä lapsena: täynnä äidin raivoamista ja kohtaamista.

Päädyttiin siihen, että pukki tulee vaikkei kaapit ole tiptop ja pöytä ei notku kaikista mahdollisista perinneruuista, jotka lentää tapanin jälkeen roskiin, koska kukaan ei syö niitä. Siivotaan sen verran kun jaksetaan ja ostetaan vain sellaisia ruokia mitä syödään.

Lahjoja ostetaan ajoissa ja mahdollisimman paljon tarpeeseen. Lapset haluaa esim langattomat kuulokkeet ja ne löytyivät kesäkuussa tarjouksesta. Aina kun alkavat puhua kuulokkeista sanotaan "pyydä joulupukilta". Lapset ei ole ikiaikoihin uskoneet joulupukkiin, mutta tietävät että ne saattaa saada sitten jouluna ja tyytyvät siihen.

Vierailija
90/109 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulipa hyvä mieli kun luin ketjua. Ihana joulunodotus voi jo vähän alkaa, kun kesä on loppumassa. En ole koskaan tehnyt   omaan kotiini joulua, yksin kun asun. Käynyt sukulaisilla jouluna. Mutta voin tehdä helpon ja yksinkertaisen joulun myös kotiini.

Halloween on ensin.

Vierailija
91/109 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasu pois!

Vierailija
92/109 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmettelen, että joku miettii joulua elokuussa.

Vierailija
93/109 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtahan ne lätkäistään joulukarkit myyntiin kaupoissa, koska "ihmiset vaativat".

Vierailija
94/109 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn yleensä näihin aikoihin hakemassa metsästä joulukuusen valmiiksi niin ei tarvitse stressata sitä enää joulukuussa kun on paljon lunta. Samalla voi poimia marjoja.

Joulumies

Vierailija
95/109 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohtahan ne lätkäistään joulukarkit myyntiin kaupoissa, koska "ihmiset vaativat".

Ja se jos mikä on masentavaa.

Vierailija
96/109 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tultiin äsken ulkomailta ja sieltä ostin jo kaikki joululahjat koska suomesta en niitä ostele. Kun aloittaa aikaisin niin säästyy rahaa 😊

Vierailija
97/109 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu tasokkaassa vuokramökissä, johon kuuluu siivous ennen ja jälkeen.

Mukaan voi ottaa muutamia jouluvaloja paristoilla, led kynttilöitä ja ostaa jouluisen ruusukimpun tai tulilatvan.

Lahjat lahjakortteina, rahana tai jos ostaa jotain niin ostaa ja paketoi ajoissa.

Ruuat ja herkut yksinkertaistaen.

Ulkoilua, saunomista, sohvalla löhöilyä, rentoutumista.

Vierailija
98/109 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimon kanssa valmistaudumme tulevaan jouluun leikkimällä joulupukkia ja muoria makuuhuoneessa syyskuun alusta lähtien.

Vierailija
99/109 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole itseksesi kotona : )

Vierailija
100/109 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alä mieti joulua elokuussa.

Minä olen ollut aikoinaan kolmena jouluna kipeänä ja aina on joulu tullut ja mennyt. Nyt perheenäitinä otan joulut edelleen rennosti. Pari lahjaa ostan, laitan joulukuusen ja vähän valoja jo itsenäisyyspäivän jälkeen. Ruoat on mitä on. Syödä pitää, mutta ei me yleensä tehdä jouluruokia. Piparit paistan lapsen kanssa ja suklaakonvehteja ostetaan. Glögiä löytyy. Piirrettyjä telkkarista. Noin. Tai no minulle tärkeintä on kliseisesti se, että rakkaimmat ihmiset on siinä. Ei näprätä luureja eikä tarvitse vastailla työpuheluihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi