Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleva joulu ilman stressiä, vinkkejä kaivataan

Vierailija
12.08.2022 |

Jouluun aikaa 133 päivää.
Olisiko teillä vinkkejä, miten tehdä vaikkapa ihan yksinkertainen joulu? Mutta ilman stressiä.

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim meille tulee miniäkokelas vegaaniruokahaasteineen. Tietää jo etukäteen, että joulu on yhtä hammasten kiristelyä, kun ei esim voitaikina käy, eikä piparit saatikka mikkään muu.

Vierailija
62/109 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on eka joulu vaavan kanssa, joten olen tosi täpinöissäni, mutta samalla pelkään, että menee stressiksi kun kaikki sukulaiset haluavat tietty sen kylään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aikoo antaa lahjoja, ne voi ostaa nyt jo.

Myös lahjojen paketointi onnistuu jo nyt.

Just näin. Minä ostan joululahjoja pitkin vuotta, kun se joulu tulee sieltä kuitenkin. Kesäale on erityisen hyvä sesonki ostaa lahjoja, jos ei tarvitse ostaa mitään talvivaatetta lahjaksi. Joululahjapaperia on aina varastossa, ostan joulun jälkeisestä alesta lahjapapereita, pakettikortteja, pakettitarroja ymv. Tykkään paketoimisesta.

Joulukuun olen ja nautin. Hankin ruoat ja suklaata, koristelen kuusen ja kuuntelen joululauluja.

Perheessä voi valtuuttaa perheenjäsenille omat alueensa. Täällä oli joskus kirjoitus, jossa perheen miehen tehtävä oli lämmittää sauna ja hankkia ja paistaa kinkku, teinit kasasivat ja koristelivat kuusen kun sen halusivat, vaimo leipoi ja laittoin ruokaa ja yhdessä siivottiin jouluksi.

Vierailija
64/109 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattoaamuna haen kaupasta kaljalaatikon tai pari ja sitten puhelin kiinni.

Vierailija
65/109 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti, mitkä asiat juuri sinulle ovat kaikista tärkeimpiä joulussa ja teet vain ne. Jouluahan ei ole mikään pakko viettää ollenkaan.

Itse haluan viettää jouluaaton vain oman miehen ja lapsen kanssa. Tämä on aiheuttanut suvussa, lähinnä appivanhemmissa, närää, mutta on minulle niin tärkeä, että haluan pitää siitä kiinni. Hyvä ruoka on myös tärkeää, ja siihen panostan. Kuusi pitää olla ja joitakin jouluvaloja, mutta en tee mitään suursiivouksia jouluksi. Lahjaröykkiöiden sijaan pari hyvin mietittyä ja toivottua juttua kaikille. 

Joulu tulee ja menee, joka vuosi. 

Vierailija
66/109 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim meille tulee miniäkokelas vegaaniruokahaasteineen. Tietää jo etukäteen, että joulu on yhtä hammasten kiristelyä, kun ei esim voitaikina käy, eikä piparit saatikka mikkään muu.

Leivot tai ostat parit leivonnaiset ei-voi taikinaan, vegaanisia pipareita saa kaupasta, pakastimesta löytyy seitan jonka voi paistaa uunissa kinkun tapaan, hedelmäsalaattia, kauravispikermaan tehtyä marjarahkaa, tummaa suklaata jossa ei ole maitoa ja Wiener Nougat on vegaaninen. Glögissä ei ole mitään kiellettyä, leipää voi syödä normaalisti, kaupasta saa vegaanisia leikkeleitä ja vegaanista juustoa. Riisipuuron voi keittää veteen tai ostaa valmiin vegaanisen puuron kaupasta. Riisipiirakoitakin saa vegaanisena ja kaupassa on vegaanisia levitteitä.

Ei tarvitse missään nimessä tehdä itse, paitsi, jos haluaa tarjota tuota seitania salaatilla. Ei ole vaikeaa, paitsi jos tietoisesti tekee siitä vaikean haraamalla vastaan ja vänkäämällä, että jouluna on PAKKO olla maitoon keitetty riisipuuro ja voihin tehtyjä joulutorttuja ja kinkkua ja kalaa, ja vieraankin on niitä syötävä!

Jos ei siltikään kelpaa, kun on nähty aidosti vaivaa ja hankittu vegaanista syötävää, niin seuraavalla kerralla nainen tuo omat eväänsä.

Vierailija
67/109 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kuusen ja lapselle pari lahjaa. Koristellaan kuusi, kuunnellaan joululauluja, leikitään ja ulkoillaan. Teen jotain taaperollekin kelpaavaa ruokaa, esim. lohta, ja ostan itselleni kaloja valmiina. Ei tartte siivota erikseen, perussiistiä on muutenkin. En saa joulusta stressiä aikaiseksi millään.

Vierailija
68/109 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuule vinkki. Unohda kerrankin koko joulu. Kuvittele että Purra on leikannut joulunkin pois. 😂 Saat elämäsi parhaimman joulun.

Vierailija
69/109 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama mulla joka joulu.

Vierailija
70/109 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYT ON ELOKUU JA MINÄ OLEN HILJAA!

Jouluksi on kaik rahat kynitty!

Vierailija
71/109 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei tehdä jouluksi mitään muuta kuin pestään sauna. Ollaan aina kahden kotona lemmikkien kanssa ja syödään mitä huvittaa. Ei stressiä ja ihania jouluja. Sukulaisia ehtii näkemään välipäivinä ja kinkun syömään alesta.

Vierailija
72/109 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän siis estää teitä muita syömästä vai mikä ongelma?

Ja hyi hitto ne jokavuotiset pakkopiparit ja tortut 🤢

T sekasyöjä

Vierailija
73/109 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saanko tulla mukaan?

Ees palstailemaan?

Voin pitää turpani kiinni :D

Vierailija
74/109 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
75/109 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voui jumalauta, nyt on elokuu.

Vierailija
76/109 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Voi

Vierailija
77/109 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeastiko joku jo stressaa tulevan joulun mahdollista stressiä? Mistähän sellaisen sais itselleenkin kun en ole koskaan kokenut? Väitän että ihan itseaiheutettua taas tämäkin. 

Vierailija
78/109 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko porukka etelän lämpöön, näin tehty jo monta vuotta. Ei stressiä siivouksesta tai ruuasta.

Vierailija
79/109 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän siis estää teitä muita syömästä vai mikä ongelma?

Ja hyi hitto ne jokavuotiset pakkopiparit ja tortut 🤢

T sekasyöjä

Esim riisipuuro kuuluu keittää maitoon. Ja joulutortut ja pasteijat voitaikinaan. Laatikoihin tulee kermaa. Minä en ala kaikesta tehdä erillisversiota. Näin sen joulun saa pilattua, kun tulee vegaanivieras.

Vierailija
80/109 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieluisat stressaa se, että haluaisin ostaa kaikille mieluisat lahjat, mutta on niin paha tietää, mitä nuoret ja vanhukset haluavat. Taitavat jäädä käyttämättä ostamani vaatteet, ja kirjat lukematta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme