Olen aina pitänyt itsestään selvänä, että eka lyönti = ero
Mutta nyt kun olen siinä tilanteessa, en tiedäkään mitä tehdä.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Jos suostuu terapiaan ja tarvittavaessa päihdeongelmien hoitoon, niin ei suhde voi onnistua.
Jos ei suostu puhumaan/myöntämään asioita ja keksii vaan tekosyitä, olin kännissä, olin väsynyt, kyllä sä tahallaan ärsytit, eikö tämä puhuttu jo, jos ostan sulle uuden puhelimen, en mä tahallaan, en ole sellainen joka tekee noin. Sitten karkuun ja äkkiä.
... Jos suostuu terapiaan ja päihdehoitoon, niin suhde ei voi onnistua?
Jestas. Mikäs sitten eteen?
Kannattaa jäädä. Siinähän ei menetä kuin oman elämänsä.
Vierailija kirjoitti:
Jaha. Ja mitä kaunista hän sulle lupasi ennen seuraavaa lyöntiä? Luulitko että jää viimeiseksi?
Saattaahan se jäädäkin. Jossain vaiheessa, joku niistä lyönneistä on aina se viimeinen.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään lähtenyt heti vaan ryhdyin valmistelemaan asiaa. Ei se lyönti ole aina niin paha, että siihen loppuu saman tien. Vaikuttaa vähän liioittelulta lähteä samoilta jalansijoilta jonkin läpsäisyn vuoksi. Silti kannattaa alkaa suunnittelemaan oma tulevaisuus siten, että toista lyöntiä ei enää tule.
Se tieto muuten hillitsee äkäistäkin miestä, kun tietää tämän naisen lähteneen jostakin aiemmasta suhteesta ainoaksi jääneen lyönnin vuoksi.
Miksi ihmeessä ottaisit uuden äkäisen miehen? Etkö siitä ensimmäisestä oppinutkaan mitään?
Vierailija kirjoitti:
Mä en jättänyt miestä kun löi, koska suostui hakemaan apua päihde- ja mielialaongelmiinsa. Hyvä etten jättänyt, ei ole toistunut ja olemme onnellisia yhdessä.
En usko hetkeäkään että olisitte onnellisia. Et vain tiedä paremmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaha. Ja mitä kaunista hän sulle lupasi ennen seuraavaa lyöntiä? Luulitko että jää viimeiseksi?
Saattaahan se jäädäkin. Jossain vaiheessa, joku niistä lyönneistä on aina se viimeinen.
Ikävä kyllä, siitä kerrotaan sitten iltalehdessä. Pitääkö jäädä odottamaan siihen saakka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä koskee myös tilannetta, jossa nainen lyö ensin.
Vai saako silloin lyödä takaisin?
Tietenkin koskee tilanne, jossa nainen lyö.
Väkivaltaa saa käyttää puolustautuakseen, jos ei muuten pääse pois tilanteesta.
Väkivalta on määritelty asia samoin kuin itsepuolustus eivätkä ne ole sama asia.
Eka lyönti ei ole minkään alku. Lähes sadan prosentin todennäköisyydellä sitä on edeltänyt henkinen väkivalta, kontrollointi, uhkailu, töniminen, rajoittaminen, päihdeongelma jne. Kun on ensimmäinen lyönti tulee, on selvää, että erota olisi pitänyt jo kauan sitten. Tai hakea apua. Moni ei eroa ensimmäisen lyönnin jälkeen ihan siitä syystä, että on murrettu jo ennen sitä. Tekijä etenee tyypillisesti vaihe kerrallaan ja normaalin raja hämärtyy vähän kerrassaan.
vaikea valinta. mieluummin elän miehen siivellä ja otan turpiin kuin menen töihin.
Vierailija kirjoitti:
vaikea valinta. mieluummin elän miehen siivellä ja otan turpiin kuin menen töihin.
höpö höpö. ei suomessa muutkaan vuokralaiset työtä tee. sossu maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en jättänyt miestä kun löi, koska suostui hakemaan apua päihde- ja mielialaongelmiinsa. Hyvä etten jättänyt, ei ole toistunut ja olemme onnellisia yhdessä.
Juuri tuo, jos hakee apua ongelmaansa, niin ei välttämättä tarvitse erota, muussa tapausessa kannataa jättää.
Kaikkeen tottuu. Onneksi ei ole itse joutunut kokeen.
on teillä ihme miehiä, kun ihan syyttä hakkaavat
Vierailija kirjoitti:
Kolmas kerta toden sanoo.
Ja kerta kiellon päälle.
Se mikä ei tapa, vahvistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
höpö höpö. ei suomessa muutkaan vuokralaiset työtä tee. sossu maksaa.
Ota selvää, ei sossu maksa mitään vuokraa, kela maksaa asumistuen yms.
Ja aina osan asumismenoista joutuu maksamaan itse.
Vierailija kirjoitti:
Siinä sitä rajoja venytetään. Seuraava lyönti on pahempi tai syystä minkä olet jo hyväksynyt. Lopulta et saa enää lähdettyä, mies on vienyt sinulta itsetunnon. Löydät itsesi turvakodista tai pahimmillaan ruumishuoneelta.
Mies? Missä on kerrottu osapuolten sukupuolet?
Tarvitset motivaatiota jättää lyöjä, laita soimaan tämä biisi:
PMMP : Joku raja
Noin sanoo ehkä perherouva täydellisyys. Ei suhteen jatkuminen ihan noin yksinkertaisesta asiasta pitäisi riippua, varsinkin jos on pitkään oltu yhdessä.
Minä lähdin jo ennen ensimmäistä lyöntiä, pelkkä töniminen riitti. Kyllä ihmisen pitää pitää kiinni periaatteistaan ja rajoistaan. Ehdottomasti.
Kauanko tästä on aikaa?
Hyvä jos on muuttunut.